بهانه ای که سیستم مریض درآمدزایی به باشگاه ها داده است، کوشش 9 باشگاه برای ناتمام ماندن فصل

به گزارش بلاگ پو، سیستم مریض و مشکل دار درآمدزایی فوتبال ایران باعث شده تا بیشتر باشگاه ها مخالف ازسرگیری رقابت های این فصل باشند.

بهانه ای که سیستم مریض درآمدزایی به باشگاه ها داده است، کوشش 9 باشگاه برای ناتمام ماندن فصل

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، شکل مالی باشگاه داری در فوتبال ایران، مریض و مشکل دار است و این موضوع در گذشته بارها مورد آنالیز کارشناسان این رشته قرار گرفته است. با شیوع ویروس کرونا رقابت های فوتبالی در ایران همانند سایر نقاط جهان به حالت تعلیق درآمده و معین نیست از چه زمانی تمرینات و مسابقات از سر گرفته خواهد شد.

مسئله مهمی که در مورد از سرگیری مسابقات فصل جاری فوتبال ایران وجود دارد، این است که باشگاه های زیادی تمایل به آغاز مسابقات ندارند و خواستار تعطیلی رقابت های این فصل هستند. دلیل این موضوع هزینه های بسیار زیادی است که بر روی دوش باشگاه ها گذاشته می گردد و خروجی مطلوبی به همراه ندارد چرا که باشگاه ها در مقابل هزینه هایی که پرداخت می نمایند، درآمدزایی ندارند و طبیعتاً علاقه ای به برگزاری ادامه رقابت های فصل جاری از خود نشان نمی دهند.

باشگاه ها برای انجام هر مسابقه که شامل دیدارهای داخل و خارج از خانه می گردد، باید هزینه هایی از قبیل اجاره زمین، هتل، تهیه تجهیزات پزشکی، لباس، هزینه پرواز، شام بعد از بازی و حمل و نقل را بپردازند که میانگین آن برای هر مسابقه بین 75 تا 85 میلیون تومان است. با احتساب 9 بازی باقی مانده در لیگ برتر که شامل بازی های خانگی و خارج از خانه می گردد. باشگاه ها برای بازی های خانگی تا انتها فصل باید بین 460 تا 600 میلیون تومان و برای بازی های خارج از خانه بین 680 تا 750 میلیون تومان هزینه نمایند. ضمن اینکه یک سوم از مبلغ قرارداد اعضای تیم مانده که به طور متوسط برای هر باشگاه بین 5 تا 20 میلیارد تومان می گردد. در واقع مجموع کل هزینه ها برای باشگاه ها تا انتها فصل بین 6 تا 21 میلیارد تومان خواهد بود و این موضوع باعث شده تا بیشتر باشگاه ها رغبتی برای ادامه رقابت های این فصل نداشته باشند.

در این میان تنها باشگاه موافق ادامه رقابت های این فصل، پرسپولیس است که با فاصله 10 امتیازی نسبت به تیم دوم جدول در رده نخست واقع شده است. در میان 15 تیم دیگر لیگ برتر، 6 باشگاه تابع تصمیم فدراسیون فوتبال هستند و 9 باشگاه دیگر خواستار لغو رقابت های این فصل هستند. باشگاه های تراکتور، استقلال، شهر خودرو، صنعت نفت آبادان، نفت مسجد سلیمان، ماشین سازی تبریز، نساجی مازندران، پارس جنوبی جم و گل گهر سیرجان مخالف ادامه لیگ هستند و باشگاه های سپاهان، پیکان، شاهین بوشهر،سایپا، ذوب آهن و فولاد خوزستان تابع تصمیم فدراسیون هستند.

در واقع باید این واقعیت را پذیرفت که مسائل پیش رو برای درآمدزایی باشگاه های ایرانی که شامل حق پخش، تبلیغات دور زمین و دیگر موارد، درآمدزایی باشگاه ها را با مشکل روبرو نموده و به همین دلیل بیشتر باشگاه ها مخالف ادامه لیگ هستند. شایان ذکر است چند تیم بالای جدولی به این دلیل مخالف ادامه رقابت های این فصل هستند که قهرمانی پرسپولیس تا حدود زیادی مسجل شده است.

4048/

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 25739

به "بهانه ای که سیستم مریض درآمدزایی به باشگاه ها داده است، کوشش 9 باشگاه برای ناتمام ماندن فصل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهانه ای که سیستم مریض درآمدزایی به باشگاه ها داده است، کوشش 9 باشگاه برای ناتمام ماندن فصل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید