تعدیل سنی جمعیت آینده و مقابله با پیر جمعیتی کشور در سال های آینده لازم است

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران/لرستان معاون توسعه منابع انسانی استانداری لرستان گفت: تعدیل سنی جمعیت آینده و مقابله با پیر جمعیتی کشور در سال های آینده لازم است.

تعدیل سنی جمعیت آینده و مقابله با پیر جمعیتی کشور در سال های آینده لازم است

قاسم ولی زاده امروز در دیداری که با مدیرکل ثبت احوال و کارکنان این نهاد به مناسبت یکصد و یکمین سالروز تشکیل این سازمان داشت بر ضرورت تعدیل سنی جمعیت کشور در سال های پیش رو تأکید کرد.

وی به اهمیت و ضرورت تشکیل این سازمان و تاریخچه آن پرداخت و توضیح داد: یکی از اتفاقاتی که پس از جنگ دنیای دوم به وقوع پیوست و پیامد آن تشکیل ثبت احوال بود تشکیل ارتش واحد قدرتمند و شناسنامه دار در دنیا بود.

معاون توسعه منابع انسانی استانداری لرستان موضوع هویت و شناسایی اتباع را از دیگر عوامل تشکیل ثبت احوال دانست و اظهار داشت: ثبت احوال امروزه یکی از پایه های اساسی داده های اطلاعاتی برای برنامه ریزی در حوزه علوم اجتماعی، علوم انسانی، آنالیز جمعیت و ساکنین یک جامعه است و این اطلاعات مبنای برنامه ریزی برنامه ریزان قرار می گیرد.

ولی زاده با اشاره به سرشماری سال 86 به دریچه جمعیتی پرداخت و از آن به عنوان فرصتی برای تعدیل جمعیت نام برد.

وی با اشاره به هویت ملی ایرانی، اسلامی به طور عام بر ضرورت داشتن جمعیتی جوان و توانمند در آینده تأکید کرد و گفت: بر اساس سرشماری سال 86 تا سال 425 یعنی به مدت 40 سال فرصت معین شده که با تنظیم جمعیت با پیر جمعیتی مقابله کنیم.

ولی زاده در مورد افزایش جمعیت به برطرف مسائل مالی و تسهیل زمینه ازدواج جوانان اشاره نمود و اضافه کرد: دستگاه های فرهنگی موظفند جامعه را با آگاهی بخشی به این سمت و سو و راهنمایی نمایند تا با برنامه ریزی در مقوله های سلامت، آموزش و برطرف مسائل مالی در فرصتی که باقی مانده است شاهد رشد جمعیت جوان کشور باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 18339

به "تعدیل سنی جمعیت آینده و مقابله با پیر جمعیتی کشور در سال های آینده لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعدیل سنی جمعیت آینده و مقابله با پیر جمعیتی کشور در سال های آینده لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید