ترکیه ذخائر ارزی خود را به بالای 100 میلیارد دلار رساند

به گزارش بلاگ پو، بانک مرکزی ترکیه در گزارشی بیان کرد حجم ذخائر ارزی خود را طی یک ماه با 2.4 درصد افزایش به 100.7 میلیارد دلار رسانده است.

ترکیه ذخائر ارزی خود را به بالای 100 میلیارد دلار رساند

به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، بانک مرکزی ترکیه در گزارش نقدینگی خود اظهار داشت که این رقم 2.4 درصد بیشتر از ذخائر 98.4 میلیارد دلاری ماه ژوئن است. طی یک دهه گذشته ذخایر ارزی ترکیه شامل ارز و طلا همواره رو به افزایش بوده است و با 45 درصد افزایش روبرو گردیده است. بیشترین رکورد ذخایر طلا مربوط به اواسط دسامبر سال 2013 با 136میلیارد دلار بوده است.

نگرانی ها از افزایش دخالت رجب طیب اردوغان-رئیس جمهور ترکیه - در سیاست های پولی و امور بانک مرکزی یکی از دلایل اصلی کاهش ارزش لیر ترکیه عنوان می گردد. بانک مرکزی و دولت بر سر نرخ بهره با یکدیگر اختلافات گسترده ای دارند و در حالی که اردوغان نرخ بهره را مادر مشکلات خوانده است، اما بانک مرکزی خواستار افزایش آن است.

بانک مرکزی تاکنون اقدامات مختلفی نظیر محدود شدن عملیات سواپ ارزی بین بانک های ترک و خارجی و امضای توافق سواپ ارزی با قطر برای استفاده از ارزهای ملی در مبادلات دو کشور را انجام داده و به نظر می رسد افزایش ذخایر ارزی گامی دیگر در راستای کاهش التهابات روانی بازار ارز در این کشور باشد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 1086

به "ترکیه ذخائر ارزی خود را به بالای 100 میلیارد دلار رساند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه ذخائر ارزی خود را به بالای 100 میلیارد دلار رساند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید