تقویت سیستم ایمنی بدن با مصرف این دمنوش خوشمزه

به گزارش بلاگ پو، یک متخصص طب سنتی گفت: مصرف بعضی دمنوش ها می تواند تاثیرات زیادی بر تقویت سیستم ایمنی بدن و برطرف بیماری ها داشته باشد.

تقویت سیستم ایمنی بدن با مصرف این دمنوش خوشمزه

به گزارش خبرنگاران، محمدرضا حاجی حیدری متخصص طب سنتی در مصاحبه با خبرنگاران، درباره گیاه گل گاو زبان اظهار کرد: گیاه گل گاوزبان زبان با نام علمی Echium amoenu m شناخته شده و گیاه علفی یکساله است که با در نقاط مختلف دنیا و در شمال ایران خصوصا استان گیلان به صورت خودرو رویش دارد.

وی اضافه نمود: گل گاو زبان در طب سنتی ایران لسان الثور نامیده می گردد و دارای مزاج گرم و تر است و برای درمان بیماری های مختلف مانند بیماری های تنفسی و پوستی و دهان و لثه خصوصا بیماری های اعصاب کاربرد دارد.

حاجی حیدری توضیح داد: از گذشته مردم با خواص آرام بخشی گل گاو زبان آشنا بوده اند، اما دیگر خواص مهم گاوزبان از دیدگاه طب سنتی استفاده در درمان بیماری های سوداوی و یا به اصطلاح امروزی بیماری های اعصاب و روان مانند افسردگی، اختلالات پانیک و وسواس و اختلال خواب و اضطراب و تپش قلب است و مصرف آن به همراه سنبل الطیب تاثیر خواب آوری و آرام بخشی آن را افزایش می دهد.

خواص گل گاو زبان را بشناسید

این متخصص طب سنتی ادامه داد: گل گاو زبان برای درمان بیماری هایی مانند برفک و افت دهان و التهابات دهان و لثه موثر است و استفاده از آن باید به شکل پودر یا خاکستر آن به صورت موضعی باشد.

حاجی حیدری درباره خواص دیگر گل گاو زبان گفت: از خواص مهم دیگر گل گاو زبان می توان تقویت عمومی بدن خصوصا تقویت قلب را نام برد و می توان از دمنوش آن روزی دو الی سه بار استفاده کرد.

حاجی حیدری گفت: گل گاوزبان نشاط آور بوده و رنگ چهره را روشن می نماید و برای خشونت سینه و تنگی نفس خصوصا دم نموده آن با شکر و نبات و یا عسل مفید بوده و در شکستن سنگ های کلیه نیز کاربرد دارد.

حاجی حیدری اضافه نمود: مصرف دمنوش گل گاو به اینصورت که یک قاشق مرباخوری آن را در یک لیوان آب دم نموده و بهتر است کمی عسل نبات یا شکر داخل دمنوش ریخته گردد و مصرف و روزانه تا حدود چهار گرم از گیاه خشک بیشتر استفاده نگردد.

وی اضافه نمود: مصرف زیاد و طولانی مدت گل گاو زبان به هیچ عنوان توصیه نمی گردد. از عوارض مهم این گیاه دارویی می توان افزایش فشار خون را نام برد، ولی به طور کلی توصیه می گردد، همچنین این دمنوش در بیماران مبتلا به فشار خون و در دوره بارداری و شیردهی حتی المقدور مصرف نگردد.

این متخصص طب سنتی توضیح داد: به طور کلی مصرف گیاهان دارویی به صورت خودسرانه و مداوم به خاطر عوارض جانبی احتمالی توصیه نمی گردد، ضمناً لازم به ذکر است که استفاده درمانی از گیاهان دارویی حتما باید زیر نظر متخصصان طب سنتی انجام گردد.

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 49888

به "تقویت سیستم ایمنی بدن با مصرف این دمنوش خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویت سیستم ایمنی بدن با مصرف این دمنوش خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید