حذف 1585 نقطه پرحادثه جاده ای ، برطرف 10 نقطه حادثه ساز ویژه در هر استان

به گزارش بلاگ پو، معاون مرکز تدوین مقررات وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه دستورالعمل نقاط پرتصادف طبق شیوه نامه و استانداردی که از سال 95 آغاز به پیاده سازی شد، انجام می گردد، گفت: سازمان راهداری حدود 10 نقطه را به هر استان به صورت ویژه برای برطرف، ابلاغ کرد.

حذف 1585 نقطه پرحادثه جاده ای ، برطرف 10 نقطه حادثه ساز ویژه در هر استان

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، هرمز ذاکری درباره برطرف نقاط پرحادثه جاده ای اعلام کرد: دستورالعمل نقاط پرتصادف طبق آن شیوه نامه و استانداردی که از سال 95 آغاز به پیاده سازی شد، انجام می گردد؛ این پروژه گردآوری اطلاعات داشت، که انجام شد، پس از آن مطالعه برای معین نقاط پرحادثه انجام شد، مطالعه منجر به چند طرح شد و طرح ها در حال پیاده سازی است.

معاون ایمنی و استاندارد های حمل و نقل مرکز تدوین مقررات وزارت راه و شهرسازی گفت: طبق این دستورالعمل در کمیسیون ایمنی راه ها، سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، پلیس راهور و تیمی که نماینده دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه ها هم در آن عضو است، نقاط پرحادثه شناسایی شده است و سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای موظف به برطرف و اصلاح شده است.

وی اضافه نمود: در 2 الی 3 سال اخیر تخصیص منابع با مشکلاتی روبرو شده است و قطعاً ما را هم در اجرای بعضی از وظایف خود با مشکل روبرو نموده است، امروز هم دستورالعمل نقاط پرتصادف با تجربه ای که از پیاده سازی 4 سال گذشته گرفتیم با مدلی دقیق تر و پیچیده تر در حال پیاده سازی است.

معاون ایمنی و استاندارد های حمل و نقل مرکز تدوین مقررات وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: این اولین بار بود که نقاط پرتصادف کاملاً به صورت یکپارچه شناسایی شد، 1585 نقطه که طبق آن دستورالعمل جزو نقاط پرتصادف بود، شناسایی شد، تعدادی از آن ها برطرف شده است که فرایند مطلوب است و تعدادی هم به استان ها ابلاغ شده است؛ سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای حدود 10 نقطه به هر استان به صورت ویژه برای برطرف، ابلاغ نموده است تا با تأمین اعتبار این نقاط پرحادثه اصلاح گردد.

ذاکری اظهار کرد: تهیه این دستورالعمل با مرکز تدوین مقررات وزارت راه و شهرسازی است و نظارت آن در اجرا و پیاده سازی و شناسایی نرم افزاری با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است که در حال حاضر در حال بازنگری هستیم و گزارش آن را هم از پلیس و سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گرفته ایم.

معاون ایمنی و استاندارد های حمل و نقل مرکز تدوین مقررات وزارت راه و شهرسازی گفت: تا به امروز چندین جلسه در این باره برگزار شده است و نمونه به روزتر و ارتقا یافته تر در حوزه برطرف نقاط پرحادثه جاده ای را پیاده سازی می کنیم تا به این ترتیب ساماندهی بهتر انجام گردد.

ذاکری بیان داشت: در مدل جدید نقاط پرتصادفی شناسایی می گردد که اگر چه تعداد آن ها کمتر است، اما در صورت اقدام اثرگذاری بسیار بیشتری دارد.

معاون ایمنی و استاندارد های حمل و نقل مرکز تدوین مقررات وزارت راه و شهرسازی گفت: به هر حال این پروژه زمان بر است و در کنار اعتبار، زمان هم لازم دارد.

وی ادامه داد: ما سعی می کنیم طوری عمل کنیم که در سوانح رانندگی فقط نگوییم انسان مقصر بوده است، به هر حال هر حرکتی کمی زمان لازم دارد، در بخش سوانح رانندگی جزو اصلی انسان است، ما در کمیسیون ایمنی راه ها هفته ای 2 تا 3 جلسه برگزار می کنیم تا به جان انسان ها احترام بگذاریم و از این طرز فکر که فقط در سوانح رانندگی انسان مقصر است، خارج شده ایم، اما این مهم است که مردم جامعه بفهمند که جانشان ارزمند است و نباید با بی احتیاطی خود را به کشتن دهند.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 19738

به "حذف 1585 نقطه پرحادثه جاده ای ، برطرف 10 نقطه حادثه ساز ویژه در هر استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف 1585 نقطه پرحادثه جاده ای ، برطرف 10 نقطه حادثه ساز ویژه در هر استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید