فراوری خودرو 50 درصد زیاد می گردد؟

به گزارش بلاگ پو، تهران (پانا) - معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت معتقد است افزایش 50 درصدی فراوری خودرو در صورت اجرایی شدن بعضی الزام ها امکان پذیر است.

فراوری خودرو 50 درصد زیاد می گردد؟

مهدی صادقی نیارکی امروز (پنجشنبه) در گفت وگو با خبرنگار مالی ایرنا اضافه نمود: تا امروز و با گذشت بیش از 10 ماه از سال 99، رشد 25 درصدی در فراوری انواع خودرو در مقایسه با مدت مشابه پارسال محقق شده است.

وی بیان داشت: این رشد طبق فرآیند جاری فعالیت خودروسازان، بدون اعطای مشوهای وعده داده شده، با بهبود بهره وری در مجموعه های خودروسازی، مدیریت هزینه ها و حمایت های قطعه سازان رخ داده است.

صادقی نیارکی یادآور شد: وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت از زمان حضور خود در این وزارتخانه، مسوولیت صنعت خودرو و پیگیری امور مربوطه را به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) محول نموده که این سازمان نیز با همکاری انجمن های قطعه سازی و همچنین خودروسازان عظیم، بسته جهش فراوری را آماده و به وزارتخانه پیشنهاد نموده است.

وی گفت: در این بسته الزام هایی دیده شده که یکی از آنها فراوری شدن خودرو بدون زیان است که در این صورت دست یابی به هدف افزایش فراوری 50 درصدی شدنی است.

معاون وزیر صنعت گفت: دولت و سایر نهادها و مجموعه های ذی مدخل در حال یاری به خودروسازان برای تحقق این مهم هستند.

پیشتر وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب، فراوری خودرو در کشور تا خردادماه سال آینده بیش از 50 درصد افزایش می یابد.

رییس هیات عامل ایدرو نیز گفت: برنامه افزایش فراوری انواع خودرو از سوی این سازمان طراحی و از طریق خودروسازان در حال اجراست که استمرار این فرایند افزایشی با تعامل و پشتیبانی نهادهای پولی و بانکی محقق می گردد.

رییس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور نیز به ایرنا گفته بود: دستیابی به رکورد فراوری یک میلیون و 400 هزار دستگاه خودرو، مشروط به تحقق خواسته های قطعه سازان، تعدیل قراردادهای آنان و تامین نقدینگی مورد احتیاج، امکان پذیراست.

به گزارش ایرنا، آنالیز آمارهای منتشره سامانه کدال، حاکی از فراوری 730 هزار و 787 دستگاه خودرو توسط ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو از ابتدای سال جاری تا خاتمه دی ماه است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 43436

به "فراوری خودرو 50 درصد زیاد می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری خودرو 50 درصد زیاد می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید