جاذبه های گردشگری مغولستان

به گزارش بلاگ پو، در مرکز قاره آسیا نوزدهمین کشور بزرگ از حیث مساحت و آخرین کشور از حیث تراکم جمعیتی واقع شده است. مغولستان تنها با دو کشور روسیه و چین مرز مشترک دارد. این کشور هنوز در بعضی از نقاط خود از شیوه های زندگی سنتی خاص کشور خود استفاده میکند. شاید اسم این کشور را کمتر در لیست مقاصد گردشگری دیده باشیم اما این کشور با داشتن جاذبه های گردشگری میتواند یکی از مقاصد شما برای سفر به این کشور سنتی باشد. شهر اولان باتار که پایتخت این کشور است نیمی از جمعیت این کشور را در خود جای داده است. این شهر تقریبا مدرن که آسمان خراش هایی با سبک معماری روسیه را در بر دارد هنوز هم دارای بناهای قدیمی خود است که از این نمونه میتوان به قلعه قرن نوزدهمی بوودخان که توسط سران مغولی ساخته شده و هم چنین به موزه ملی مغولستان، میادین بزرگ و یادبود چنگیز خان اشاره نمود.

جاذبه های گردشگری مغولستان

کوه های آلتای:

این رشته کوه ها که در آسیای میانه قرار دارند و بین کشورهای مغولستان روسیه چین و قزاقستان تقسیم شده اند دارای آب و هوایی بسیار سرد و با پوشش گیاهی و جانوری مخصوص خود است. در این منطقه حیواناتی از قبیل ببر، گوزن شمالی، بز کوهی و پلنگ وحشی زندگی میکنند که این ترکیب حیوانی را میتوان تنها در این منطقه مشاهده کرد.

غذا:

یکی از محصولات صادراتی این کشور کباب است که این نشان دهنده اهمیت وجود گوشت در وعده های غذایی مردم این کشور است. لذا اگر شما گیاه خوار هستید به ندرت میتوانید از غذاهای محلی این کشور استفاده نمایید. اکثر غذاهای این کشور از گوشت کبابی جدا نشده از استخوان تشکیل شده است و رژیم غذایی مردم این کشور گوشت و شیر است.

گر:

گر همان چادر و یا خیمه در فرهنگ ایرانی است که در مناطق باز این کشور برای زندگی و استراحت استفاده میشود. در فصل زمستان این گرها با اجاق مرکزی گرم و در فصل تابستان با باز گذاشتن درب های این گر از هوای مطلوب بیرون استفاده میکنند.

کمانچه سر اسبی:

این ساز که ساز ملی مردم مغولستان است برای پاسداشت از زحمات و نقش موثر حیوانات در زندگی عشایری این مردم به صورت سر اسب ساخته شده است. نواختن این ساز همانند ویولون همراه با آرشه ای ساخته شده از موی دم اسب است. مردم مغولستان به آوازخوانی و خوشگذرانی و زندگی همراه با موسیقی معروف هستند.

مراسم نادام:

این مراسم جشنواره ای ورزشی است که در پایتخت این کشور برگزار میشود و مردان در سه رشته اسب سواری، تیراندازی با کمان و کشتی شرکت میکنند. این مراسم سالیانه تماشاگران زیادی را به خود جذب میکند.

او وو:

این محل یک عبادتگاه مذهبی است که به صورت تپه ای ساخته شده با تخته سنگ است در حومه های شهرها دیده میشود که با پارچه های رنگی تزیین شده اند. میتوانید در کنار این محل ها به دعا بپردازید.

زود:

زود یک پدیده طبیعی است که بر اثر اتفاقات طبیعی و غیرطبیعی رخ میدهد. زود به سرمای شدید اطلاق میشود که در طی آن دام بر اثر کمبود غذا و آب و یا در اثر یخ زدگی از بین میرود. این پدیده که در سال های اخیر شدید تر شده است مردم مغولستان را مجبور به ترک این نواحی و حرکت به سوی نواحی مرکزی سوق داده است.

پارک ملی ترلج:

این پارک که در شمال اولان باتار قرار گرفته است شامل قله های بلند و تپه های وسیع است. هم چنین تخته های سنگی لاکپشت شکل و دره های پوشیده از درخت کاج نمادی از روزگاران دور این سرزمین است. هم چنین در شمال این پارک دریاچه خاگین خار و چندین چشمه آب گرم برای بازدید گردشگران قرار گرفته است.

abanhome.com: بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: جاده های سبز
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 15524

به "جاذبه های گردشگری مغولستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری مغولستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید