حدود 3 میلیارد یورو طرح پتروشیمی منتظر فاینانس چین

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران: معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی خاطرنشان کرد: حدود 2.5 تا سه میلیارد یورو طرح پتروشیمی منتظر خط اعتباری(فاینانس)چین است.

حدود 3 میلیارد یورو طرح پتروشیمی منتظر فاینانس چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

محمد حسن پیوندی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرنگاران، در خصوص طرحهای پتروشیمی که قرار است با خط اعتباری چین ساخته شوند گفت: حداقل چهار تا پنج طرح پتروشیمی آماده نهایی شدن برای استفاده از خط اعتباری چین است اما به دلیل جاری نشدن منابع اقتصادی این اتفاق تاکنون نیفتاده است؛ در واقع ال.سی (گشایش اعتبار ریالی) باز شده اما عملیاتی صورت نگرفته است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی حجم سرمایه مورد احتیاج برای طرحهای مورد نظر را که قرار است با خط اعتباری چین ساخته شوند را حدود 2.5 تا سه میلیارد یورو اظهار داشت.

وی در خصوص دلیل محقق نشدن این خط اعتباری برای طرحهای پتروشیمی گفت: مذاکراتی بین بانک مرکزی دو دولت برای عملیاتی شدن این موضوع در جریان است.

پیوندی در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است خط اعتباری کشوری دیگر جایگزین چین گردد؟ تاکید نمود: نه؛ امیدواریم که این اتفاق حداقل برای چهار، پنج طرح مورد نظر بیافتد.

پیش از این وزیر نفت با تأیید ایجاد مشکل در جذب فاینانس چین به خبرنگاران گفته بود: مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که بانک مرکزی در حال مذاکره با چینیها برای برطرف آنهاست. بانک مرکزی در جذب فاینانس چینی ملاحظاتی دارد که باید بر اساس آن اقدام گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 13751

به "حدود 3 میلیارد یورو طرح پتروشیمی منتظر فاینانس چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حدود 3 میلیارد یورو طرح پتروشیمی منتظر فاینانس چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید