تصاویر ، صدور قبض های نجومی گاز برای ساکنان یک روستا ، از 4 تا 12 میلیون تومان برای یک ماه

به گزارش بلاگ پو، با اعمال افزایش تعرفه های گاز در کشور، مردم الیگودرز در استان لرستان با افزایش چندین برابری رقم گاز بهای این ماه خانوار روبرو شدند. بیشتر مشترکان گاز روستایی و شهری این شهرستان با صدور قبض های گاز این ماه خود شوکه شده اند.

تصاویر ، صدور قبض های نجومی گاز برای ساکنان یک روستا ، از 4 تا 12 میلیون تومان برای یک ماه

به گزارش خبرنگاران، بر اساس جدول تعرفه نو گاز پرمصرف ها در فصل سرد سال، قیمت گاز در سه پلکان اول یعنی مصارف متعارف هیچ گونه تغییری نخواهد کرد، نرخ تعرفه گاز در پلکان چهارم تا ششم 30 درصد افزایش، قیمت تعرفه گاز در پله هفتم تا دهم 50 درصد افزایش خواهد داشت و قیمت گاز در پله یازدهم و دوازدهم هم به ترتیب 5000 و 6000 تومان خواهد شد.

در اعمال سیاست های نو مشترکین گاز خانگی در صورت کاهش مصرف، پاداش صرفه جویی نیز دریافت خواهند کرد و مطابق آن مشترکین خانگی که مصرف گاز آن ها در ماه های سرد سال نسبت به دوره مشابه سال قبل کمتر شود، به ازای هر یک واحد درصد کاهش، مشمول تخفیف یا همان پاداش صرفه جویی معادل سه واحد درصد در گازب های صورتحساب همان دوره خواهند شد که این تخفیف تا سقف 45 درصد گازبها در صورتحساب آن ها اعمال خواهد شد.

اما ظاهرا در شهرستان الیگودرز لرستان قضیه از قرار دیگری است و با اعمال این سیاست های نو و تعرفه های نو گازبهاء بیشتر مشترکان گاز روستایی و شهری این شهرستان با صدور قبض های این ماه خود شوکه شده اند و قبض های گازی از مشترکان این شهرستان در فضای مجازی منتشر شده است که در نوع خود قابل تامل است.

صدور گازبهاهای غیرمتعارف با مصارف مشابه

برخی از مشترکان این شهرستان معتقدند که در ماه قبل نیز مصرفی مشابه همین سقف مصرف این ماه داشته اند اما رقم های گازبهای غیرمتعارف و چندین برابری برای آنها صادر شده است که با تعرفه های گازبهای منتشر شده شرکت گاز همخوانی ندارد.

شهروندان الیگودرزی معتقدند که هزینه گاز بهاء در این شهرستان محله با محله و خیابان با خیابان و کوچه با کوچه و حتی همسایه با همسایه و طبقه با طبقه دیگر فرق دارد به گونه ای که در یک محله ای 921 مترمکعب را 775 هزار تومان و در محله ای دیگر 1150 متر مکعب را 2 میلیون و 380 هزار تومان محاسبه کرده اند و همه اینها در محاسبات برایشان منجر به ایجاد سوالاتی مبهم شده است.

یک شهروند الیگودرزی ساکن روستای گورچی به نام مجتبی صالحی می گوید که در روستا از کرسی برای گرم کردن منزل خود استفاده می کنند و تنها یک بخاری کوچک در یکی از اتاق های خانه روستایی کوچک خود دارند که در ماه های قبل تعرفه گاز صادر شده برای آنها رقمی در حدود 70 تا 80 هزار تومان بوده اما این ماه به 238 هزار و 700 تومان افزایش یافته است.

قبض سه میلیون و 494 هزار تومانی

حمید تاج میری شهروند الیگودرزی دیگری است که ساکن شهر، مستاجر است و دارای یک فرزند معلول نیز می باشد و طبق تخفیفات در نظر گرفته شده برای خانوارهای تحت پوشش باید از تخفیفی حداقل 50 درصدی برخوردار باشد.

در ماه های پیشین خانواده 4 نفره تاج میری گازبهایی حدودا 150 هزار تومانی داشته اند که با اعمال تعرفه های نو این ماه با گازبهای 3 میلیون و 494 هزار تومانی روبرو شده اند که در نوع خود یک رکورد است.

توضیح فرماندار الیگودرز

ایمان خسروی فرماندار الیگودرز با اشاره به وجود حدود 51 هزار مشترک گاز شهری، روستایی و صنعتی در شهرستان الیگودرز، گفت: با اعمال تعرفه های نو گاز در کشور و به تبع آن در استان و شهرستان، برخی از مشترکان گاز شهرستان با افزایش چندبرابری در تعرفه های گازبهای خود روبرو شدند.

کرم گودرزی مدیرعامل شرکت گاز لرستان با اشاره به اینکه تعرفه های نو اعمال شده گازبهاء به صورت کشوری اعمال شده و از اختیار استان خارج است، گفت: در استان لرستان 600 هزار مشترک گاز شهری، روستایی و صنعتی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه افزایش چندبرابری تعرفه گازبها مربوط به مشترکان پرمصرف شرکت گاز بوده است، اضافه نمود: 2 ماه قبل از اعمال تعرفه های نو، ما اقدام به شناسایی مشترکان پرمصرف در استان کردیم که در این راستا حدود 9 هزار مشترک پرمصرف شناسایی و طی 2 مرحله برای آنها از طریق پیامک هشدارهای صرفه جویانه لازم صادر شد.

گودرزی با اشاره به اینکه هزینه های دریافت شده گازبهاء مشترکان به حساب خزانه دولت واریز می شود، بیان کرد: اغلب کسانی که گازبهایشان با افزایش چندبرابری روبرو شده است دارای خانه های بزرگ بوده و غالبا صاحبان باغ ویلا و استخر و... هستند و سابق بر این هم جزو مشترکان پرمصرف بوده اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 بهمن 1401 بروزرسانی: 10 بهمن 1401 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 69492

به "تصاویر ، صدور قبض های نجومی گاز برای ساکنان یک روستا ، از 4 تا 12 میلیون تومان برای یک ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، صدور قبض های نجومی گاز برای ساکنان یک روستا ، از 4 تا 12 میلیون تومان برای یک ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید