برترین فیلم سال 2022 از نگاه منتقدان بین المللی

به گزارش بلاگ پو، تهران (پانا) - فدراسیون بین المللی منتقدان فیلم (فیپرشی) جایزه برترین فیلم سال 2022 را به فیلم ژاپنی برنده اسکار اعطا کرد.

برترین فیلم سال 2022 از نگاه منتقدان بین المللی

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، درام ژاپنی ماشین من را بران ساخته ریوسوکه هاماگوچی برنده جایزه بزرگ برترین فیلم سال 2022 از نگاه اعضای فدراسیون بین المللی منتقدان فیلم شد.

این فیلم سال گذشته در کن رونمایی شد و جایزه برترین فیلمنامه و بعلاوه جایزه هیات داوران فیپرشی را از آن خود کرد و در ادامه با درخشش در فصل جوایز سینمایی پیروز به کسب جایزه اسکار برترین فیلم بین المللی شد. این درام با فرایند داستانی کُند، عمدتاً به وسیله مکالمات بین یک نمایشنامه نویس و راننده زن او روایت می گردد و از داستان کوتاهی نوشته نویسنده مشهور ژاپنی هاروکی موراکامی اقتباس شده است.

ماشین من را بران برای کسب جایزه برترین فیلم سال 2022 از نگاه فدراسیون بین المللی منتقدان فیلم (فیپرشی) توانست رقبای خود پیتزا شیرین بیان ساخته پل توماس اندرسون، قدرت سگ از جین کمپیون، مثلث غم برنده نخل طلای 2022 ساخته روبن اوستلوند و بعلاوه بدترین آدم جهان به کارگردانی یوآخیم تریه را شکست دهد.

جایزه بزرگ فیپرشی در تاریخ 16 سپتامبر در مراسم افتتاحیه هفتادمین جشنواره بین المللی فیلم سن سباستین با نمایش ویژه فیلم ماشین من را بران به کارگردان این فیلم اعطا می گردد.

فدراسیون بین المللی منتقدان فیلم (فیپرشی) جایزه بزرگ سالانه خود را از سال 1999 اعطا می نماید و از برندگان پیشین این جایزه می توان به آثاری از پدرو آلمودوار، پل توماس اندرسون، مارن آده، میشائیل هانکه، آکی کوریسماکی، عبدالطیف کشیش، کلوئی ژائو و ریچارد لینکلیتر اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 شهریور 1401 بروزرسانی: 1 شهریور 1401 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 66119

به "برترین فیلم سال 2022 از نگاه منتقدان بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین فیلم سال 2022 از نگاه منتقدان بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید