تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی را دریابید

به گزارش بلاگ پو، تهران (پانا) - رئیس انجمن فراوریکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی با برشمردن مهمترین آسیب های وارده به فراوری کنندگان تجهیزات پزشکی، خواهان چاره اندیشی مسئولین شد.

تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی را دریابید

به گزارش ایسنا، مجید روحی با تاکید بر ضرورت حل مسائل واحدهای فراوریی آسیب دیده از دوران شیوع کرونا توضیح داد: شیوع ویروس کرونا در کنار آسیب ها و خسارات جانی و مالی فراوان، ضربه مهلکی به همه کسب و کارها از جمله شرکت های فراورینماینده تجهیزات پزشکی وارد نموده است.

وی ادامه داد: بر خلاف اینکه عموم مردم تصور می نمایند که کرونا بر رونق صنعت تجهیزات پزشکی اضافه نموده، واقعیت این است که به استثناء تجهیزات و ملزومات حوزه کرونا، سایر فعالان مالی در حوزه تجهیزات پزشکی به شکل منفی تحت تأثیر کرونا قرار گرفته اند.

روحی اضافه نمود: متاسفانه وعده های مسئولین مبنی بر حمایت از واحدهای آسیب دیده ناشی از کرونا، به شکل ملموس و موثر محقق نشده است و آقایان فراموش نموده اند که دو صد گفته چون نیم کردار نیست!

رئیس انجمن فراورینمایندگان و صادرنمایندگان تجهیزات پزشکی، مهمترین آسیب های وارده به فراوری نمایندگان حوزه های غیر کرونا را چنین برشمرد: تخصیص امکانات بیمارستان ها به بیماران کرونایی وکاهش بستری های غیر کرونایی؛ تمرکز کامل دستگاه های دولتی به موضوع کرونا و واحدهای کرونایی و غفلت از مسائل سایر فراورینمایندگان؛ ابلاغ بخشنامه ها و خلق قوانین یک شبه بدون پشتوانه و متضاد با جهش فراوری؛ طولانی تر شدن فرایند ثبت سفارش مواد اولیه و اجزاء و قطعات خطوط فراوری و در نتیجه وقفه در فراوری؛ رسوب مواد اولیه و اجزاء و قطعات در گمرک و تاخیر بانک مرکزی در دادن کد تخصیص؛ بلاتکلیف ماندن تخصیص ارز و تغییرات کدهای تخصیص در بعضی موارد و طرح موضوع پرداخت مابه التفاوت؛ کاهش حجم تجارت خارجی و کسری تراز تجاری؛ افزایش هزینه های حمل بار داخلی و خارجی به دلیل کاهش تعداد پروازها؛ کاهش درآمد شرکت ها از یک سو و افزایش 43 درصدی حقوق، مزایای و حق بیمه پرسنل؛ تعدیل نیرو برای کاهش هزینه های سربار در واحدهای غیر فعال یا نیمه فعال اصلی ترین چالش هایی است که ما در ماه های گذشته با آن رو به رو بودیم.

به گفته روحی، باوجود این حجم از مسائل ضروریست مسئولین با تشکیل کارگروه های ویژه، به حل مسائل واحدهای فراوریی آسیب دیده بپردازند و در این میان، مسلما تشکل های حوزه فراوری تجهیزات پزشکی و نمایندگان آنها با توجه به ارتباط مستقیم با فراورینمایندگان می توانند نقش مؤثری به ویژه در تبیین و تدوین راهکارهای اجرایی ایفا نمایند.

وی ادامه داد: احتیاج است پیش از ابلاغ و اجرای مصوبات و آئین نامه هایی که مستقیماً با فراوری سرو کار دارند، از نظرات تخصصی و مشورتی این تشکل ها استفاده گردد تا از سیاست گذاری های غلط و خلاف راستا حمایت از فراوری و در نتیجه اثرگذاری منفی و مخرب تا حد امکان کاسته گردد؛ چرا که بارها شاهد بوده ایم عدم مشورت با بخش خصوصی و ابلاغ بخشنامه های آنی و خلق الساعه، ضرر و زیان و خسارات جبران ناپذیری به فراوری وارد نموده است. از سوی دیگر ابطال این بخشنامه ها نیز بسیار زمانبر است؛ از این رو اتلاف هزینه فراوانی در پی خواهد داشت و گاهی جبران خسارات وارده به فراوری تا سال ها قابل احصاء نخواهد بود.

روحی تاکید نمود: ما تا حد امکان کوشش کردیم با برگزاری جلسات مختلف با مسئولین، ایجاد ارتباط مستقیم با دستگاه های مختلف از جمله ریاست جمهوری، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، سازمان بازرسی کل کشور و ... و نیز با انتشار بیانیه ها و تعامل با رسانه ها ضمن مطلع سازی مسئولین، در برطرف معضلات فراورینمایندگان به نحو شایسته بکوشیم ولی واقعیت این است که بسیاری از کوشش ها بلاتکلیف باقی مانده است.

وی با اشاره به بعضی راهکارها ادامه داد: برای یاری به فراورینمایندگان حوزه غیر کرونا، تأمین بخشی از نقدینگی واحدهای فراوریی با پرداخت مطالبات معوق آنها از مراکز درمانی و سپس تدوین و اجراء بسته های حمایتی بلاعوض جهت تأمین نقدینگی و راهکارهای بخشش، تعویق و تقسیط دریافت بدهی های معوقه و ارائه تسهیلات ویژه توسط نهادها و وزارت خانه ها از جمله بانک مرکزی، وزارت صمت، وزارت امور اقتصاد و دارایی، وزارت بهداشت، وزارت کار، سازمان برنامه و بودجه، گمرک، سازمان امور مالیات و سایر نهاد های مربوطه باید هرچه زودتر در دستور کار قرار گیرد

روحی اضافه نمود: در بسیاری از کشور های پیشرفته، دولت برای جلوگیری از تعدیل نیرو و همچنین تشویق فراورینمایندگان، بخشی از هزینه های حقوق، بیمه و مالیات پرسنل را رأساً تقبل می کند و از این طریق از فراورینمایندگان در دوره شیوع کرونا حمایت می کند. اعطای وام های بدون بهره یا کم بهره به واحدهای فراورینماینده نیز می تواند از دیگر راهکارهای حمایتی دولت باشد.

به گفته روحی، اگر این حمایت ها صورت نگیرد، پس از مهار کرونا، شاهد تعطیلی بسیاری از واحدهای فراوریی خواهیم بود. ما به عنوان نماینده فراورینمایندگان تجهیزات پزشکی، مدت ها است که نسبت به این عواقب هشدار می دهیم و امیدواریم مسئولین، صدای فراورینمایندگان را بشنوند و هرچه سریعتر شاهد برطرف مسائل فراوری نمایندگان باشیم.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

batask.ir: ترجمه آنلاین و دارالترجمه آنلاین، ترجمه مقالات انگلیسی

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 46079

به "تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی را دریابید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی را دریابید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید