بهترین روترهای بی سیم در سال 2020

به گزارش بلاگ پو، این راهنمای خرید برای افرادی نوشته شده است که قصد دارند یک روتر بی سیم از فروشگاه ها و بازارهای بیرون از کشور ایران خریداری نمایند.

بهترین روترهای بی سیم در سال 2020

در خارج از ایران زندگی می نمایند یا رفت و آمد دارند و شاید توانایی خرید و سفارش از بیرون ایران را دارند.

چون فعلا در ایران ورود انواع مودم ها و روترهای بی سیم ممنوع بوده و غالب محصولات معرفی شده در زیر ابدا راهی به بازارهای داخلی ایران ندارند.

نکات کلیدی خرید روتر بی سیم در سال 2020

1- در عصر وای فای 6 به سر می بریم. روترهای وای فای 6 آخرین نسل از استاندارد 802.11 هستند و بالاترین سرعت و پوشش دهی وای فای را دارند. بنابراین، اگر می خواهید به روزترین و بهترین روتر بی سیم را خریداری کنید؛ باید سراغ روترهای وای فای 6 بروید.

2- سیستم های مش وای فای نسل دوم وارد بازار شدند. مش وای فای یک راه کار بسیار مفید و موثر برای خانه های عظیم و دفاتر کاری وسیع است. اگر شما هم باید فضای بسیار عظیم چند صد متری را زیر پوشش وای فای ببرید؛ به یک سیستم مش وای فای احتیاج دارید.

3- روترهای گیمینگ علاوه بر سرعت بالای وای فای، قدرت پردازشی، پوشش دهی وسیع و نظایر این ها، به ویژگی هایی اختصاصی برای ترافیک گیمینگ مجهز هستند. هر روتر بی سیم قدرتمندی نمی تواند یک روتر گیمینگ باشد.

4- عرضه روترهای وای فای 6 به معنای سرانجام کار روترهای وای فای 5 یا 802.11ac نیست. هنوز هم می توانید یک روتر وای فای 5 خوب در بازار پیدا نموده و سال ها از آن بهره ببرید.

بهترین روترهای بی سیم سال 2020

هر سال، بعضی از سایت های معتبر و معروف جهان اقدام به ارزیابی و آنالیز دقیق روترهای بی سیم تازه وارد بازار نموده و بهترین روترها از جنبه های مختلفی مانند سرعت وای فای، قدرت آنتن دهی و پوشش دهی، امکانات، قیمت و مسایل دیگر را معرفی می نمایند.

در این راهنمای خرید روتر بی سیم سال 2020 به تست ها و آنالیز های سایت CNet استناد کردیم:

بهترین روتر وای فای 6: TP-Link Archer AX6000

اولین روتر وای فای 6 شرکت تی پی لینک است که با قیمت 350 دلار عرضه می گردد. تی پی لینک دو مدل از این روتر وارد بازار نموده که اندکی با هم تفاوت دارند.

روی باند 5 گیگاهرتز سرعت 4804 مگابیت و روی باند 2.4 گیگاهرتز سرعت 1148 مگابیت و در مجموع سرعت اسمی 5952 مگابیتی به نمایش می گذارد.

تمام فاکتورها و مشخصات یک روتر وای فای 6 خوب را دارد و از کارایی فوق العاده ای بهره می برد. دارای یک درگاه WAN با سرعت 2.5 گیگابیت برای اشتراک گذاری اینترنت و 8 درگاه LAN با سرعت 1 گیگابیت به همراه دو درگاه USB 3.0 نوع A و C است.

به یک پردازنده مرکزی چهار هسته ای با سرعت 1.8 گیگاهرتز و دو کوپروسسور برای کاهش تاخیر و افزایش پایداری ارتباطات مجهز است.

مشخصات کامل روتر تی پی لینک Archer AX6000

بهترین روتر مالی: D-Link DIR-867

اگر می خواهید یک روتر ارزان قیمت ولی با کارایی خوب برای آپارتمان یا دفترکار کوچک خود تهیه کنید؛ این مدل روتر با قیمت 115 دلار بسیار مناسب است.

دی لینک DIR-867 از وای فای 5 و پروتکل 802.11ac سود می برد و در رده AC1750 با سرعت 1300 مگابیتی روی فرکانس 5 گیگاهرتز و 450 مگابیتی روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز است.

روی هر دو فرکانس عملکرد بسیار خوبی دارد و به همراه درگاه های اترنت گیگابیتی تمام احتیاجهای یک کاربر رده متوسط را برطرف می نماید.

مشخصات کامل روتر دی لینک DIR-867

بهترین روتر مش وای فای: Nest Wifi

هنوز هم روتر مش وای فای گوگل بهترین است. از سرعت بسیار خوبی برخوردار است؛ سریعا نصب و راه اندازی می گردد و دستیار بسیار مفیدی برای شما است.

گوگل روی این روتر انواع سرویس ها و امکانات را راه اندازی نموده است. از دستیار صوتی گوگل اسیستنت بگیرید تا کنترل تجهیزات هوشمند خانه با روتر و اپلیکیشن های کنترل از راه دور روتر و کنترل والدین و همه چیزهایی که برای یک خانه هوشمند احتیاج دارید.

این روتر از وای فای 6 پشتیبانی نمی نماید و دارای درگاه اترنت نیست اما در سه سال گذشته همواره جزو بهترین روترهای مش وای فای کاربردی برای کاربران خانگی قرار داشته است. شما با نصب 2 دستگاه روتر وای فای گوگل می توانید یک خانه 250 متر مربعی را به راحتی زیر پوشش وای فای ببرید.

مشخصات کامل روتر گوگل نست وای فای

بهترین روتر مش وای فای مالی: Netgear Orbi

اگر به دنبال یک روتر مش وای فای ساده تر و ارزان تر نسبت به گوگل وای فای هستید؛ روتر نت گیر اوربی مدل AC1200 را تنها با قیمت 130 دلار تهیه کنید.

از سرعت مناسبی برخوردار است و در بسته آن سه روتر هست تا در هر نقطه از خانه قرار بگیرند. در میان روترهای ارزان قیمت بهترین کارایی و کیفیت را دارد و با دیگر محصولات نت گیر هم سازگاری کاملی دارد.

بهترین روتر مش وای فای از نظر کارایی: Netgear Orbi 6

قیمت این مدل روتر مش وای فای غول نت گیر از 700 دلار شروع می گردد. شاید بتوان گفت هنوز روتر مش وای فای قوی تر از آن وارد بازار نشده است.

از استاندارد وای فای 6 پشتیبانی می نماید و دارای لینک backhaul اختصاصی روی باند 5 گیگاهرتز است. شما روی این سیستم می توانید سرعتی 289 مگابیتی واقعی را تجربه کنید.

قطعا این روتر مش وای فای برای کاربران خانگی و حتی کاربران کسب وکاری رده متوسط مناسب نیست و فقط کاربران حرفه ای که به سریع ترین و قوی ترین وای فای احتیاج دارند؛ مشتری و خریدار آن هستند.

مشخصات کامل روتر نت گیر اوربی 6

بهترین روتر مش وای فای 6: Asus ZenWiFi AX

قبلا درباره این سیستم مش وای فای 6 یک مطلب زدیم. یک سیستم مش وای فای دو دستگاهی با قیمت 450 دلار ولی کیفیت و سرعت حتی بالاتر از مش وای فای نت گیر!

دارای درگاه های اترنت گیگابیتی و لینک backhaul اختصاصی است. به راحتی نصب می گردد و بالاترین ظرفیت پایداری در شبکه وای فای را به دست می دهد.

برای استریم صدا و تصویر، استریم فیلم و سریال، بازی آنلاین و کارهای سنگین روی وای فای ساخته شده است. خوشبختانه با تماس با دفتر ایسوس ایران می توان این سیستم مش وای فای را سفارش داد و بعد در ایران تحویل گرفت.

آنالیز کامل روتر ایسوس ZenWiFi AX

بهترین روتر گیمینگ: Asus RT-AC86U

در پایان، سراغ معرفی بهترین روتر گیمینگ سال می رویم. چند سالی می گردد که ایسوس مقام بهترین روترهای گیمینگ را در اختیار دارد و سال جاری هم روتر RT-AC86U این شرکت به حق بهترین روتر گیمینگ است.

این روتر از نسل وای فای 5 و دو بانده است. با قیمت زیر 200 دلار وارد بازار شده و در کاهش تاخیر بازی های آنلاین بهترین عملکرد را از خود نشان می دهد.

در رده AC2900 با سرعت 2167 مگابیت روی فرکانس 5 گیگاهرتز و 750 مگابیت روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز به همراه پردازنده دو هسته ای بسیار قدرتمند و درگاه های اترنت یک گیگابیتی و 3 آنتن خارجی و 3 آنتن داخلی و مجموعه وسیعی از امکانات اختصاصی برای دستگاه ها و ترافیک های بازی های ویدیویی؛ یک روتر گیمینگ بی نظیر است.

آنالیز روتر گیمینگ ایسوس RT-AC86U

ایسوس ایران در رویداد آنلاینی که یکشنبه این هفته داشت؛ به طور رسمی از مادربردهای سری Z490 خود رونمایی کرد. ایسوس، اولین شرکتی است که…

با عرضه آیفون های 11 که از وای فای 6 پشتیبانی می نمایند؛ اکنون این پرسش مهم مطرح می گردد که آیا باید یک روتر وای فای 6 بخریم؟ پیش…

معمولا در وب گردی هایم به مودم و روترهایی با طراحی های عجیب و غریب برمی خورم که جالب اند. غالب این مودم ها و روترها فقط یک طرح مفهومی هستند…

سامسونگ سال گذشته از لپ تاپ فوق سبک و زیبای Galaxy Book S خود با پردازنده موبایل هشت هسته ای اسنپدراگون کوالکام رونمایی کرد. لپ تاپی که همواره…

شرکت آنر (Honor) زیرمجموعه برندهای هواوی، امروز بعدازظهر در خلال معرفی جدیدترین محصولات خود به صورت آنلاین؛ از اولین روتر وای فای 6 خود رونمایی کرد….

درباره روترهای گیمینگ حرف های زیادی برای گفتن هست. همه روترهای گیمینگ مشابه هم نیستند و بعضی برای بازی های سبک و بعضی برای بازی های سنگین طراحی…

اپل هفته پیش از آیفون مالی و ارزان قیمتی به نام SE رونمایی کرد. آیفون SE جدید (SE مدل 2020 هم گفته می گردد) یک گوشی با…

هواوی از جدیدترین پرچم دارهای خود رونمایی کرد. خانواده هواوی P40 شامل سه گوشی P40 و P40 Pro و P40 Pro Plus است. پی 40 یک…

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

منبع: شبکه چی
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 27942

به "بهترین روترهای بی سیم در سال 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین روترهای بی سیم در سال 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید