خادم: ستاد نانو به حوزه فراوری اسباب بازی علاقه مند است ، راه اندازی پارک بازی نانو

به گزارش بلاگ پو، مدیر ترویج دانش آموزی ستاد توسعه فناوری نانو گفت: به منظور آشنایی گروه های مختلف سنی با فناوری نانو، به زودی پارک نانو راه اندازی خواهد شد.

خادم: ستاد نانو به حوزه فراوری اسباب بازی علاقه مند است ، راه اندازی پارک بازی نانو

مهیار خادم، مدیر ترویج دانش آموزی ستاد توسعه فناوری نانو در تبادل نظر با خبرنگار فناوری خبرنگاران، با بیان اینکه سال جاری در کنار نمایشگاه اسباب بازی که در کانون پرورش فکری برگزار می گردد یک غرفه در حوزه نانو برقرار است، اظهار کرد: با دو رویکرد ترویجی و صنعت و بازار در این نمایشگاه حضور پیدا نموده ایم.

وی ادامه داد: ستاد از حضور در این نمایشگاه دو هدف عمده که شامل کاربرد فناوری نانو در اسباب بازی ها و بهبود کیفیت اسباب بازی ها در بخش صنعت و بازار و همچنین بحث ترویجی که بیشتر به آموزش استفاده از فناوری نانو می پردازد را دنبال می نماید.

خادم در مورد بخش صنعت و بازار فناوری نانو توضیح داد: به طور مثال یک شرکت اسباب بازی های پلاستیکی فراوری می نماید و نیازمند بهبود کیفیت در محصولات خود است در مقابل ما فراوریکنندگانی را داریم که توانایی فراوری نانو موادی را دارند تا کیفیت و مقاومت محصولات را افزایش دهد؛ با حضور در چنین نمایشگاه هایی می توانیم هر دو گروه را شناسایی نموده و برای آن ها برنامه ریزی های لازم را داشته باشیم.

مدیر ترویج دانش آموزی ستاد توسعه فناوری نانو اضافه نمود: همچنین در نانو تجهیزات آزمایشگاهی در قالب شبکه آزمایشگاهی توانا در اختیار مدارس قرار دادیم و تقریبا در حال حاضر 85 مرکز آموزشی تجهیز شده اند و البته لازم به ذکر است تمام این محصولات ساخت ایران هستند دانش آموزان می توانند در کنار دروس تئوری به صورت عملی نیز با مسئله نانو آشنا شوند.

وی با بیان اینکه در کنار این تجهیزات یک خلا بزرگ احساس می شد گفت: احساس کردیم در کنار این تجهیزات آزمایشگاهی ضروری است تا ابزاری وجود داشته باشد تا دانش آموزان در محیط خانه هم بتوانند از آن ها استفاده نموده و بیشتر در قالب بازی و یا یک آزمایش ساده باشد و به آموزش فناوری نانو یاری کند.

خادم تاکید نمود: با همین هدف هم بود که کوشش کردیم به سمت فراوری اسباب بازی در حوزه کودک و نوجوان ورود پیدا کنیم تا این گروه های سنی بتوانند با انجام آزمایش های ساده با فناوری نانو آشنا شوند، البته در گذشته یک کیت ساده از نانو آماده نموده بودیم که بچه ها با یکسری کار های ساده می توانستند مسائل مربوط به نانو را یاد بگیرند، اما اینکه اسباب بازی فراوری گردد که هم کار با آن ساده بوده و اطلاعات نانویی دانش آموزان را بالا ببرد، نداشتیم یا بسیار محدود بوده است.

مدیر ترویج دانش آموزی ستاد توسعه فناوری نانو با بیان اینکه به دنبال جذب سرمایه و همچنین همکاری شرکت های بزرگ اسباب بازی سازی و آموزشی در کشور هستیم، توضیح داد: در این حوزه خدمات ویژه ای در نظر گرفته شده که در آینده اعلام خواهد شد. در حال حاضر 5 کیت در این نمایشگاه حضور دارد که دانش آموزان می توانند یکسری آزمایش های ساده را انجام دهند؛ از جورچین هایی که امکان ساخت مولکول های نانویی در آن وجود دارد استقبال خوبی انجام شده است.

وی در مورد خدمات ترویجی ستاد توسعه فناوری نانو در نمایشگاه اسباب بازی اظهار کرد: عمده کار برعهده ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است و در این نمایشگاه غرفه ای ایجاد شده با عنوان بخش ترویجی نمایشگاه و هدف اصلی آن این است که آن مجموعه هایی از نمایشگاه که بازی های آموزشی خصوصا بازی های گروهی دارند در این بخش حضور خواهند داشت.

خادم ادامه داد: به طور مثال یک تیم از آتش نشانی به صورت حضوری در این غرفه حضور داشته اندو بچه ها می توانستند به صورت عملی با کار آتش نشان ها آشنا شوند.

مدیر ترویج دانش آموزی ستاد توسعه فناوری نانو گفت: این غرفه یاری می نماید تا اسباب بازی های آموزشی به خانواده ها و مدارس معرفی گردد، زیرا معتقدیم بازخورد مناسب تری خواهد داشت. البته آموزش ساختار مولکولی نانو نیز در قالب پازل هایی در این غرفه وجود داشت که به دانش آموزان عرضه شد و البته قابل فروش نیز هستند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این پازل ها و بازی ها سطح بندی مشخصی دارند یا خیر گفت: این دسته بیشتر برای سنین بچه ها و مقطع ابتدایی است، اما کیت های آموزشی برای بچه های دوره متوسطه اول و دوم بود، اما جورچین قابلیت استفاده در تمام مقاطع را دارد، اما به طور کلی هنوز سطح بندی کامل انجام نشده است.

خادم اظهار کرد: به زودی قرار است پارک نانو به همت ستاد توانا ایجاد گردد که در آن انواع بازی ها وجود خواهد داشت، این پارک در فضایی شبیه به باغ کتاب خواهد بود و شرکت های افق فناوری توانای نانو اسباب بازی های خود را در آنجا قرار خواهد داد.

مدیر ترویج دانش آموزی ستاد توسعه فناوری نانو در مورد بازی های رایانه ای که با حوزه نانو در ارتباط هستند، تاکید نمود: ستاد نانو در حوزه ترویج استارت این موضوع را زده و مطالعه ای در این بخش داشته تا بتواند آنالیز کند بازی های مشابه در دنیا در چه قالبی بوده، زیرا بعضی دانشگاه ها در کشور هایی مثل آمریکا و آلمان بر روی چنین پروژه ای کار کردند همچنین در کشور انگلستان هم برای آموزش نانو از بازی های رایانه ای استفاده می گردد و برای ما بسیار مهم است تا ببینیم آن ها در چه اشلی کار کردند و بتوانیم در همان راستا پیش برویم. با بنیاد ملی بازی های رایانه ای رایزنی هایی انجام شده و مایلیم از تجربیات آن ها استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: در این راستا اگر مجموعه ای در حوزه بازی سازی قدر باشد و توانایی حضور در چنین حوزه ای را داشته باشد می تواند در این بخش سرمایه گذاری کند و اگر لازم باشد می توانیم محتوای آن را در اختیارشان قرار دهیم و یا شاید با برگزاری یک رویداد یا چالش شرکت های علاقه مند به فراوری بازی های رایانه ای را جذب کنیم که البته یک اقدامات جزئی هم در گذشته انجام شده، اما ادامه دار نبود و خیلی به چشم نیامد، اما در کنار اسباب بازی و مدل های گیمی قطعا به دنبال ارائه چنین مدلی نیز هستیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 18700

به "خادم: ستاد نانو به حوزه فراوری اسباب بازی علاقه مند است ، راه اندازی پارک بازی نانو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خادم: ستاد نانو به حوزه فراوری اسباب بازی علاقه مند است ، راه اندازی پارک بازی نانو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید