برگزاری تورهای ژئوتوریسم با همکاری اداره صنعت، معدن و میراث فرهنگی در تربت حیدریه

به گزارش بلاگ پو، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه از برگزاری تورهای گردشگری معدن با مشارکت اداره صنعت معدن و تجارت در این شهرستان اطلاع داد.

برگزاری تورهای ژئوتوریسم با همکاری اداره صنعت، معدن و میراث فرهنگی در تربت حیدریه

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، علی محمدی امروز شنبه 22 دی با بیان این مطلب فوق اضافه کرد: شهرستان تربت حیدریه در کنار جاذبه های متنوع تاریخی، گردشگری ، طبیعی، صنایع دستی و هنرهای سنتی دارای جاذبه های بی نظیر زمین شناسی از جمله معدن طلا، عقیق بایگ، غار نمک ، قله توچال و ... است.

او گفت: این ظرفیت ها، امکان جذب گردشگران تخصصی ژئوتوریسم را دارد که به منظور آشنایی و جذب گردشگران به منطقه، تورهای گردشگری ژئوتوریسم می تواند ضمن معرفی شایسته منطقه باعث اشتغال زایی برای جوانان منطقه باشد.

محمدی توضیح داد: ژئوتوریسم یا همان گردشگری زمین شناسی ، شاخه ای از صنعت گردشگری است که به استفاده از پدیده ها وجذابیت های زمین شناختی و میراث معدن کاری در گردشگری می پردازد و علاقه مندان به طبیعت در جریان فعالیت های زمین گردشگری، ضمن بازدید از پدیده های جذاب زمین شناسی، با مبانی پیدایش و اهمیت وجودی آنها آشنا می شوند.

او ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری مسئولان شهرستان طرح ایجاد ژئوپارک در بخش بایگ درحال پیگیری است که می تواند ژئو توریسم در این شهرستان یاری کند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 4 خرداد 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 3955

به "برگزاری تورهای ژئوتوریسم با همکاری اداره صنعت، معدن و میراث فرهنگی در تربت حیدریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری تورهای ژئوتوریسم با همکاری اداره صنعت، معدن و میراث فرهنگی در تربت حیدریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید