بیماری مرموز؛ شنیدن رنگ ها و چشیدن کلمات

به گزارش بلاگ پو، اینکه دقیقاً برخی افراد حس بویایی یا چشایی را چگونه حس می نمایند هنوز کاملاً معین نیست. هیچ آزمایش استاندارد طلا یی برای تشخیص شرایط وجود ندارد، مسئله ای که این بیماری را مرموزتر می نماید.

بیماری مرموز؛ شنیدن رنگ ها و چشیدن کلمات

یک روانشناس دانشگاه میشیگان از وجود بیماری مرموزی اطلاع داد که باعث می گردد مبتلایان آن رنگ ها را بشنوند و کلمات را بچشند.

گروه کوچکی از افراد، احساسات خود را به شیوه های گیج نماینده ای درگیر می نمایند. برای آن ها عدد 2 ممکن است رنگی از بنفش را تداعی کند. یک نت تیز شنیدنی می تواند حس خراش انگشت را ایجاد کند. برخی از افراد مبتلا به این بیماری، سینستسی نامیده می شوند، این افراد حتی کلمات گفته شده را می چشند؛ به عنوان مثال نام سام ممکن است یک عطر و طعم شیرین برایشان ایجاد کند.

اینکه دقیقاً برخی افراد حس بویایی یا چشایی را چگونه حس می نمایند هنوز کاملاً معین نیست. هیچ آزمایش استاندارد طلا یی برای تشخیص شرایط وجود ندارد، مسئله ای که این بیماری را مرموزتر می نماید.

دیوید برانگ، روانشناس دانشگاه میشیگان می گوید که او ایمیل های زیادی درباره اینکه آیا احساسات عجیب و غریب آن ها نتیجه تغییرات خاصی است، دریافت می نماید. او آن را بیماری اختلاط حس می خواند که مهندسی معکوس را بسیار سخت می نماید.

نظریه فعلی بیان می نماید که مغز سینستس ها دارای ارتباطات اضافی است و زمانی که کلمه ای را می بینند، شبکیه و عصب بینایی آن ها این اطلاعات را به قشر بینایی می فرستد باعث می گردد این حس را از تصویری که می بینند، دریافت نمایند.

اتصالات اضافی ممکن است به طور همزمان سیگنال هایی را به مناطق متمرکز بر رنگ و کلمات بفرستند. این جهت های اضافی می توانند اصطلاحات رنگی را به وجود آورند، نت های موسیقی را مسلح نمایند، یا حتی برخی دیدار ها را با یک نام نسبتاً مزه دار خراب نمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: فرادید
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 40740

به "بیماری مرموز؛ شنیدن رنگ ها و چشیدن کلمات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماری مرموز؛ شنیدن رنگ ها و چشیدن کلمات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید