ترامپ بزرگترین حماقت راهبردی در تاریخ را مرتکب شد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، رای الیوم در مطلبی با اشاره به تحریم های جدید آمریکا علیه چین و روسیه آورده است: دونالد ترامپ قواعد پایدار راهبردی آمریکا را با اعمال تحریم های مالی همزمان ضد چین و روسیه شکست و به طور حتم این اقدام ترامپ به نزدیکی بیشتر و بیشتر آنها و ایستادن در جبهه واحد ضد آمریکا منجر خواهد شد.

ترامپ بزرگترین حماقت راهبردی در تاریخ را مرتکب شد

این رسانه می نویسد: استراتژی آمریکا در زمان جنگ سرد و با هدف دور کردن چین از اتحاد جماهیر شوروی سابق به وسیله نزدیکی با پکن اتخاذ شد که حمایت مالی و سیاسی از چین و تقویت صندلی آن در شورای امنیت بر اساس این راهبرد صورت گرفت.

رای الیوم نوشت: روز آدینه مسکو و پکن وضع تحریم های جدید واشنگتن علیه آنها به سبب خرید تسلیحاتی چین از روسیه از جمله جنگنده های سوخو 35 پیشرفته و سامانه اس 400 را محکوم کردند. دولت ترامپ این اقدام چین یعنی خرید تسلیحات نظامی را به مثابه تهدیدی برای صنایع نظامی اش می داند و از همین رو نگران و خشمگین است.

این رسانه عرب زبان آورده است: ترامپ تصمیم احمقانه با اعلام جنگ مالی با چین اتخاذ کرد. چین و روسیه که مخالف هیمنه آمریکا بر جهان و نیز جنگ تجاری آمریکا هستند هفته گذشته رزمایش نظامی مشترک که بزرگترین رزمایش تاریخی با مشارکت 300 هزار افسر و سرباز و هزار هواپیما و 70 کشتی جنگی و هزاران تانک و نفربر بود، برگزار کردند. سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه حق داشت؛ هنگامی که دولت آمریکا را به بکارگیری این تحریم ها به این امید که روسیه را از بازار سلاح بیرون اندازد، متهم و اظهار داشت که واشنگتن با آتش بازی می نماید.

رای الیوم در خاتمه می نویسد: بله ترامپ با آتش بازی می نماید. تحریم هایی اعمال می نماید و وارد جنگ تجاری می گردد که نیمی از جهان را هدف قرار می دهد و میان دوست و دشمن فرقی نمی گذارد و کانادا و اتحادیه اروپا با چین و روسیه و ایران برای مساوی است. آیا حماقت راهبردی بزرگتر از این هم وجود دارد؟ ترامپ بزرگترین حماقت راهبردی در تاریخ را با اعمال تحریم های همزمان علیه چین و روسیه مرتکب شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 14347

به "ترامپ بزرگترین حماقت راهبردی در تاریخ را مرتکب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ بزرگترین حماقت راهبردی در تاریخ را مرتکب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید