برون رفت مشاغل گردشگری از بحران اقتصادی کرونا نیازمند راه چاره مؤثر است

به گزارش بلاگ پو، شانزدهمین جلسه کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق کرج با حضور معاون هماهنگی امور مالی استانداری، اعضای هیات رئیسه اتاق، مدیران ادارات کل میراث فرهنگی و تعاون استان برگزار گردید،

برون رفت مشاغل گردشگری از بحران اقتصادی کرونا نیازمند راه چاره مؤثر است

پرهام رضایی در این جلسه گفت: نمایشگاه سه روزه توانمندی های صنایع دستی استان های البرز و قزوین که هفته نخست آبان ماه امسال در کرج برگزار گردید بازتاب بسیار خوبی در سطح استان و دیگر نقاط کشور داشته است.

وی با قدردانی از نقش مؤثر کمیسیون گردشگری اتاق کرج و کوشش نهادهای مسئول در برگزاری نمایشگاه توانمندی های صنایع دستی البرز و قزوین، اضافه کرد: با توجه به اثرات بسیار مثبت برگزاری این نمایشگاه در ایجاد فرصتی برای حضور هنرمندان صنایع دستی و مشاغل خانگی اکنون نیز از سوی ریاست اتاق قزوین این موضوع مطرح شده است که در بهار سال آینده نمایشگاهی مشابه به میزبانی قزوین برگزار گردد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرج توضیح داد: برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه توانمندی های صنایع دستی البرز و قزوین در کرج بازتاب بسیار خوبی در سطح اتاق ایران و دیگر استان ها نیز داشته است.

وی با اشاره به رویکرد و نگاه ویژه استاندار البرز به حوزه گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در کرج به عنوان پایلوت یک اقدامی مهم و اثرگذار بود که در راستای حمایت از صنایع دستی استان البرز انجام شد اما در این بخش هنوز کارهای بزرگ تری می توان انجام داد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرج گفت: باید به گونه ای پیش برویم که در سال های آینده بتوانیم در قالب برگزاری برنامه های مدون و راه اندازی نمایشگاه های صنایع دستی و گردشگری و تعامل با دیگر استان ها اقدامات سازنده تری در این حوزه انجام دهیم.

وی در ادامه اضافه کرد: به علت بروز سویه تازه کرونا و ضرورت تداوم رعایت پروتکل های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع موج ششم این بیماری بسیاری از فعالیت ها و کسب وکارهای اقتصادی همچنان باید در پی راهکاری مؤثر برای برون رفت از بحران های اقتصادی تحت بروز این بیماری باشند تا از ضرر و زیان بیشتر به این نوع مشاغل جلوگیری گردد.

یداله مالمیر، نائب رئیس اتاق کرج نیز در این نشست گفت: بخش خصوصی استان البرز به عنوان یک بازوی مشورتی اثرگذار در عرصه اقتصاد کشور باید اقدامات مؤثری در راستای ارائه استراتژی و برنامه های مدون برای توسعه گردشگری و صنایع دستی استان پیشنهاد دهد.

وی با بیان اینکه در زمینه فعالیت های مؤثر در دو حوزه گردشگری و صنایع دستی در استان به همکاری نهادهایی ازجمله شهرداری ها برای واگذاری فضاهای عمومی احتیاج است، اضافه کرد: برای برگزاری نمایشگاه توانمندی های صنایع دستی البرز و قزوین در پارک ملی ایران کوچک کرج بر این اساس پیش رفتیم و نتایج خوبی ازجمله رضایت مندی مردم و بازدیدکنندگان از نمایشگاه حاصل شد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرج اعلام کرد: اگر بخش خصوصی از متولیان نهادهای دولتی در زمینه تقویت زیرساخت های صنایع دستی و گردشگری مطالبه گری کند، به یقین در این مورد سرمایه گذاری های مهمی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری مشتمل بر دو بخش کلان و خرد است، گفت: در شرایط کنونی کشورمان سرمایه گذاری کلان در حوزه گردشگری به راحتی امکان پذیر نیست؛ در نتیجه باید بر سرمایه گذاری خرد متمرکز شویم که برگزاری نمایشگاه های گردشگری در سطح فضاهای عمومی و شهری ازجمله این اقدامات است.

مالمیر با اشاره به اینکه امکانات موجود در البرز برای توسعه گردشگری استان بی نظیر است، اضافه کرد: این ظرفیت ها در کمتر نقطه ای از ایران یافت می گردد اما باید از تمامی امکانات برای تقویت و معرفی پتانسیل های موجود در این بخش استفاده کنیم.

در بخش دیگری شادی حاضری، رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق کرج نیز بیان کرد: برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه سه روزه توانمندی های صنایع دستی البرز و قزوین در آبان ماه امسال درواقع طی انعقاد تفاهم نامه میان دو استان در خردادماه امسال پایه ریزی و مصوب شد.

وی در ادامه گفت: اتاق در برنامه ریزی و اجرای نمایشگاهی ایفای نقش کرد که رضایت جامعه و اظهارنظرهای مثبت مسئولان البرز و اتاق های دیگر استان ها را در پی داشت و این موجب خرسندی است.

رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق کرج با اشاره به فعالیت 70 غرفه نمایشگاهی در نمایشگاه توانمندی های صنایع دستی البرز و قزوین گفت: حضور در این نمایشگاه بعد از دو سال وقفه در فعالیت های اقتصادی و رکود درآمدی فرصتی بسیار خوبی برای هنرمندان صنایع دستی البرز و قزوین بود که بتوانند به چرخه فعالیت باز گردند.

وی در ادامه اضافه کرد: در قالب برنامه های آینده قرار است که در زمینه گردشگری استان و معرفی ظرفیت ها در این حوزه کارهای مؤثری ازجمله برپایی نمایشگاه توانمندی های گردشگری البرز انجام گردد.

حاضری با بیان اینکه گردشگری و صنایع دستی به عنوان دو قطب مهم اقتصادی برای استان البرز مطرح است که در پی بهره وری هرچه بیشتر از این دو بخش هستیم، اضافه کرد: پتانسیل های زیادی در دو بخش گردشگری و صنایع دستی وجود دارد که در قالب برنامه های مدون و مصوب باید تقویت شده و معرفی شوند.

وی اعلام کرد: مزیت مهم برگزاری نمایشگاه توانمندی های صنایع دستی البرز و قزوین در پارک ملی ایران کوچک کرج حضور فعالان مشاغل خانگی در کنار هنرمندان صنایع دستی بود که با استقبال خوبی از سوی بازدیدکنندگان روبرو شد، فعالان این عرصه نقش مؤثری در تقویت برگزاری نمایشگاه های توانمندی ها دارند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 2 بهمن 1400 بروزرسانی: 2 بهمن 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 58709

به "برون رفت مشاغل گردشگری از بحران اقتصادی کرونا نیازمند راه چاره مؤثر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برون رفت مشاغل گردشگری از بحران اقتصادی کرونا نیازمند راه چاره مؤثر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید