تور رایگان گردشگری مسجد جامع عتیق اصفهان

به گزارش بلاگ پو، به مناسبت هشتادوهشتیمن سالگرد ثبت ملی و هشتمین سالگرد ثبت جهانی مسجد جامع عتیق اصفهان در فهرست میراث، 15 دی ماه تور رایگان گردشگری و معرفی این بنا که موزه ای از معماری دوره های مختلف تاریخی ایران است، برگزار خواهد شد.

تور رایگان گردشگری مسجد جامع عتیق اصفهان

مدیر پایگاه میراث دنیای مسجد جامع عتیق دراین باره به ایسنا گفت: متأسفانه مسجد جامع عتیق برای شهروندان اصفهان و گردشگران ایرانی غریبه و ناآشناست و اغلب آن را با مسجد جامع عباسی در میدان نقش دنیا اشتباه می گیرند؛ درحالی که مسجد جامع عتیق در هر دوره تاریخی قسمتی به آن افزوده شده و از این نظر موزه معماری ایران است اما مسجد جامع عباسی مربوط به دوره صفویه است و حدود 400 سال قدمت دارد.

سیدمهدی موسوی توضیح داد: 15 دی ماه سال 1310، مسجد جامع عتیق یکی از اولین بناهای تاریخی ایران بود که در فهرست آثار ملی ثبت شد و سال 1391 نیز این بنا در فهرست آثار دنیای یونسکو به ثبت رسید، به همین دلیل تصمیم گرفتیم به بهانه هشتادوهشتمین سالگرد ثبت ملی و هشتمین سالگرد ثبت دنیای آن، تور رایگان گردشگری برای معرفی این بنا برگزار کنیم تا همگان بدانند که چه شگفتی هایی از دوره های مختلف تاریخی در این مسجد وجود دارد.

وی ادامه داد: عبدالرضا کارگر، نویسنده کتاب مسجد جامع عتیق، موزه ای از در و عقیق یکی از راهنمایان این تور گردشگری خواهد بود و به این سبب که جامعه هدف ما گردشگران داخلی و مردم محلی هستند، ترجیح دادیم بعد از ظهر که تعداد گردشگران خارجی کمتر است این تور را برگزار کنیم.

علاقه مندان برای شرکت در تور رایگان گردشگری معرفی مسجد جامع عتیق اصفهان، می توانند 15 دی ماه رأس ساعت 14 به این مسجد تاریخی مراجعه نمایند.

منبع: چمدان
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 17900

به "تور رایگان گردشگری مسجد جامع عتیق اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور رایگان گردشگری مسجد جامع عتیق اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید