تصاویر روف گاردن، چشمگیرترین ایده ها برای بام خانه شما!

به گزارش بلاگ پو، روف گاردن یکی از بهترین روش ها برای تغییر حال و هوای خانه از طریق طبیعت است. روف گاردن می تواند به خوبی جای خالی فضای سبز را در آپارتمان های بی روح پر کند. اگر به اندازه کافی در خصوص آن اطلاع ندارید، ما در این مطلب تصاویر روف گاردن های متنوعی را برای شما جمع آوری نموده ایم تا از آن ها برای طراحی بام منزل تان ایده بگیرید.

تصاویر روف گاردن، چشمگیرترین ایده ها برای بام خانه شما!

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

خبرنگاران | سرویس دکوراسیون - تا به حال چند بار این واژه به گوشتان خورده است: روف گاردن؟! بام سبز یا روف گاردن این روز ها به یک ایده دوست داشتنی جهت بهبود حال و هوای منزل تبدیل شده است. پس اگر برای به کارگیری این ایده در ساختمان خود وسوسه شده اید، برای آشنایی بیشتر و دیدن تصاویر روف گاردن تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید!

روف گاردن چیست؟!

روف گاردن یا بام سبز، ایده ای نه جدید بلکه مربوط به سال های دور است. با این حال ما در ایران زیاد با این موضوع سر و کار نداشته ایم. این اتفاق در حالی است که به کارگیری این ایده در ساختمان های بی روح و خالی از حس زندگی ما، مخصوصا در شهر های عظیم، می توانند چاره ای برای بیرون رفت از این بحران باشد.

کاربرد های روف گاردن چیست؟

بام سبز تنها جنبه زیبایی نداشته و محاسن بسیاری دارد. از جمله این محاسن، کاهش آلودگی صوتی و نیز آلودگی هوا در شهر های شلوغ و آلوده ای همانند تهران است. از طرفی روف گاردن می تواند هزینه های شما را تا حد قابل توجهی کاهش دهد! شاید بپرسید چگونه؟ در پاسخ باید بگویم که بام سبز اگر درست اجرا گردد، عایق بسیار خوبی در برابر سرما و گرما است. بدین گونه که در فصل سرما احتیاج کمتری به سیستم های گرمایش داشته و در فصل گرما نیز احتیاج کمتری به استفاده از سیستم های سرمایش خواهید داشت. هم چنین با توجه به شرایط آب و هوایی محل سکونت تان می توانید برخی از گیاهان خوراکی را کاشته و به طور تازه بهره ببرید.

استفاده از گیاهان مختلف در طراحی روف گاردن ها

با انتخاب درست گیاهان به یک طراحی خوب و منحصر به فرد دست یابید. تک رنگ بودن فضا، محیط را کسل کننده و یکنواخت نشان خواهد داد. با ترکیب درست گیاهان از لحاظ رنگ و شکل، محیطی پویا و در عین حال مملو از آرامش خلق کنید. نکته مهم در این امر، انتخاب گیاهان سازگار با محیط و شرایط آب و هوایی است.

انتخاب مبلمان مناسب برای طراحی روف گاردن مدرن

جهت تکمیل شدن روف گاردن خود از مبلمان بیرونی بهره برید. با این کار هم فضایی جهت لذت بردن از منظره خود دارید، هم با فضای خود شخصیت می دهید. مسلما دلتان می خواهد از بهشت کوچک خود لذت برده و بعد از یک روز کاری خسته کننده، آن جا نشسته و از باغچه تان نهایت استفاده را ببرید.

طراحی روف گاردن های کوچک

شاید پیش خودتان فکر نموده باشید که روف گاردن احتیاجمند فضای بسیار زیادی است. اما باید بگویم کاملا در اشتباه هستید. شما هر سطحی را هرچند کم می توانید تبدیل به باغچه خود کنید. حتی در برخی موارد فضا های کم دلچسب تر و صمیمی تر خواهند بود. تصاویر پایین نمونه هایی از تصاویر روف گاردن های کوچک مقیاس هستند.

استفاده از چمن مصنوعی در طراحی روف گاردن

شاید ندانید که برخی از چمن هایی که در تهران برای سبز نگه داشتن زمین استفاده می گردد هیچ هماهنگی با اقلیم نداشته و برای نگهداری از آن دردسر های بسیار متحمل می شوند. زیرا این نوع چمن خودرو نبوده و برای سبز موندن در آب و هوای تهران احتیاجمند آبیاری بسیاری است. با توجه به خشکسالی پیش رو، این امر نه تنها از لحاظ انسانی بلکه از لحاظ هزینه های آبیاری می تواند برایتان مفید نباشد؛ بنابراین می توانید چمن طبیعی را با چمن مصنوعی جایگزین کنید. بدین صورت هم دردسر های آبیاری را نخواهید داشت و هم سطحی دارید که تمام طول سال منظره ای سبز دارد.

انتخاب کفپوش مناسب برای بام سبز

گاهی به جای چمن می توانید از سنگ سبز بهره ببرید. البته این ایده حس چمن را برایتان به ارمغان نخواهد آورد و زیبایی آن را نخواهد داشت. اما بسته به سلیقه و نوع طراحی خود از این ایده نیز می توانید بهره مند شوید. استفاده از سنگ و چوب تماما بستگی به نحوه طراحی شما دارد، با این وجود ما به شما پیشنهاد می کنیم فضا را یک رنگ طراحی ننموده و با ایجاد تضاد رنگی به محیط پویایی لازم را به محیط ببخشید.

کلام آخر

شاید در دسترس ترین مکان و کم هزینه ترین محل در آپارتمان ها دکوراسیون تراس و بالکن ها باشد. در این مطلب تنها با یکی از ترفندهای خلاقانه برای چیدمان و طراحی دکوراسیون پشت بام آشنا شدید؛ شما چه راهکارهای و ایده هایی برای زیباتر ساختن فضای پشت بام سراغ دارید؟ نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا می توان روف گاردن زیبایی با کمترین هزینه داشت؟ اگر شما هم از ایده جذاب و خاصی برای طراحی بام سبز و روف گاردن خود استفاده نموده اید می توانید به وسیله بخش نظرات در پایین همین مطلب آن را با ما و سایر مخاطبان وب سایت خبرنگاران در میان بگذارید، بیش از بیش منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

منبع: setare.com
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 41258

به "تصاویر روف گاردن، چشمگیرترین ایده ها برای بام خانه شما!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر روف گاردن، چشمگیرترین ایده ها برای بام خانه شما!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید