تمدن ایرانی اسلامی را می توانیم با تعاملات فرهنگی در دنیا متبلور کنیم

به گزارش بلاگ پو، ایسنا/ براساس سخنان معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی، اجتماعی شهرداری یزد، تمدن ایرانی اسلامی را می توانیم با تعاملات فرهنگی در دنیا متبلور کنیم.

تمدن ایرانی اسلامی را می توانیم با تعاملات فرهنگی در دنیا متبلور کنیم

عباس ملازینلی در مرنامی که با حضور شهردار و اعضای شورای شهر و مسئولان کمیته های گردشگری استان یزد در خانه باران برگزار گشت، با بیان اینکه هنوز به اندازه کافی سهم خود را در حوزه گردشگری ایفا نکردیم و کار بسیاری به جای مانده است، گفت: کرونا هم مزید بر علت شد و خسارت قابل توجهی را به این حوزه وارد کرد بطوریکه بسیاری از فرصت های شهرداری در این حوزه متوقف شد.

وی با بیان اینکه بحث گردشگری به نام نیاز اصلی استان باید به درامدی پایدار برای شهرداری ها هم تبدیل شود، شرح داد: صنعت گردشگری به جد باید در استان یزد که استانی معترض به توسعه صنایع آلاینده و پرآبخواه است، دنبال شود و چندین برابر هم می تواند درآمدزایی کند.

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری یزد با تاکید بر اینکه گردشگری از همه ابعاد خصوصا جنبه امنیتی می تواند نقش آفرینی کند، گفت: ما با تعاملات فرهنگی، تمدن غالب و قدرتمند ایرانی - اسلامی را می توانیم در دنیا متبلور کنیم و به آگاهی عموم دنیا برسانیم لذا همین مسئله میتواند از نظر امنیتی هم حاشیه ای قوی برای کشور ایجاد کند.

وی با بیان اینکه باید توسعه اقتصادی و اشتغالزایی هم مورد توجه باشد، شرح داد: در شهری مانند یزد که ظرفیت های زیادی دارد، باید اتاق های فکر و انجمن های متعدد و مربوطه ایجاد شود تا بتواند به مجموعه فعالان این حوزه ایده بدهد و در حوزه سیاستگذاری شهری هم اقدام کند.

وی اضافه کرد: شهرداری هم باید در این زمینه، هزینه ای را صرف توسعه شهر کند و با شهرهای بزرگ گردشگرپذیر دنیا در تعامل باشد و مشورت بگیرد و مشورت بدهد.

ملازینلی از پیگیری ایجاد سازمان مقصد گردشگری خبر داد و گفت: باید زیرساخت های ساختاری تشکیل شده و موجب توسعه هرچه بیشتر این حرفه و صنعت شود.

شورا و شهرداری گردشگری را دریابند

سیدامیرناصر طباطبایی، رئیس جامعه هتلداران یزد با بیان اینکه مسائل صنعت گردشگری بسیار زیاد است، اظهار کرد: حدود 20 ماه است که صنعت گردشگری در کرونا دچار مسائل فراوان شده و تعداد زیادی از نیروهای انسانی و زیرساخت های زیادی در این حوزه آسیب دیده است.

وی با بیان اینکه تیم جوانان در این عرصه وارد شده، گفت: کرونا همه را از بین برد امام خسارت های کرونا هب این صنعت بسیار ویژه بودند بطوریکه بقیه صنایع توانستند خود را تقویت کنند و به عرصه فعالیت باز گردند اما گردشگری نتوانست خود را فعال کند.

این مسئول با تاکید بر این که بدترین نوع عملکرد و سیاست گذاری شامل حال گردشگری شد، شرح داد: با سیاست های درست و رعایت پروتکل ها از دیگر کشورها هم الگوبرداری نشد و ضمن ارائه راهکارها دولت همکاری کافی نداشت.

وی با بیان اینکه گردشگری موتور محرک اقتصادهای شهری است و آثار نبود ان را امروزه مشاهد می کنیم، گفت: شورا و شهرداری باید به این صنعت توجه کنند و شهردنیای و گردشگری را با جنبه های اقتصادی ببینند، چرا که بیش از این امکان توسعه صنایع را نداریم.

طباطبایی با تاکید بر اینکه نگاه به صنعت گردشگری ویژه و تخصصی باید باشد، گفت: اگر اتفاقاتی که در دنیا اجرا شده و ما از آنها عقب هستیم باید بدنبال انجام آنها باشیم تا اتفاقات خوبی بیفتند.

شبکه سازی بی نظیر مردمی در سیستم گردشگری

سیدرضا بهادری، مسئول کمیته گردشگری پایدار هم در این نشست ضمن معرفی کمیته ها و فعالیت های این کمیته ها در یزد اظهار کرد: یزد در این سالها با مدیریت خوبی که در حوزه گردشگری داشته، توانست چنین الگویی را پیاده سازی کند بطوریکه امروز این شبکه از ان.جی.او های مردمی در این حوزه فعالیت میکنند که به نظر حتی در دنیا هم بی نظیر است.

وی از فعالیت تعداد زیادی دپارتمان شامل 70 گونه گردشگری یاد کرد و گفت: اگر شورای شهر و شهرداری از این ظرفیت ها استفاده کند میتوان در آینده شاهد رشد فراگیر گردشگری و توسعه اقتصاد شهر و رونق زنجیره های وابسته به صنعت گردشگری خواهیم بود.

بهادری با بیان اینکه اقتصاد گردشگری می تواند آثار مثبت اجتماعی و اقتصادی هم به همراه داشته باشد، شرح داد: باید به فکر توسعه برمبنای الگوی ایرانی و اسلامی که مورد تایید رهبری است، باشیم و بتوانیم گردشگری در همه ابعاد را در یزد توسعه دهیم و خیر و برکت آن را داشته باشیم و شاهد خروجی های بسیار مثبتی باشیم.

منبع: همگردی
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 55757

به "تمدن ایرانی اسلامی را می توانیم با تعاملات فرهنگی در دنیا متبلور کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمدن ایرانی اسلامی را می توانیم با تعاملات فرهنگی در دنیا متبلور کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید