جزییات حمایت های بانکی از مشاغل به شدت آسیب دیده از کرونا اعلام شد

به گزارش بلاگ پو، اتاق اصناف ایران در راستای حمایت های بانکی دولت در بسته حمایت از کسب وکارها و مشاغل به شدت آسیب دیده از کرونا اطلاعیه ای صادر کرد.

جزییات حمایت های بانکی از مشاغل به شدت آسیب دیده از کرونا اعلام شد

به گزارش خبرنگاران، اطلاعیه اتاق اصناف ایران در راستای حمایت های بانکی دولت تحت نام تمدید بسته حمایت از کسب و کارها و مشاغل بشدت آسیب دیده از کرونا که در هفتاد و یکمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا مورخ 1400.03.08 که به تأیید مراجع ذی ربط هم رسیده است بدین شرح منتشر شد:

حمایت های بانکی

1. برای صاحبان مشاغل و کسب و کارهای به شدت آسیب دیده از کرونا (به غیر از تسهیلات قرض الحسنه)، بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی که موعد پرداخت آن ها در چهار ماهه اول سال 1400 بوده و در این بازه زمانی پرداخت نشده است، منوط به آن که بدهی آن ها به شبکه بانکی تا تاریخ 1399.11.01 در طبقه جاری قرار داشته باشد، به انتهای دوره تقسیط منتقل می گردد تا طی چهار قسط پس از آخرین قسط وصول گردد.

تسهیلات پرداختی از محل صندوق کارآفرینی امید که جهت کسب وکارهای به شدت آسیب دیده پرداخت شده است هم مشمول امهال این بند می گردد.

موعد پرداخت تسهیلات با بازپرداخت به صورت دفعی برای مشمولین این بند که سررسید بازپرداخت آن در سه ماهه اول سال 1400 باشد، به پایان تیرماه سال جاری منتقل می گردد. استمهال موارد این بند از احتساب و اخذ وجه التزام تأخیر تادیه دین و کارمزد اضافی مستثنی است.

مشمولین این بند تا موعد مقرر برای بازپرداخت اقساط دارای سررسید طی چهار ماهه اول سال 1400، مشمول محدودیت ها و ممنوعیت های بانکی ناظر بر اشخاص دارای بدهی غیرجاری نمی گردد.

2. ممنوعیت ها و محدودیت های مقرر در ماده (5) مکرر الحاقی به قانون چک (صرفاً برای اخذ تسهیلات) برای چک های صادره از طریق صاحبان مشاغل و کسب وکارهای به شدت آسیب دیده از کرونا که تاریخ مندرج در چک در سه ماهه اول سال 1400 بوده و منجر به برگشت چک و صدور گواهی نامه عدم پرداخت حداکثر تا پایان تیر ماه 1400 گردد، در صورت تسلیم تقاضا از سوی صادرکننده چک به بانک یا مؤسسه اعتباری محال علیه، طی یک ماه پس از تاریخ برگشت، اعمال نخواهند شد.

3. مصوبه جلسه 67 ستاد ملی مدیریت کرونا مطابق ذیل اصلاح می گردد: در صورت عدم موجودی کافی اشخاص برای چک های صادره، با سررسید اول تا بیستم اردیبهشت سال 1400، بانک ها و مؤسسات اعتباری از صدور گواهینامه عدم پرداخت و برگشت چک، در صورتی که حداکثر تا 20 خردادماه سال جاری به بانک ارائه شوند، اجتناب کنند. محاکم و ضابطین قضائی هم از صدور اجراییه در این موارد، در بازه زمانی مزبور خودداری کنند.

همچنین چک هایی که سررسید آن ها اول تا بیستم اردیبهشت ماه 1400 بوده و به دلیل عدم موجودی کافی منجر به صدور گواهینامه عدم پرداخت شده اند هم تا 20 خردادماه مشمول ممنوعیت ها و محدودیت های مقرر در قانون چک نخواهند شد.

4. مهلت ثبت نام مشاغل و کسب وکارهای به شدت آسیب دیده از کرونا متقاضی اخذ تسهیلات کرونایی، تا پایان شهریور ماه 1400 و با شرایط دستورالعمل ابلاغ شده قبلی از طریق کارگروه اقتصادی مقابله با کرونا تمدید می گردد. بانک ها و مؤسسات اعتباری موظف به پرداخت تسهیلات کرونایی اعم از تسهیلات نو یا تسهیلات مراحل قبلی تا پایان آبان ماه 1400 هستند.

5. مهلت ثبت نام مشاغل و کسب وکارهای به شدت آسیب دیده از کرونا برای دریافت تسهیلات مصوب ستاد ملی کرونا در بخش های گردشگری (مصوبه جلسه 39 مورخ 1399.07.12)، ورزش و جوانان (مصوبه جلسه 47 مورخ 1399.09.15)، فرهنگ و هنر (مصوبه جلسه 48 مورخ 1399.09.22) و حمل و نقل ریلی و هوایی (مصوبه جلسه 37 مورخ 1399.06.29) تا پایان شهریور 1400 مطابق همان دستورالعمل و شرایط ابلاغی قبلی تمدید می گردد.

بانک ها و مؤسسات اعتباری موظف به پرداخت تسهیلات کرونایی اعم از تسهیلات نو یا تسهیلات مراحل قبلی تا پایان آبان 1400 هستند.

مشاغل و کسب و کارهای به شدت آسیب دیده نظیر مهد کودک ها، تالارها، پارک های آبی و شهربازی ها که پیش از این مشمول برخورداری از تسهیلات کرونایی نبوده اند مطابق دستورالعملی که از سوی کارگروه فوق ابلاغ خواهد شد، مشمول برخورداری از تسهیلات خواهند شد.

6. بازپرداخت اقساط تسهیلات کرونایی اخذ شده از طریق مشاغل و بنگاه های موضوع بند (5) اعم از تسهیلات کرونایی قبلی و یا تسهیلات نو موضوع بند (5)، تا پایان شهریور سال 1400 امهال می گردد.

7. تمامی تسهیلات 5000 میلیارد تومانی مصوب تبصره ماده (2) دستورالعمل پرداخت تسهیلات به واحدهای کسب وکار به شدت آسیب دیده از کرونا مصوب ستاد هماهنگی اقتصادی دولت موضوع ابلاغیه شماره 2758-99/ م مورخ 1399.02.03 به بخش حمل و نقل ریلی و هوایی اختصاص می یابد تا علاوه بر 3,500 میلیارد تومان مصوب قبل، معادل 1,020 میلیارد تومان صرف بنگاه های بخش یاد شده گردد و 480 میلیارد تومان مابقی هم مطابق مصوبات جلسه 37 کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا مورخ 1399.11.06 برای پرداخت به شرکت های بهره بردار مترو کلان شهرها اختصاص یابد.

8. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران این مصوبات را ظرف مدت 48 ساعت برای اجرا به شبکه بانکی کشور ابلاغ نماید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 50560

به "جزییات حمایت های بانکی از مشاغل به شدت آسیب دیده از کرونا اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات حمایت های بانکی از مشاغل به شدت آسیب دیده از کرونا اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید