دستگاه قضایی تغییر کاربری کشاورزی به گردشگری را نمی پذیرد

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران/گیلان معاون دادگستری گیلان، کشاورزی، دامپروری، صنعت بومی و گردشگری را به ترتیب اولویت های مالی گیلان دانست و اضافه کرد: بی تردید کشاورزی و دامپروری در گیلان ارزآور خواهد بود لذا دستگاه قضایی تغییر کاربری را نمی پذیرد، اما متاسفانه بعضی تنها به دنبال گردشگری هستند.

دستگاه قضایی تغییر کاربری کشاورزی به گردشگری را نمی پذیرد

جان احمد آقایی در برنامه در راستا توسعه شبکه باران با بیان اینکه پژوهشگران حوزه اجتماعی، فقر و بیکاری را از مهمترین عوامل ایجاد آسیب ها و جرائم می دانند، گفت: فقر غم بارترین مصیبت اجتماعی و بیکاری خطرناکترین بیماری اجتماعی است.

وی جنگ مالی را تاکتیک جدید دشمنان جمهوری اسلامی بعد از شکست در جنگ نظامی مقابل ایران دانست و اظهار کرد: دشمنان می خواهند با فشارهای مالی و تحریم های ظالمانه به ما آسیب بزنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان، اقتصاد مقاومتی را یک راهبرد در مقابل دشمنان دانست و توضیح داد: رهبر معظم انقلاب با الگوگیری از مشیء حکومتداری امیرالمومنین علی(ع) در نهج البلاغه، سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را با موضوع عقیم سازی تحریم های ظالمانه دشمن در بخش قیمت نفت مطرح فرمودند.

آقایی، با اشاره به تکلیف قوای سه گانه مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی، یادآور شد: مجلس شورای اسلامی قانون نحوه پیگیری تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را تصویب و ریاست قوه قضائیه در سال 96 دستورالعمل اجرایی این قانون را به استان ها ابلاغ کرد.

وی با اشاره به تشکیل ستاد استای نحوه پیگیری تحقق اقتصاد مقاومتی در استان ها از جمله گیلان، مطرح کرد: باید تمام ظرفیت های کشور را برای فراوری داخلی، اشتغالزایی و کارآفرینی به کار گیریم تا ضمن عقیم سازی تحریم ها، آرامش و امنیت مالی بر کشور حاکم گردد.

معاون دادگستری گیلان، ستاد استانی نحوه پیگیری تحقق اقتصاد مقاومتی را شامل دو کمیته حقوقی - پژوهشی و تدابیر پیشگیرانه دارویی و درمانی دانست و گفت: کمیته تدابیر پیشگیرانه دارویی و درمانی با هدف جلوگیری و از بین بردن بازار سیاه دارو و دسترسی آسان مردم، اقدام به رصد بازار می نماید.

آقایی، بخش خصوصی را پرچمدار اقتصاد مقاومتی دانست و تاکید نمود: فعالان بخش خصوصی از جمله تجار و صنعتگران و بازرگانان جهادگران مالی کشور محسوب می شوند، اما در اقتصاد مقاومتی فقط صادرات مهم نیست و باید در مقابل تحریم ها بایستیم و ارزآوری داشته باشیم و مانع از ارزبری شویم و اشتغال ایجاد کنیم و به فراوری داخلی رونق بخشیم.

وی کالاهای وارداتی را موجب تعطیلی کارخانجات و بیکار شدن کارگران دانست و بیان نمود: به دنبال بومی سازی اقتصاد مقاومتی هستیم، زیرا با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی مناطق مختلف ایران، یک نسخه واحد راهگشا نیست.

معاون دادگستری گیلان، کاهش قیمت نفت و تحریم های ظالمانه و کرونا را سه مولفه اثرگذار بر اقتصاد استان و کشور دانست و توضیح داد: کشاورزی اولین منبع درآمدی گیلان است، زیرا 238 هزار هکتار زمین زراعی و 119 هزار هکتار زمین باغی داریم.

آقایی، کشاورزی، دامپروری، صنعت بومی و گردشگری را به ترتیب اولویت های مالی گیلان دانست و اضافه نمود: بی تردید کشاورزی و دامپروری در گیلان ارزآور خواهد بود لذا دستگاه قضایی تغییر کاربری را نمی پذیرد، اما متاسفانه بعضی تنها به دنبال گردشگری هستند.

وی با بیان اینکه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و مرتعی به گردشگری موجب بیکار شدن هزار دامدار استان می گردد، اعلام نمود: اجازه نمی دهیم اقتصاد مقاومتی حاشیه امنی برای سرمایه بری از طبیعت گیلان باشد.

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 28655

به "دستگاه قضایی تغییر کاربری کشاورزی به گردشگری را نمی پذیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه قضایی تغییر کاربری کشاورزی به گردشگری را نمی پذیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید