تعادل بین درآمد و هزینه؛ عامل توسعه ارتباطات و ارایه خدمات به مردم

به گزارش بلاگ پو، به گزارش ایسنا، شرکت مخابرات ایران اعلام نموده که اهمیت ارتباط با مشتریان و ایجاد یکپارچگی درون سازمان، از بدیهیات بازار رقابت است. در قرن بیست ویکم، بهره گیری بهینه و اثربخش از فناوری اطلاعات به یکی از شاخص های اصلی و کلیدی پیروزیت بنگاه های پیروز دنیا تبدیل شده است. در دنیای کسب وکار امروز که مشتریان با وجود رقبا و محصولات بسیار متعدد از حق انتخاب بسیار متنوعی برخوردارند، دیگر اتکاء به روش های سنتی و قدیمی بازاریابی و فروش راهگشا نخواهد بود. براین اساس تمامی شرکت ها و بنگاه های عظیم مالی با اتکا به ابزارهای فناوری نوین، می توانند در بازار رقابت مشتری را که حق انتخاب دارد، به سوی خود سوق دهند.

تعادل بین درآمد و هزینه؛ عامل توسعه ارتباطات و ارایه خدمات به مردم

بر این اساس شرکت مخابرات ایران نیز از این فضای رقابت مستثنی نیست و باید بدون کمترین تعللی سهم بازار را از آن خود کند و یا آنچنان در این فضای رقابتی مقاوم باشد که این سهم را از دست ندهد. اما آنچه شرکت مخابرات ایران را در این بازار رقابتی یک قدم جلوتر از سایر رقبا نگه داشته، ویژگی ها و توانمندی هایی است که این شرکت از ابتدا در کشور و در میان سایر اپراتورهای ارتباطی داشته است.

بستر ارتباطی اصلی حاضر در مناطق کمتر برخوردار و روستاها، محور اصلی ایجاد شبکه ملی اطلاعات در بخش زیرساخت، پیشران توسعه دانش ارتباطات در کشور، موتور محرک اقتصاد دیجیتال و افزایش بهره وری در سطح ملی و ارایه خدمات ارتباطی به صورت مستقیم و غیرمستقیم به تمامی خانوارها، شرکت ها و دستگاه ها از جمله ویژگی هایی است که اهمیت شرکت مخابرات ایران در کشور را نشان می دهد.

این شرکت، همچنین با پرداخت سالانه حدود 12هزار میلیارد تومان به دولت، اشتغالزایی مستقیم برای بیش از 70 هزار نفر و اشتغال زایی غیرمستقیم برای بیش از 300 هزار نفر، به عنوان پیشران در حوزه خرید و حمایت از فراوری داخل و شبکه مادر ارتباطی به عنوان بستری برای تمامی شرکت ها در زنجیره ارزش صنعت نیز هست. با ویژگی هایی که بر اهمیت شرکت مخابرات ایران به عنوان مهمترین اپراتور ارتباطی کشور تاکید می نماید، این شرکت در حال حاضر با مشکل اساسی زیان دهی و عدم توسعه روبرو است.

در حال حاضر، فرایند حاشیه سود شرکت مخابرات ایران، در بخش تلفن ثابت، به علت تورم و عدم تناسب تعرفه ها نزولی است. سودآوری مخابرات بخش ثابت به ازای دارایی در سال 1398، یک درصد بوده است یعنی به ازای هر صد تومان دارایی، تنها یک تومان سود عاید شرکت مخابرات ایران شده که این عدد در شش ماه اول سال 99 به زیان تبدیل شده است.

بنا بر اعلام شرکت مخابرات ایران در حال حاضر این شرکت با کاهش درآمد تلفن ثابت نسبت به 17 سال گذشته، روبرو است زیرا علی رغم تورم بالا در کشور، درآمد مکالمه تلفن ثابت سالانه حدود 600 میلیارد تومان کاهش نسبت به سال 1391 و درآمد کل تلفن ثابت سالانه حدود 200 میلیارد تومان کاهش نسبت به سال 1391، را نشان می دهد. این موضوع ناشی از سیاست گذاری های مبتنی بر کاهش تعرفه در زمان اوج تورم است. اما شرکت مخابرات ایران در این مدت، با شتاب بیشتر هزینه و افزایش شدید حقوق و دستمزد روبرو شده است. عدد حقوق و دستمزد و مستمری سال 1399 شرکت نیز، با توجه به مصوبات، 50 درصد رشد را نشان می دهد.

آمار درصدهای رشد افسارگسیخته از هزینه نیروی انسانی و تجهیزات، نشان دهنده این است که نرخ رشد هزینه تقریبا از نرخ رشد درآمد بیشتر است و این بدان معناست که در بلندمدت شرکت مخابرات دچار بحران مدیریت اقتصادی خواهد شد، لذا اولین و مهمترین بخشی که از این موضوع آسیب خواهد دید، کیفیت خدمات و توسعه ارتباطات خواهد بود. در چنین شرایطی آنچه می تواند این اپراتور را نجات دهد، افزایش منطقی تعرفه ها بعد از 17 سال راکد ماندن است. این کمترین کاری ست که نظام حاکمیت کشور نه برای یاری به یک اپراتور مخابراتی و ارتباطی در کشور بلکه برای ارایه خدمات با کیفیت به مردم و توسعه ارتباطات ، انجام می دهد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 42373

به "تعادل بین درآمد و هزینه؛ عامل توسعه ارتباطات و ارایه خدمات به مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعادل بین درآمد و هزینه؛ عامل توسعه ارتباطات و ارایه خدمات به مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید