بکارگیری دستاورد های نوین دنیا در درمان بیماران گرفتار شکاف لب و کام، دلایلی ابتلاء به شایع ترین بیماری مادرزادی سر و گردن

به گزارش بلاگ پو، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به عمده دلایل ابتلا به شایع ترین بیماری مادرزادی ناحیه سر و گردن گفت: در ایران جدیدترین دستاورد های نوین دنیا در درمان بیماران مبتلا به شکاف لب و کام استفاده می شود.

بکارگیری دستاورد های نوین دنیا در درمان بیماران گرفتار شکاف لب و کام، دلایلی ابتلاء به شایع ترین بیماری مادرزادی سر و گردن

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علی عطری درباره برگزاری کنگره شکاف لب و کام در تهران گفت: این کنگره با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته از داخل و خارج از کشور برگزار گشت و جدیدترین دستاورد های علمی در مورد درمان این بیماری مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

رئیس دپارتمان جراحی پلاستیک دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه نمود: در این کنگره جراحی اولیه شکاف لب و کام و موضوع جراحی ثانویه مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و نمونه هایی از بیماران که در این زمینه مشکل داشتند هم در نمونه اولیه و هم ثانویه به صورت زنده توسط استاد برجسته که از انگلیس جهت شرکت در این کنگره حضور یافته بود، جراحی شدند.

وی ادامه داد: جراحی اولیه برای مواردی است که بیماری به صورت مادرزادی گرفتار شکاف لب و کام شده و در جراحی ثانویه برای بزرگسالانی بوده که قبلاً جراحی اولیه در آن ها اجرا شده، ولی به دلیل مسائل باید اصلاحاتی برای بیماری آن ها انجام گیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این که شکاف لب و کام می تواند سبب اختلال در تکلم و گفتار به دلیل نارسایی کام شود، گفت: این مسئله نیز در کنگره مورد بحث قرار گرفته و هفت بیمار که جراحی زنده آن ها در سالن برای حضار نمایش داده شد و روش های نوین در این زمینه که در جهان ارائه می شود نیز مورد بحث قرار گرفت.

عطری با اشاره به اینکه شکاف لب و کام از شایع ترین بیماری های مادرزادی در ناحیه سر و صورت به شمار می رود، اضافه نمود: از هر 700 تا 1000 مولود زنده یکی مبتلا به شکاف لب و کام می شود که شروع آن در دختران و پسران تفاوت چندانی ندارد، ولی شکاف لب در پسران شایع تر از شکاف کام است.

وی گفت: علت دقیق شکاف لب و کام هرچند تعیین نشده، ولی برخی از بررسی ها نشان از سابقه ارثی این بیماری دارد همچنین ابتلا به برخی از بیماری ها در مادران باردار، مصرف برخی از دارو ها حین بارداری همچنین استعمال سیگار و الکل در زنان باردار و عفونت در حاملگی می تواند سبب بروز شکاف لب و کام در جنین شود.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 13139

به "بکارگیری دستاورد های نوین دنیا در درمان بیماران گرفتار شکاف لب و کام، دلایلی ابتلاء به شایع ترین بیماری مادرزادی سر و گردن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بکارگیری دستاورد های نوین دنیا در درمان بیماران گرفتار شکاف لب و کام، دلایلی ابتلاء به شایع ترین بیماری مادرزادی سر و گردن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید