بیانیه گل گهر درباره لغو مجوز حرفه ای، سیرجانی ها همچنان امیدوار به حضور در لیگ قهرمانان

به گزارش بلاگ پو، باشگاه گل گهر اظهار داشت که از فرصت اعتراض به صادر نشدن مجوز حرفه ای این باشگاه استفاده می نماید.

بیانیه گل گهر درباره لغو مجوز حرفه ای، سیرجانی ها همچنان امیدوار به حضور در لیگ قهرمانان

به گزارش خبرنگاران و به نقل از باشگاه فرهنگی ورزشی گل گهر سیرجان، پیرو اعلام رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر عدم صدور مجوز حرفه ای برای سه باشگاه ایرانی و از جمله گل گهر، ذکر نکاتی را جهت شفاف سازی و اطلاع رسانی به جامعه ورزش و طرفداران خود، ضروری می داند که در ادامه از پی خواهد آمد:

1. باشگاه گل گهر در طی هشت ماه گذشته، کوشش های فراوانی کرد تا با فراهم ساختن شرایط و اصلاح بعضی موارد، مجوز حرفه ای کنفدراسیون فوتبال آسیا را دریافت کند و در این بین و با همه موانعی که وجود داشت، پیروز شد مجوز AFC را اخذ کند ولی ECB (نهاد مستقل کنترل ورودی کنفدراسیون فوتبال آسیا) شرایط سخت گیرانه تری را جهت دریافت مجوز حرفه ای برای باشگاه ها وضع نموده است و بر خلاف دوره های گذشته که فرصتی را برای باشگاه ها ایجاد می کردند تا با حضور موقت در لیگ قهرمانان آسیا، ایرادات نهایی را برای فصل آینده برطرف نمایند، این بار اما از سوی ECB چنین فرصتی به باشگاه ها و پذیرش

درخواست فوق العاده آن ها داده نشده است . کما اینکه سال جاری مجوز حرفه ای باشگاه گل گهر به وسیله کمیته بدوی صادر و سپس به وسیله AFC تایید و اعلام شد. ولی AFC، مجدد و به وسیله یک موسسه حسابرسی خارجی، ارزیابی دیگری را نسبت به پرونده باشگاه های ایرانی انجام داد و در نهایت اظهار داشت که فعلا سه باشگاه ایرانیِ استقلال، پرسپولیس و گل گهر شرایط دریافت این مجوز را تا برطرف کامل ایرادات وارده، ندارند.

.

2. باشگاه گل گهر در فصل گذشته سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب ننموده بود، اما بعد از اینکه اعلام شد در صدور مجوز حرفه ای دو باشگاه بزرگ مرکز، اشکالاتی وجود دارد و در بین باشگاه های ایرانی هم که پیروز به کسب سهمیه نشده اند، تنها باشگاه گل گهر در صورت برطرف بعضی مسائل، شرایط جایگزینی را دارد، مدیریت باشگاه تمام کوشش خود را به کار گرفت تا با برطرف ایرادات و در صورت حذف استقلال و پرسپولیس، به عنوان تیم جایگزین، نماینده ایران در این مسابقات گردد. با کوششی که صورت گرفت بعضی از اشکالاتی که در حوزه معیارهای ورزشی، حقوقی و زیرساخت برای صدور مجوز باشگاهی سطح A، لازم بود، به وسیله باشگاه برطرف و به اطلاع کنفدراسیون فوتبال آسیا رسید، اما به سبب شرایطی که از مدت ها قبل بر بدنه باشگاه تحمیل شده بود، کنفدراسیون فوتبال آسیا با ورود گل گهر به لیگ قهرمانان آسیا موافقت نکرد.

.

3. این دلایل شرحی کوتاه دارد. با اینکه در سال گذشته شرایط ثبت نام فراهم بود ولی پیگیری لازم جهت ارزیابی صورت نگرفت. شاید اگر اهتمام بیشتری در این مورد صورت می گرفت، حداقل تجربه ای می شد برای طی کردن پیروز تر این راستا. اما شاید اساسی ترین مانعی که بر سر راه کسب مجوز حرفه ای وجود داشت، موضوع پرداخت به موقع مطالبات مربی بدنساز اسپانیایی (دستیار آقای مجید جلالی، سرمربی سابق گل گهر) بود. متاسفانه پرداختی مطالبات این مربی در زمان مقرر صورت نگرفته است.

.

4. با وجود این، هنوز مدتی 10 روزه برای اعتراض و پیگیری این موضوع وجود دارد و باشگاه با جدیت در طی این فرصت به رایزنی ها و پیگیری های خود ادامه خواهد داد. ذکر این نکته نیز لازم است که باشگاه گل گهر در حال قدم گذاشتن در یک راستا کاملا حرفه ای است و به اذعان بسیاری از کارشناسان ورزشی کشور با راه اندازی آموزشگاه فوتبال و توجه به سایر ورزش های قهرمانی و هم چنین ارتقای زیرساخت های ورزشی، آینده درخشانی در پیش رو دارد. باشگاه هایی مثل سپاهان و فولاد هم اگر امروز بدون دغدغه پیروز به کسب مجوزهای لازم می شوند، به این علت است که سالها تجربه را پشت سر خود می بینند و از ساختاری قوی برخوردار هستند.

.

همین که گل گهر در طی کمتر از سه سال از حضور در سطح اول فوتبال ایران، صلاحیت دریافت بسیاری از معیارهای حرفه ای کنفدراسیون فوتبال آسیا را دارا می باشد، نشان می دهد که راه برای دریافت مجوز حرفه ای برای باشگاه گل گهر در آینده ای نزدیک هموار است و امیدواریم با کسب سهمیه در زمین فوتبال و قدم هایی که در راستای حرفه ای سازی در حال برداشته شدن است، باشگاه گل گهر در فصل های آینده بتواند نماینده ای شایسته ای برای فوتبال ایران در مسابقات باشگاهی آسیا باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 اسفند 1400 بروزرسانی: 11 اسفند 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 60185

به "بیانیه گل گهر درباره لغو مجوز حرفه ای، سیرجانی ها همچنان امیدوار به حضور در لیگ قهرمانان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه گل گهر درباره لغو مجوز حرفه ای، سیرجانی ها همچنان امیدوار به حضور در لیگ قهرمانان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید