صالحی امیری: حمایت از کشتی تنها استفاده از بودجه رسمی نیست، از نظر ما المپیک لغو نخواهد شد

به گزارش بلاگ پو، رئیس کمیته ملی المپیک گفت: همه ابلاغیه ها و دستورالعمل ها مبنی بر برگزاری بازی های المپیک توکیوست و هیچ صحبتی از لغو مسابقات نیست.

صالحی امیری: حمایت از کشتی تنها استفاده از بودجه رسمی نیست، از نظر ما المپیک لغو نخواهد شد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، سیدرضا صالحی امیری در پایان بازدیدش از فدراسیون نجات غریق گفت: در سال های گذشته روال بر این بود که در جلسات هیئت اجرایی، یک یا دو رئیس فدراسیون برای گزارش عملکرد حاضر می شدند. در سال جاری در هیئت اجرایی توافق کردیم ما به فدراسیون ها برویم و در جریان فعالیت آنها قرار بگیریم که این موضوع یک سنت اخلاقی است.

فدراسیون نجات غریق و غواصی نیازمند یک بازنگری، تعریف و بازشناخت است.، وی با بیان این جمله شرح داد: تمام اعضای تیمی که در این مجموعه کار می کنند همه جوان، بانشاط، جدی، جسور و علاقه مند به حرفه خود هستند. رئیس این فدراسیون بسیار باانگیزه است و به صورت جدی با مجموعه خود کارهای بزرگی انجام می دهد. نکته دوم اینکه فدراسیون نجات غریق و غواصی علاوه بر کارهای حرفه ای خود، یک مأموریتی را پیگیری می کند. جامعه آماری فدراسیون نجات غریق نیز با حضور 200 هزار نفر در سراسر کشور بسیار بزرگ است و یک مجموعه وسیعی از مأموریت ها در این فدراسیون انجام می شود که نادیده گرفته شده است.

رئیس کمیته ملی المپیک شرح داد: این فدراسیون در دریاچه ها، دریاها و در کف اقیانوس ها برای پاکسازی به کمک محیط زیست آمده است. در مراکز آبی هم به عنوان نجات غریق به کمک مردم آمده اند. در چند هزار کیلومتر ساحل و در شش شهر شاقتصادی و جنوبی به طور دائم حضور دارند و در حال خدمت رسانی هستند. فدراسیون نجات غریق یک نهادی مانند هلال احمر است، یعنی هم در سیل، هم در دریا و هم در استخرها کنار مردم حضور دارد.

صالحی امیری اضافه کرد: به لحاظ آماری هم حدود 25 هزار فضای آبی در اختیار این فدراسیون است و این یعنی 25 هزار نفر باید مدام کنار مردم و نجات غریق باشند. به علاوه یک نظام آموزشی قوی هم دارند که بتوانند در هر شرایطی مثل سیل و بحران های دیگر در کنار مردم باشند. یک کار دیگر هم که قابل تقدیر است، تولید و تجهیزات داخلی است که به خاطر کاهش مصرف ارز و هزینه تولید داخلی اجرا شده، که کار قابل تقدیری است. در مجموع این فدراسیون با ظرفیت بالای حدود 200 هزار نفری یکی از فدراسیون پیروز است.

وی ادامه داد: شما هر نقطه کشور که بروید این افراد حضور دارند. در ساحل، استخرها، دریاچه ها و محیط های آموزشی حضور دارند و باید در رسانه ملی و رسانه های دیگر نیز بیشتر به این فدراسیون پرداخته شود. از طرف خود و اعضای هیئت اجرایی از زحمات رئیس فدراسیون و همکاران این مجموعه و همه کسانی که در نجات غریق و غواصی فعالیت می کنند، تقدیر می کنم. از طرف وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به این عزیزان خسته نباشید می گویم و برای آنها آرزوی پیروزیت دارم.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره ضرر اقتصادی لغو المپیک توکیو برای میزبان و همچنین ورزش ایران گفت: از نظر ما المپیک توکیو لغو نمی شود و همه این حرف ها حدس است. همه ابلاغیه ها و دستورالعمل ها مبنی بر برگزاری مسابقات است و هیچ صحبتی از لغو مسابقات نیست و از نظر ما المپیک برگزار خواهد شد. در سال گذشته به میزانی که هزینه کردیم، نتیجه گرفتیم و نتایج آن کسب سهمیه بود و زیانی متوجه ورزش نشد. کرونا در مجموع برای همه دنیا خسارت به بار آورد و این موضوع همه حوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی را شامل شد، ولی در مجموع در سال 98 آن میزانی که ما هزینه کردیم 52 کسب سهمیه بود و تا نیمه های اسفند کسب سهمیه داشتیم و بعد از آن مسابقات تعطیل شد. به تدریج با مجوز ستاد ملی مبارزه با کرونا این محدودیت ها در حال کم شدن است و ان شاءالله در آینده شاهد برگزاری اردوها خواهیم بود و به سمت کسب سهمیه جدید و برگزاری اردوها خواهیم رفت.

صالحی امیری در مورد سهم کم ایران در رشته های مادر مانند دوومیدانی گفت: این تذکر واردی است، ما الزاماً برای رسیدن به اهداف بلندمان، هم در بازی های آسیایی و هم در دنیای و المپیک باید روی رشته های پرمدال سرمایه گذاری کنیم. دوومیدانی، شنا، تیراندازی و سایر رشته های پر مدال. من در جدول نگاه می کردم، فقط شنا بالای 60 مدال دارد و سایر رشته ها مانند تیراندازی هم بالای 10 مدال دارند. این در حالی است که خیلی از رشته ها مدال های محدودی دارند. در این شرایط با شعار و سخنرانی اتفاقی نمی افتد. باید از پایه سرمایه گذاری کرد که نقطه آغاز آن آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: باید در آموزش و پرورش سرمایه گذاری جدی انجام دهیم و استعداد را از آنجا شناسایی کنیم و بعد به تیم های پایه بیاوریم. یک کاری را مجموعه آکادمی با عنوان طرح امیدها آغاز کرده است. این مجموعه استعدادها را شناسایی می کند و استعدادها به نام امیدها در آکادمی تحت آموزش قرار گرفته و برای رویدادهای بعدی آماده می شوند. کره، چین و ژاپن سه قدرت اول آسیا نیمی از مدال های شان برای رشته های پایه و پرمدال است و این نشان می دهد که آنها درست سرمایه گذاری کردند و ما هم باید این راستا را طی کنیم. الان جهت گیری ما و وزارت ورزش این است که در بودجه و سیاست گذاری، حمایت و توجه ویژه ای داشته باشیم. در برنامه پنج ساله استراتژیک این مسئله را دیدیم و سال جاری هم تصویب کردیم که رشته های المپیکی پرمدال را مورد حمایت ویژه قرار دهیم.

رئیس کمیته ملی المپیک در واکنش به صحبت های علیرضا دبیر که گفته است فدراسیون کشتی به 70 میلیارد بودجه نیاز دارد، گفت: درباره کشتی اظهارات آقای دبیر را تأیید می کنم. ابتدا باید از او تقدیر کنم. دبیر رئیس فدراسیون جوانی است که قهرمان المپیک بوده و از جنس کشتی است. در این مدت کوتاهی که ریاست فدراسیون را برعهده داشته پیروز بوده و سازماندهی خیلی خوبی انجام داده است. دبیر زیرساخت ها را بازسازی و بخش زیادی از دیون فدراسیون را پرداخت کرد. کشتی رشته اول ورزش ماست و همیشه تأکید کردم فراتر از یک رشته قهرمانی و المپیکی است و بخشی از هویت ملی ماست، اما به این معنا نیست که حمایت فقط این باشد که از بودجه رسمی استفاده کند.

صالحی امیری در پایان خاطر نشان کرد: مفهوم حمایت این است که باید از ظرفیت های مختلف از جمله اسپانسرها و صداوسیما کمک کنند تا دبیر و تیمش بتوانند بدرخشند. کشتی امید اول ما در المپیک است. هم وزارت ورزش به صورت جدی و هم ما با تمام توان در خدمت کشتی هستیم و کمک می کنیم. دیروز با دبیر صحبت کردم و تقریباً روزانه با او در ارتباط هستم.

وی ادامه داد: یک خبر خوب هم بدهم. روز سه شنبه برای اولین بار در موزه ملی المپیک از تالار افتخارات رونمایی خواهیم کرد. از سال 1948 تا 2016 ریو، 56 قهرمان داریم که روی سکو رفتند. ما ویترین و تندیس اختصاصی این عزیزان را در تالار مشاهیر ورزش ایران، توسط وزیر ورزش، شهردار تهران و مقامات لشکری و کشوری رونمایی خواهیم کرد. پیام این اتفاق این است که ما می خواهیم نسل های قدیم و جدید را به هم پیوند بدهیم. اگر امروز ورزش قهرمانی و کشتی ما هویت دارد، به خاطر سختکوشی انسان های بزرگی چون مرحوم سلماسی تا نسل امروز ما بهداد سلیمی، دبیر و سایر عزیزان است. ما در این تالار مشاهیر ورزش ایران را از 1948 تا 2016 معرفی خواهیم کرد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 29323

به "صالحی امیری: حمایت از کشتی تنها استفاده از بودجه رسمی نیست، از نظر ما المپیک لغو نخواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صالحی امیری: حمایت از کشتی تنها استفاده از بودجه رسمی نیست، از نظر ما المپیک لغو نخواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید