تمام طعم دهنده ها و اسانس های مواد غذایی وارداتی است

به گزارش بلاگ پو، مرجان هادیان در گفت و گو با خبرنگاران گفت: اصفهان در صادرات مواد قندی مثل بیسکویت، گز و انواع نشاسته و محصولات لبنی حرف برای گفتن دارد و بیشترین این محصولات به عراق صادر می گردد.

تمام طعم دهنده ها و اسانس های مواد غذایی وارداتی است

وی با بیان اینکه 823 کارخانه و کارگاه فراوریی داریم که از این تعداد 445 کارخانه فعال است، افزود: همچنین 233 کارگاه بهداشتی فعال داریم.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه نظارت و بازرسی ها روی کارخانجات مستمر و روتین است اگرچه با کمبود بازرس روبرو ایم، ادامه داد: واحدهای مستقر در شهرستان ها توسط بازرسان بهداشتی و کارشناسان کنترل مواد غذایی و بهداشتی مستقر در شبکه های بهداشت و درمان صورت می گیرد.

وی در خصوص کیفیت محصولات غذایی فراوری داخل، گفت: مواد غذایی فراوری گردیده در کارخانجات در حد استاندارد خوب و معقول است و به نسبت مواد غذایی فله ای از کیفیت بالایی برخوردار است.

هادیان با توصیه به مردم که ترجیحا مصارف خود را از مواد غذایی بسته بندی گردیده انتخاب نمایند و از خرید مواد غذایی فله ای که هیچ درج و نشان سلامت و استاندارد را ندارد، خودداری نمایند، افزود: به منظور ارتقا سلامت محصولات کوشش کردیم که مسئولان فنی مستقر در کارخانجات از زیر نظر کارفرماها خارج و زیر نظر وزارت بهداشت بیایند که چون چنین امری امکانپذیر نیست، مقرر گردید یک صندوق مشترک با وزارت کار و وزارت بهداشت شکل بگیرد.

وی توضیح داد: کارخانجات ما باید بدانند که تا محصولشان از کیفیت خوبی برخوردار نباگردید، نمی توانند فروش خوبی داشته باشند و وجود مسئولان فنی و نظارت آنها یکی از ارکان اصلی کارخانجات باید محسوب گردد و نباید چون حقوق بگیر آنها هستند از یکسری از خطاها چشم پوشی نمایند که این مسئله به خوبی در کشورهای پیشرفته فرهنگ سازی گردیده است.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه به طور قطع مسئولان فنی وجدان های بیدار در هر کارخانه هستند و اگر مواد غیرمجاز یا رنگ های غیر مجاز یا کپک زده استفاده گردد، مقابل آن خواهند ایستاد، افزود: اصفهان در فراوری سوسیس و کالباس جایگاه اول را دارد.

وی با اظهار اینکه اصفهان در مواد اولیه مثل طعم دهنده ها، اسانس ها، خمیر مایه های واحدهای لبنی و مواد اولیه سوسیس و کالباس وابسته به خارج است، ادامه داد: به طور قطع اگر تحریم شویم مواد جایگزینی داریم.

هادیان از صادرات موادی کنسروی فراوری اصفهان به کشورهای اروپایی اطلاع داد و افزود: در عرصه فراوری مواد لبنی و بیسکویت نیز جایگاه خوبی داریم.

وی با اشاره به اینکه دو کارخانه فراوری روغن در اصفهان داشتیم که اکنون غیر فعال است، افزود: کارخانه فراوری آب میوه فعال نداریم و در حوزه آب معدنی کارخانه زیادی نداریم و این در حالی است که تعدادی کارخانه آب آشامیدنی در سطح استان اصفهان فعال است.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: شماره 36547959 شماره شکایات مردمی است که می توانند در صورت مشاهده هر گونه شکایتی به این شماره تماس بگیرند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: mehrnews.com
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 340

به "تمام طعم دهنده ها و اسانس های مواد غذایی وارداتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمام طعم دهنده ها و اسانس های مواد غذایی وارداتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید