چرا فنلاند کشوری منحصر به فرد است؟

به گزارش بلاگ پو، بناهای چوبی کهن، فستیوال های موسیقی و غذاهای لذیذ و بسیاری موارد دیگر سفردوستان را برای عزیمت به فنلاند ترغیب می نمایند. با خبرنگاران همراه شوید.

چرا فنلاند کشوری منحصر به فرد است؟

فنلاند ممکن است در فهرست سفر بسیاری از آدم ها جای نگیرد اما واقعیت به شکل دیگری است. تماشای ها و تجربیات متنوع و فراوان در این کشور آن را به مکانی فراتر از محل صرف گردهمایی گردشگران روزمره بدل ساخته است.

در این مطلب قصد داریم دلایلی اساسی را برای سفر به فنلاند به دست دهیم.

شهرهایی برآمده از دل تاریخ

برترین راه برای کندوکاو در تاریخ عجیب فنلاند استفاده از تور شهرها است. شهر تورکو (در ساحل جنوب غربی) در دوره حکومت سوئدی، که از قرون وسطا تا 1809 حکمرانی نموده اند، مرکز بوده است.

بازدیدنمایندگان می توانند با تماشا معماری کهن و آثار باستانی در قلعه تورکو و موزه Aboa Vetus تاریخ را نظاره گر باشند.

پس از این که روسیه در این کشور قدرت یافت، شهر هلسینکی به عنوان مرکز برگزیده شد و تا به امروز تغییر ننموده است. علاوه بر آن این شهر میزبان گنجینه هایی تاریخی مانند دژ Suomenlinna، موزه ملی و صومعه هلسینکی است.

گریز به کلبه ای در کرانه دریاچه

یکی از جذابیت های فنلاند وجود هزاران دریاچه با امکان قایق سواری و ماهی گیری است. یک سنت رایج در این کشور اقامت در کلبه ای روستایی در دوردست ها است.

این مکان برای ، استراحت و دوری از هیاهو و دسترسی راحت به اقامت گاه های اسکی ایده ال است. در دریای بالتیک و مجمع الجزایر امکان تجربه ای مشابه وجود دارد.

بهشت طبیعی در پارک های ملی

39 پارک ملی موجود محلی ایده آل برای دوچرخه سواران، پیاده نوردان، قدم زدن با سگ، کمپ زدن است و بازگشت به طبیعت را ممکن می سازند.

دورنماهای پرابهت، سفرهای ماجراجویانه و تماشای حیات وحش زیبا در این پارک ها لحظات شما را آکنده از لذت و ذوق خواهد نمود.

معماری متنوع و باشکوه

معماری فنلاند از سازه های چوبی قدیمی که از زمان حکمرانان سوئدی به جای مانده اند تا طراحی های مدرنی مانند موزه هنر معاصر Kiasma تنوع دارد.

در سرتاسر کشور بازدیدنمایندگان می توانند آثار به جای مانده را از دوره های هنر نو، کلاسیسم نوردیک، تجدید حیات گاتیک و مینیمالیسم نظاره نمایند و برای کندکاو تاریخ معماری به موزه معماری در هلسینکی مراجعه نمایند.

غذاخوری های دلپذیر محلی

غذاخوری های شمال اروپا به علت کمبود ادویه جات در این نواحی به بی مزگی معروفیت دارند. اما در حقیقت، بازه گسترده ای از غذاها برای تجربه کردن وجود دارد و بیشتریت آن ها از مواد محلی و تازه تهیه می شوند.

ماهی به علت تعدد دریاچه ها بسیار رایج است و چیزهایی از قیبل قارچ، گوشت و توت مصرف بالایی دارند.

در سال های اخیر غذاخوری های فنلاند بین المللی تر شده اند. علاقه مندان به غذا در شهرهای بزرگ رستوران های بسیاری را خواهند یافت که همچنان در دستور پخت شان از مواد محلی بهره می گیرند.

جامعه ای امن و پذیرای میهمان

بنابر اطلاعات اطلس جهان، فنلاند رتبه یازدهم را در میان کشورهای امن جهان دارد و هلسینکی دومین شهر امن جهان است.

جرم های خشونت آمیز نایاب هستند و از این رو سفر مجردی برای خانم ها کاملا امن است، علاوه بر این که در روزهای تابستان هوا بیشترا آفتابی است .

خطر اصلی که در کمین شما است سر خوردن روی یخ ها در زمستان است.

مردمان فنلاند به خونسردی و حفظ زندگی شخصی در محدوده معروفیت دارند، اما آن ها همچنان با آغوش باز پذیرای مسافران هستند.

پیرترها تمایل بالایی دارند تا با غریبه ها وارد مصاحبه شوند. بیشتر اهالی فنلاند به علت این که زبان انگلیسی برای دهه ها جزو برنامه آموزشی مدارس بوده است چند-زبانه هستند.

این مساله به توانایی بالای آن ها در هدایت مسافران به هنگام سردرگمی و مسائل زبانی دلالت می نماید. بسته به موقعیتشان، بعضی از فنلاندیها بعلاوه به زبان های سوئدی، روسی یا سامی سخن می گویند.

دورنماهای خارق العاده

منظره ها و دورنماها، که طی سالیان الهام بخش هنرمندان و آهنگ سازان بوده، علت لازم و کافی برای سفر به فنلاند است.

برای روشن نمودن تنوع این منظره ها می توان به سرزمین های فلات در جنوب، کوه های پارک ملی Koli و تندرای پوشیده در برف در Lapland اشاره نمود که قابلیت بالایی برای متحیر نمودن و الهام بخشیدن به بازدیدنمایندگان خود دارند.

برای کسانی که علاقه دارند تجربه ای کامل و ایده آل داشته باشند: خودرویی کرایه نموده و دراین کشور رانندگی کنید و از منظره ها خیره نماینده لذت ببرید.

گنجینه ادبی

ادبیات فنلاندی آن چنان که باید نتوانسته در فضای بین المللی شناخته گردد، اما بعضی نمونه ها وجود دارند که مظهر فرهنگ فنلاندی هستند.

Kalevela، شاعر حماسی ملی، از اسطوره آفرینش در فنلاند باستان و سایر داستان های مشابه بهره گرفته است.

Aleksis Kivi اولین نویسنده ای که به زبان فنلاندی نوشت و فنلاندی های عادی را تصویر کرد (به ویژه در مشهورترین اثرش هفت برادر) در محبوب ساختن زبان نوشتاری نقشی بی بدیل داشته است.

اخیرا سری کتاب بچه ها Tove Jamsson به نام Moomin به محبوبیت بین المللی دست یافته و داستان های ادبی او هم توجه ها را به سمت خود جلب نموده است.

رمان جنگی Väinö Linna به نام سرباز ناشناخته در فیلمی مشهور به کار گرفته شد. این فیلم هر ساله در روز استقلال پخش می گردد.

مشتاقان ادبیات می توانند نسخه های انگلیسی این کتاب ها را در کتاب فروشی های فنلاندی خریداری نمایند.

مقصدی برای علاقه مندان به طراحی

هنر طراحی اسکاندیناویایی جایگاه رفیعی در جهان دارد و فنلاند از این قضیه مستثنی نیست. این کیفیت ها را که بر بنیان سادگی و الهام گرفته شده از طبیعت هستند می توان در برندهای Marimekko و Arabia مشاهده کرد.

این کالاها در خارج مرز های فنلاند قیمت بالایی دارند بنابراین بدین وسیله می توانید آن ها را مقرون به صرفه تر خریداری نموده و همزمان قدرت انتخاب بالایی داشته باشید.

تکنولوژی و موبایل

فنلاند در دوره هایی کشور پیشرو در صنعت الکترونیک بوده است. 10 سال پیش، بیشتر گوشی های همراه در فنلاند ساخته می شدند. پس از این که کمپانی های بزرگ بازار خود را به جاهای دیگر واگذار کردند، رشد استارت-آپ ها روز به روز توسعه یافته است.

بازی موبایل معروف Angry Birds جزو آخرین محصولات محبوب الکترونیکی بود و محصولاتی با تم این بازی مانند عروسک و شیرینی در سرتاسر کشور یافت می شوند.

تا جایی که پارکی با این تم در شهر Tampere ساخته شده است.

در فنلاند می توانید لوازم الکترونیکی را با هزینه اندکی بخرید.

برترین کشور برای متال هد ها

هوی متال سبک منتخب مردمان فنلاند است. نسبت بندهای هوی متال به جمعیت، بالاترین اندازه را در جهان (54 به 100 هزار) دارد.

بند لردی که با پوشش های هیولاگونه و برنده شدن مسابقه آهنگ یوروویژن شناخته می گردد یکی از بندهای معروف فنلاند به شمار میرود.

از بندهای نامی دیگر می توان به نایت ویش، Insomnium و Children of Bodom اشاره نمود.

در طی سال بندهای ملی و خارجی در تورهای مختلف اجرا می نمایند، به ویژه در رویدادهای مهمی مانند فستیوال Ilosaarirock در Joensuu.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 17 بهمن 1400 بروزرسانی: 17 بهمن 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 59268

به "چرا فنلاند کشوری منحصر به فرد است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا فنلاند کشوری منحصر به فرد است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید