به روزرسانی 22H2 ویندوز 11 ممکن است با نام آپدیت 2022 منتشر گردد

به گزارش بلاگ پو، بسیاری از کاربران به شدت منتظر به روزرسانی 22H2 ویندوز 11 هستند، زیرا مایکروسافت قرار است با این به روزرسانی قابلیت های بسیار تازهی را به کاربران این سیستم عامل ارائه دهد. آخرین شایعات حاکی از آن است که این به روزرسانی احتمالاً 29 شهریور ماه امسال (20 سپتامبر) عرضه خواهد شد. به همین دلیل، اکنون مایکروسافت در کوشش است تا تبلیغات این به روزرسانی را با نام تازهی به کاربران معرفی کند و قابلیت های تازه آن را از یکسال بعد از انتشار ویندوز 11، در معرض نمایش قرار دهد.

به روزرسانی 22H2 ویندوز 11 ممکن است با نام آپدیت 2022 منتشر گردد

افشاگری به نام XenoPanther در توییتر اسکرین شاتی را به اشتراک گذاشته که از برنامه Get Started ویندوز 11 گرفته شده است. در این اسکرین شات به نظر می رسد که مایکروسافت رسماً به آپدیت 2022 اشاره می نماید. البته باید اشاره کنیم که مایکروسافت هنوز این نام نو را تایید ننموده و بعلاوه تاریخ انتشار رسمی را برای این به روزرسانی بزرگ به اشتراک نگذاشته است. جالب اینجاست که نسخه بتای این به روزرسانی که در اختیار کاربران بتا واقع شده است، نیز با نام 22H2 عرضه شده و این شرکت هیچ اشاره ای به نام نو ننموده است.

هدف از عرضه نسخه بتا طبیعتاً آزمایش قابلیت هایی است که مایکروسافت طی چند ماه گذشته طراحی نموده و در صورت تأیید آن را در به روزرسانی 2022 ویندوز 11 قرار خواهد داد. البته، این احتمال وجود دارد که این فقط یک خطای تایپی از جانب مایکروسافت در برنامه Get Started باشد. این شرکت بعلاوه در خصوص روشی که قرار است به روزرسانی های اصلی ویندوز 11 را عرضه کند، اطلاعات چندانی به کاربرانش نداده و تنها ادعا نموده که ویندوز 11 یک بار در سال به روز رسانی می گردد.

با این حال، شایعاتی از Windows Centrals Zac Bowden نشان می دهد که یک سیستم به روزرسانی به نام Moment نیز ممکن است در راه باشد. گفته می گردد که به روزرسانی های Moment، آپدیت های کوچکی هستند که در کنار به روزرسانی های بزرگی مانند 22H2، در اختیار کاربران قرار می گیرند. بعلاوه این به روزرسانی ها قابلیت هایی را ارائه می دهند که در آپدیت های بزرگ گنجانده نشده است. به عنوان مثال احتمال می رود که قابلیت فایل اکسپلورر ویندوز 11، که در آپدیت 22H2 نخواهد بود، ماه اکتبر به وسیله آپدیت های Moment عرضه گردد. کاربران با استفاده از این قابلیت می توانند بدون بازکردن پنجره های مختلف و تنها با استفاده از تب ها میان بخش های گوناگون از درایوهای ذخیره سازی خود جا به جا شوند.

به روزرسانی 22H2 ویندوز 11 مدت هاست که به وسیله مهندسان مایکروسافت مورد آزمایش قرار گرفته و این شرکت میخواهد همراه با این به روزرسانی ویژگی های نوی نظیر ظاهر متفاوت تسک منجر، Drag and Drop تسک بار و دسترسی به گجت های بلوتوثی از تسک بار در به کاربران عرضه کند. ظاهراً این شرکت با این به روزرسانی قابلیت نو زیرنویس زنده برای انواع صدا را به ویندوز 11 اضافه می نماید که برای افرادی که ناشنوا و کم شنوا هستند یا هرکسی که می خواهد به صورت اتوماتیک زیرنویس صوتی برای او به نمایش دربیاید، بسیار مناسب است.

بعلاوه گفته می گردد که استور مایکروسافت نیز با این به روزرسانی دستخوش تغییراتی می گردد. در حال حاضر، بعضی از برنامه های این استور هنگام به روزرسانی بسته می شوند و بعد از انجام به روزرسانی مجدداً اجرا خواهند شد. ظاهراً اگر برنامه ای در حال انجام باشد و شما با مراجعه به مایکروسافت استور اقدام به به روزرسانی آن نمایید، آن برنامه در حال انجام بسته خواهد شد و ممکن است از این طریق بعضی اطلاعات خود را از دست بدهید. اما در 22H2 ویندوز 11، مایکروسافت قابلیتی را ارائه خواهد نمود که در هنگام به روزرسانی، برنامه های در حال انجام موقتاً آپدیت نشوند.

همانطور که در ابتدای خبر اشاره شد، مایکروسافت هنوز تاریخ رسمی عرضه به روزرسانی 22H2 ویندوز 11 را اعلام ننموده، اما انتظار داریم که تا اوایل پاییز این آپدیت به طور رسمی در اختیار کاربران این سیستم عامل قرار بگیرد.

منبع:

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 شهریور 1401 بروزرسانی: 2 شهریور 1401 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 66152

به "به روزرسانی 22H2 ویندوز 11 ممکن است با نام آپدیت 2022 منتشر گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به روزرسانی 22H2 ویندوز 11 ممکن است با نام آپدیت 2022 منتشر گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید