انتشار گزارش آماری هفتمین دوره برنامه انتخاب و معرفی مرکز کتاب ایران سال 1399، 1400

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران ، به نقل از شبکه ترویج کتابخوانی ایران، این طرح با مشارکت بعضی از نهادهای دولتی و غیردولتی ازجمله سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، نهاد کتابخانه های عمومی کشور، انجمن کتابداری و اطلاع رسانی، اتحادیه ناشران و کتاب فروشان تهران، کانون های فرهنگی و هنری مساجد، کمیسیون ملی یونسکو تشکل های نشر، ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور و دیگر نهادها و سازمان های فعال و علاقه مند در این زمینه اجرا می گردد. شهر منتخب علاوه بر لوح تقدیر مقامات عالی رتبه کشوری، مجموعه ای از تسهیلات، اعتبارات و منابع فرهنگی دریافت می نمایند.

انتشار گزارش آماری هفتمین دوره برنامه انتخاب و معرفی مرکز کتاب ایران سال 1399، 1400

در 6 دوره برگزاری این برنامه به ترتیب شهرهای اهواز (1394)، نیشابور (1395)، بوشهر (1396)، کاشان (1397) و یزد (1398) و شیراز (1399) توانسته اند اسم مرکز کتاب ایران را کسب نمایند.

برنامه های هر شهر در زمینه ترویج کتاب خوانی که با همکاری دستگاه ها و نهادهای دولتی و غیردولتی تدوین و با امضای شهردار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه می گردد، قابلیت شرکت در طرح مرکز کتاب ایران را دارد.

سال جاری به علت شیوع و توسعه بیماری کووید 19 ، توجه و تاکید به طراحی و اجرای فعالیت در فضاهای مجازی برای غنی کردن اوقات فراغت مردم به اسم یکی از شاخصه های برنامه مدنظر قرار گرفته شده است. بعلاوه سال جاری برای حفظ سلامتی و رعایت پروتکل های بهداشتی همه فرآیندهای اجرایی به صورت مجازی برگزار می گردد.

با اعلام فراخوان هفتمین دوره برنامه انتخاب و معرفی مرکز کتاب ایران در زمستان 1399، شهرهای متقاضی شرکت در این برنامه اقدام به مستند نمودن فعالیت های ترویجی کتاب خوانی خود کردند و با اعلام فراخوان ارسال آثار شرکت در برنامه 190 شهر از سراسر کشور در این برنامه شرکت کردند که نسبت به دوره گذشته 16 شهر بیشتر در این برنامه حضور دارند.

در این دوره استان های کرمانشاه با 14 شهر، فارس 13 شهر و استان های البرز، مازندران، هرمزگان، خراسان رضوی با 12 شهر بیشترین شهرهای شرکت نماینده و استان قزوین با صفر شهر، کمترین شرکت نماینده در این برنامه را به خود اختصاص دادند.

داوری این برنامه در سه مرحله برگزار خواهد شد و داوری مرحله اولیه از دوشنبه (8 شهریورماه) شروع به کار نموده است و از میان آثار راه به یافته به مرحله نیمه نهایی شهرهای خلاق کتاب خوانی و مرکز کتاب ایران معرفی خواهند شد.

سال جاری به علت شیوع و توسعه بیماری کووید 19، سه روش برای ارسال مستندات کتاب خوانی شهرهای متقاضی اسم مرکز کتاب به دبیرخانه مرکزی در نظر گرفته شد.

ارسال مدارک به وسیله سایت شبکه ترویج کتابخوانی به آدرس اینترنتی

http://bookpromotion.ir/bookcapital/7thbookcapitalcall

ارسال آثار به وسیله لوح فشرده

ارسال آثار به روش پستی.

فایل pdf گزارش را از لینک زیر دریافت کنید:

گزارش آماری هفتمین دوره برنامه مرکز کتاب ایران

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 53833

به "انتشار گزارش آماری هفتمین دوره برنامه انتخاب و معرفی مرکز کتاب ایران سال 1399، 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار گزارش آماری هفتمین دوره برنامه انتخاب و معرفی مرکز کتاب ایران سال 1399، 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید