برپایی نمایشگاه توانمندی های عشایری چناران در روستای قرق

به گزارش بلاگ پو، مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران گفت: هم زمان با بازگشایی مدارس استان و به صدا درآمدن زنگ مدارس عشایری استان، نمایشگاه توانمندی های عشایری چناران در روستای قرق از توابع بخش مرکزی این شهرستان برگزار شد.

برپایی نمایشگاه توانمندی های عشایری چناران در روستای قرق

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، محمد طاهریان مقدم با اعلام این خبر اضافه کرد: نمایشگاهی از توانمندی های عشایری شهرستان در قالب دو سیاه چادر برپا شد.

او ادامه داد: در این نمایشگاه، صنایع دستی شهرستان شامل گلیم بافی، نمدمالی، سفال و سرامیک، چرم و... به نمایش گذاشته شد.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان چناران اظهار کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه بررسی ظرفیت ها، توسعه و ترویج صنایع دستی خانوارهای عشایری است.

طاهریان مقدم یادآورشد: شهرستان چناران در حوزه گردشگری عشایر از پتانسیل و توانمندی های خوبی برخوردار است و می توان با اطلاع رسانی و شناسایی قابلیتهای گردشگری نقش بسزایی در ایجاد اشتغال داشت.

او اضافه کرد: همچنین شناساندن ویژگی های زندگی عشایری، صنایع دستی و مواریث فرهنگی و معنوی عشایر از اهداف توسعه گردشگری است.

او اضافه کرد: توسعه اقامتگاه های بوم گردی عشایری و معرفی آداب و رسوم گذشتگان ،احیای رشته های منسوخ شده در حوزه صنایع دستی و دست بافته های عشایر می تواند نقش زیادی در معرفی فرهنگ عشایر داشته باشد.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران گفت: در این نمایشگاه آداب و رسوم عشایر شهرستان ،معرفی صنایع دستی و دست بافته های زنان عشایر، پخت غذاهای سنتی و محصولات لبنی و گیاهان دارویی به نمایش گذاشته شد.

طاهریان با اشاره به صدور مجوز 14 اقامتگاه بوم گردی در چناران گفت: 10 متقاضی دیگر نیز در این حوزه پرونده تشکیل داده و مراحل صدور مجوز بوم گردی در حال انجام است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 12594

به "برپایی نمایشگاه توانمندی های عشایری چناران در روستای قرق" امتیاز دهید

1 کاربر به "برپایی نمایشگاه توانمندی های عشایری چناران در روستای قرق" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برپایی نمایشگاه توانمندی های عشایری چناران در روستای قرق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید