تا رسیدن بخشنامه، تزریق واکسن کرونای زیر 18 ساله ها در آذربایجان شرقی انجام نمی گیرد

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران/آذربایجان شرقی مدیر گروه پیشگیری از بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مورد واکسیناسیون دانش آموزان و افراد زیر 18 سال در آذربایجان شرقی، گفت: فعلا نوبت دهی متولین مهرماه82 تا مهرماه 83 در سامانه انجام می گیرد و منتظر هستیم تا بخشنامه نوع واکسن تزریقی از سوی وزارت خانه تا روزهای آینده ابلاغ گردد تا واکسیناسیون این گروه را در استان شروع کنیم .

تا رسیدن بخشنامه، تزریق واکسن کرونای زیر 18 ساله ها در آذربایجان شرقی انجام نمی گیرد

دکتر سیمین خیاط زاده در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان این که فعلا واکسنی برای زیر 18 ساله ها در استان تزریق نمی گردد، اظهار کرد: تا شب گذشته بالغ بر 61.5 درصد از جمعیت استان واکسینه شده و هنوز هم تزریق واکسن برای بالای 18 ساله ها ادامه دارد.

وی اضافه نمود: علی رغم وجود واکسن کافی در مراکز واکسیناسیون اما با کاهش استقبال مردم برای تزریق دز اول و حتی دز دوم روبرو هستیم که علت آن هم معین نیست.

وی ادامه داد: از مردم خواهشمندیم تا جهت تکمیل واکسیناسیون خود به مراکز سطح استان مراجعه نمایند. اگر مشکل خاصی، زمان و مکان خاص برای تزریق و یا شک و شبهه ای هم در این خصوص دارند را می توانند با ما در میان بگذارند تا موارد مربوطه را به صورت شفاف شرح دهیم.

خیاط زاده گفت: نوبت اول و دوم واکسن سینوفارم و نوبت دوم برکت و استروزنکا در مراکز استان تزریق می گردد و از فردا با توزیع محموله جـدید واکسن نوبت اول برکت هم به مدار واکسیناسیون سطح استان اضافه خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به این که در روزهای آینده و با آمدن فصل سرما، فصل شیوع آنفلوانزا در بین مردم را خواهیم داشت، دریافت واکسن کرونا اهمیت دوچندانی دارد. هرچند در دو سال اخیر به علت استفاده عموم مردم از ماسک، چیزی به نام آنفلوانزا نداشتیم.

وی با بیان این که راه های پیشگیری از آنفلوانزا هم همچون کرونا، رعایت دستورالعمل های بهداشتی است، اضافه نمود: پیش بینی های لازم جهت مقابله با آنفلوآنزا انجام گرفته و قرار است تا چند هفته دیگر، محموله این واکسن به دستمان برسد.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: واکسن آنفلوآنزا سال جاری هم همچون سال های گذشته در بازار عرضه شده و مردم می توانند به صورت اختیاری واکسن دریافت نمایند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 54600

به "تا رسیدن بخشنامه، تزریق واکسن کرونای زیر 18 ساله ها در آذربایجان شرقی انجام نمی گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا رسیدن بخشنامه، تزریق واکسن کرونای زیر 18 ساله ها در آذربایجان شرقی انجام نمی گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید