جاکارتا، شهری تاریخی و رویایی

به گزارش بلاگ پو، یکی از کشورهای آسیایی که سالانه میزبان قشر عظیمی از نوریست ها و گردشگران است که به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری اندونزی محسوب می شود و هرسال تعداد زیادی از مردم دنیا را مجذوب خود می کند اندونزی می باشد. این کشور شهری به عنوان جاکارتا در دل خود نهفته دارد که یکی از جذاب ترین و دیدنی ترین شهرهای کشور اندونزی می باشد و از جذاب های گردشکری فراوانی برخوردار است. همه این مطالب باعث می شود که بگوییم جاکارتا، شهری تاریخی و رویایی در کشور اندونزی محسوب می شود.

جاکارتا، شهری تاریخی و رویایی

تاریخچه

این شهری به شهر قلعه ای معروف است و تقریبا کهن است که در منطقه ای با تاریخ کهن واقع شده است. جالب این جا است که بدانید که این منطقه محل زیست انسان های اولیه بوده است. این شهر از معروف ترین شهرهای عظیم اسلامی می باشد که دارای بناهایی مربوط به دوره استعمار است و بافت شهری منطبق به الگوی شهرهای هلندی است. در صد سال چهارم میلادی، دولتی هندو جاوه ای در شهر جاکارتا پادشاهی می کرد. تاریخچه جاکارتا، به موجب قرار گرفته شدن در جزیره جاوه، با گذشته این جزیره در هم آمیخته شده است.

از صد سال پنجم تا یازدهم در کشور اندونزی نام آن سونداکلاپا یا سونداکلبا بود و از سال 1525 تا سال 1527، به جایاکرتا یا همان سوراکارتا که از ریشه سنسکریت به مفهوم فرخنده و پیروز می باشد تغییر پیدا کرد و کمی بعد از 1619 به جاکارتا عوض شد. در دوازدهم مارس سال 1619، هلندی ها در همایشی، نام این شهر را به باتاویا که پیشینه اش از بتاوی، نام قوم باستانی ژرمن در هلند است، تغییر دادند. خاتمه در هنگام جنگ جهانی دوم ژاپنی ها شهر را به استعمار خود در آوردند و آن را دوباره جاکارتا نامگذاری کردند.

حقایقی در مورد جاکارتا

جارکارتا که پایتخت اندونزی محسوب می شود در واقع یک شهر نمی باشد، جاکارتا در واقع یک استان می باشد ولی شرایط خاصی پیدا کرده و به پایتخت اندونزی شکل گرفته است. اگر از نظر جغرافیایی بخواهیم جاکارتا را مورد تحقیق قرار دهیم، این شهر جایگاه سیزدهمین شهر عظیم جهان را دارد. این شهر به قدری عظیم است که نظام متروی آن اسم جدا از شهر را دارد.

اگر در مورد تراکم جمعیت در این شهر هم صحبت کنیم، جمعیت این شهر در سال 2016 بیش از 10 میلیون نفر شناخته شده است. زمانی که بخواهیم راجع به پیشرفت چشمگیر یک شهر صحبت کنیم، هیچ یک از شهرها قابل قیاس با نیویورک نیستند. اما پیشرفت سریع جاکارتا موجب شده تا بسیاری از مردم آن را الگوی اندونزیایی نیویورک بدانند و همان گونه که نیویورک سیب عظیم نامیده می شود، جاکارتا را خارگیل عظیم نامگذاری کرده اند.

بالی جزیره رویایی

اگر به دنبال جذابه ای در شهر جاکارتا هستید،بالی یکی از جزیره های کشور اندونزی و به گفته کارشناسان رویایی ترین جزیره جهانست که بدلیل وجود معبدهای بی شمار به جزیره خدایان هم معروف می باشد. مرکز بالی شهر Denpasar می باشد و از شهرهای مهم دیگر آن می شود به Sanur، Kuta و Nusa Dua اشاره نمود.هتل ما در Nusa Dua به معنای جزیرۀ دوم و در خوش آب و هواترین بخش جزیره واقع بود. Inna Putri Bali یکی از معروفترین هتل های بالی می باشد که 318 اتاق دارد که در کنار امکانات تفریحی و رفاهی فوق العاده می باشد.

جالب اینجاست که بدانید چند سال اخیر گروه القاعده حملۀ تروریستی در این منطقه انجام داده بود و به همین دلیل کنترل کاملی روی رفت و آمد و افراد صورت می گرفت.لابی هتل، راهروها، رستوران ها و استخر و امکاناتش درست مانند هتل هایی است که در کانال Luxe دیده می شود.

منبع: جاده های سبز
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 33236

به "جاکارتا، شهری تاریخی و رویایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاکارتا، شهری تاریخی و رویایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید