حاجی بیگی:52 هزار و 782نفر در ایام نوروز خون اهدا کردند خبرنگاران

به گزارش بلاگ پو، سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: از یکم تا سیزدهم فروردین ماه سال جاری 63 هزار و 972 داوطلب اهدای خون به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه کردند که از این تعداد 52 هزار و 782 نفر پیروز به اهدای خون شدند.

حاجی بیگی:52 هزار و 782نفر در ایام نوروز خون اهدا کردند خبرنگاران

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: از یکم تا سیزدهم فروردین ماه سال جاری 63 هزار و 972 داوطلب اهدای خون به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه کردند که از این تعداد 52 هزار و 782 نفر پیروز به اهدای خون شدند.

بشیر حاجی بیگی اضافه نمود: 31 درصد از این میزان خون اهدایی در سه استان تهران، فارس و خراسان رضوی به بیماران نیازمند اهدا شده است.

وی با بیان اینکه 82 درصد از مراجعه نمایندگان پیروز به اهدای خون شده اند، گفت: دیگر مراجعه نمایندگان برای اهدای خون شرایط اهدا را در زمان مراجعه نداشته اند و توسط پزشکان مراکز انتقال خون به صورت موقت یا دائم از اهدای خون معاف تشخیص داده شده اند.

وی اعلام کرد: از مجموع داوطلبان اهدای خون در 13 روز نخست فروردین ماه 6 هزار و 669 واحد خون توسط اهدانمایندگان بار اول اهدا شده است. 96 درصد خون های اهدایی سهم مردان بود و 4 درصد نیز توسط بانوان اهدانماینده خون اهدا شده است.

سخنگوی سازمان انتقال خون همچنین خبر از توزیع بیش از 91 هزار واحد خون و فرآورده های آن در بین مراکز درمانی و بیمارستان های کشور در ایام نوروز داد.

حاجی بیگی، در ادامه در مورد آمار پلاسمای جمع آوری شده از بهبودیافتگان کووید19 در قالب پویش شکرانه سلامت گفت: تا به امروز 18 هزار و 219 نفر از بهبود یافتگان کرونایی برای اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون در سراسر کشور مراجعه نموده اند.

وی با یادآوری اینکه این پویش از شروع اردیبهشت سال 1399 برپا شده است و مراکز انتقال خون همچنان میزبان بهبودیافتگان کووید19 هستند، اضافه نمود: بهبودیافتگان کووید19 به شکرانه بازیابی سلامتی شان 15 هزار و 39 واحد پلاسما اهدا نموده اند.

سخنگوی سازمان انتقال خون بیشترین تعداد اهدای پلاسمای بهبود یافتگان کرونایی را مربوط به استان های تهران، آذربایجان غربی، یزد و خوزستان برشمرد.

سالانه در ایران بیش از دو میلیون یکصد هزار نفر به صورت کاملا داوطلبانه خون اهدا می نمایند.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 46030

به "حاجی بیگی:52 هزار و 782نفر در ایام نوروز خون اهدا کردند خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حاجی بیگی:52 هزار و 782نفر در ایام نوروز خون اهدا کردند خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید