تهیه پیش نویس جدیدی در شورای امنیت برای آتش بس در جهان

به گزارش بلاگ پو، فرانسه و تونس پیش نویس قطعنامه ای را برای آتش بس جهانی در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، در شورای امنیت تهیه کرده اند.

تهیه پیش نویس جدیدی در شورای امنیت برای آتش بس در جهان

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری تاس، این پیش نویس خواستار یک آتش بس عمومی و سریع برای تمامی اقدامات خصمانه در سراسر کشورهای جهان و حمایت از تلاش های اجرا شده از سوی دبیرکل سازمان ملل و نمایندگان و فرستادگان ویژه از سوی وی شده است.

در این پیش نویس، فرانسه و تونس همچنین از دبیرکل سازمان ملل خواسته اند تا عملیات صلح بانی را برای تامین پشتیبانی و بر اساس دستورکار و منابع موجود به کشورهای میزبان ارائه کند تا بتوانند بیماری ویروسی همه گیر کرونا را از بین برده و به ویژه به تسهیل دسترسی کمک های بشردوستانه به اردوگاه های آوارگان بپردازند.

یکی از منابع در مقر سازمان ملل گفت، اعضای شورای امنیت سازمان ملل در حال رایزنی بر روی این پیش نویس هستند اما هنوز تاریخی برای بررسی و مطرح شدن آن در نظر گرفته نشده است.

فرانسه پیشتر پیش نویس قطعنامه ای مشابه را به شورای امنیت ارائه کرده بود که به دلیل اختلاف نظر بین آمریکا و چین تصویب نشد.

مساله ای که در این پیش نویس جدید آمده، عدم اشاره به نقش سازمان بهداشت جهانی در اقدامات مقابله با کرونا است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 25129

به "تهیه پیش نویس جدیدی در شورای امنیت برای آتش بس در جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهیه پیش نویس جدیدی در شورای امنیت برای آتش بس در جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید