جزییات سفرهای نوروزی در آخرین روزهای تعطیلات

به گزارش بلاگ پو، آخرین شرایط سفرهای نوروزی مردم در 17 روز گذشته نشان می دهد که به طور میانه روزانه دو میلیون و 202 هزار تردد برون شهری در جاده های کشور اجرا شده که افزایش چشمگیری نسبت به سال های گذشته داشته است.

جزییات سفرهای نوروزی در آخرین روزهای تعطیلات

به گزارش خبرنگاران، بر اساس تازه ترین آمارهای منتشر شده مرکز مدیریت راه های کشور، در سفرهای نوروزی مردم از ابتدای طرح نوروزی (25 اسفند 1400 تا 11 فروردین سال جاری) به طور میانه دو میلیون و 329 هزار و 616 وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی مختلف تردد نموده اند که مجموع ترددهای بین استانی در 17 روز گذشته به حدود 37 میلیون دستگاه وسیله نقلیه مختلف می رسد که از این تعداد بالغ بر 95 درصد آن مربوط به خودروهای شخصی است.

این آمار در قیاس با مدت مشابه در نوروز سال گذشته 49درصد افزایش یافته و 174 درصد در مقایسه با نوروز سال 1399 و 9 درصد نسبت به همین ایام نوروز در سال 1398 بیشتر شده است که البته رشد عجیب و قریب این آمار در قیاس با نوروز دو سال گذشته به علت لغو شدن حجم بسیار زیادی از سفرهای نوروزی مردم ناشی از شروع شیوع ویروس کرونا در ایران بود.

البته بیشترین تردد بین استانی در سفر های نوروزی سال جاری مربوط به پنجم فروردین ماه بود که به بیش از دو میلیون و 646 هزار و 100 وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی مختلف رسید.

براساس اطلاعات پلاک های ثبت شده در دوربین های پلاک خوان از 25 اسفندماه سال گذشته تقریبا 11 میلیون و 875 هزار و 800 پلاک خودرو با ترکیب مبدا استان های مختلف در محورهای برون شهری رویت شدند که از این تعداد حدود 11 میلیون و 416 هزار و 600 پلاک مربوط به وسائل نقلیه شخصی بوده است.

تهران و البرز نیز در این میان همچنان با سهمی حدود سه میلیون و 300 هزار پلاک رتبه نخست را دارند و استان های خراسان رضوی، فارس، مازندران و اصفهان در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

بعلاوه تغییرات تردد استانی در استان های مختلف نشان می دهد که همه استان ها با افزایش ترددهای بین استانی نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته روبرو شدند. خوزستان، بوشهر، اصفهان، خراسان رضوی و هرمزگان به ترتیب با 165 درصد، 111 درصد، 76 درصد، 74 درصد و 70 درصد بیشترین افزایش را در ترددهای بین استانی تجربه کردند. بعلاوه بالاترین آمار تخلیه خودروها مربوط به استان تهران و البرز و بیشترین آمار انباشت خودروها مربوط به استان های گیلان و مازندران بوده است و پس از این استان های شمالی خوزستان و بوشهر هم به جمع میزبان های برتر نوروزی پیوستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 خرداد 1401 بروزرسانی: 13 خرداد 1401 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 62719

به "جزییات سفرهای نوروزی در آخرین روزهای تعطیلات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات سفرهای نوروزی در آخرین روزهای تعطیلات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید