ترکش های عجیب ترین انفجار اتمی از کره زمین خارج شد!

به گزارش بلاگ پو، زومیت نوشت: فضا به طور فزاینده ای درحال پر شدن با اشیاء دست ساز انسان است. بیشتر این اجسام ازقبیل فضاپیمای فعال، تجهیزات فضانوردی یا زباله های فضایی معلق در فضا را انتظار دارید در فضا پیدا کنید. اما موارد عجیب و غریبی نیز وجود دارند که انسان ها در فضا قرار داده اند و البته همواره عمدی نبوده است.

ترکش های عجیب ترین انفجار اتمی از کره زمین خارج شد!

ارتش ایالات متحده بین 28 می تا 7 اکتبر سال 1957، مجموعه ای آزمایش های هسته ای را در صحرای نوادا با نام عملیات پلامباب انجام داد. این آزمایش ها شامل 29 انفجار هسته ای بود که دو مورد آن ها با عناوین پاسکال A و پاسکال B زیر زمین انجام شد تا آزمایش گردد که آیا می توان بارش رادیواکتیو را مهار کرد یا نه. پاسکال A در تاریخ 26 ژوئیه انجام شد و درجریان آن، بمب اتمی در پایین حفره ای به عمق 152 متر که با درپوشی آهنی به ضخامت 10 سانتی متر پوشانده شده بود، منفجر شد.

رابرت برونلی، اخترفیزیکدان آزمایشگاه ملی لس آلاموس در نیومکزیکو و دانشمند ارشد آزمایش های پاسکال پیش از مرگش در سال 2018 به بیزنس اینسایدر گفته بود نیروی انفجار دریچه منهول را به آسمان فرستاد. برونلی انتظار داشت درپوش به زمین برگردد، اما هرگز پیدا نشد.

برونلی برای آنالیز این موضوع که برای دریچه چه اتفاقی افتاد، 27 آگوست 1957 آزمایش را تکرار کرد. این بار برونلی آزمایش پاسکال B را با دوربینی ثبت کرد که با نرخ یک فریم بر میلی ثانیه عکس می گرفت. آزمایش نشان داد درپوش می تواند به حداکثر سرعت 201 هزار کیلومتر بر ساعت برسد. این سرعت حدود پنج برابر سرعت گریز از زمین (سرعت لازم برای گریز از میدان گرانشی زمین) است و نشان می دهد احتمالا هر دو درپوش به فضا راه پیدا نموده اند.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 خرداد 1402 بروزرسانی: 10 خرداد 1402 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 71418

به "ترکش های عجیب ترین انفجار اتمی از کره زمین خارج شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکش های عجیب ترین انفجار اتمی از کره زمین خارج شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید