خبرنگاران استاندار: چراغ هیچ یک از واحدهای تولیدی نباید خاموش گردد

به گزارش بلاگ پو، رشت - خبرنگاران- نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه چراغ هیچیک از واحدهای تولیدی ، نباید خاموش و کارگری بیکار گردد بر لزوم گشایش بانک های خصوصی برای توسعه سرمایه گذاری در استان تاکید نمود.

خبرنگاران استاندار: چراغ هیچ یک از واحدهای تولیدی نباید خاموش گردد

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان ارسلان زارع روز پنجشنبه در سومین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: در ایران اسلامی که با شرایط تحریم های غیرقانونی مواجهیم ، چنانچه با اقدامات معمول و فعالیت های روزمره پیش برویم؛ به نتیجه مطلوب دست نمی یابیم.

وی به صدور اجرائیه برای بدهکاران از سوی بعضی بانک ها بلافاصله پس از فرصت سه ماهه کرونا اشاره و گفت: رئیس جمهوری همیشه بر فراهم سازی زمینه ادامه فعالیت واحدهای فراوریی طبق ساز و کارهای تعیین، تأکید نموده و رئیس قوه قضاییه نیز به طور شفاف گفته که هیچ بانکی حق ندارد کارگاه یا کارخانه ای که تملک نموده را تعطیل یا نیمه تعطیل کند.

وی بر لزوم جذب تسهیلات بانکی در بخش های مختلف از جمله تبصره 18 ، تسهیلات کرونا و نیز رونق فراوری تاکید و توضیح داد: با توجه به نزدیک شدن به خاتمه سال اقتصادی ، ضروری است هرچه سریع تر نسبت به پرداخت این دسته از تسهیلات اقدام گردد.

وی با اشاره به ضرورت توسعه فضای کسب و کار در استان اضافه نمود: برای رسیدن به هدف گذاری استان یعنی نرخ بیکاری تک رقمی تا خاتمه دوره دولت دوازدهم؛ ضروری است با کوشش مضاعف ، از همه منابع تسهیلاتی همچون رونق فراوری ، مشاغل خانگی و تسهیلات روستایی استفاده کنیم و در این راستا جذب کمتر از 100 درصد این تسهیلات، قابل قبول نیست.

زارع جذب سهم استان از منابع یارانه سود بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 98 را مهمترین معیار در ارزیابی بانک ها ذکر و گفت: بانک های خصوصی نیز برای توسعه سرمایه گذاری در استان باید فعال شوند و در ملاقات اخیری که با وزیر امور اقتصادی و دارایی داشتم؛ بر لزوم اختصاص حداقل 50 درصد منابع جمع آوری شده این بانک ها، در راستای فراوری و اشتغال تاکید کردم.

استاندار گیلانبه دستگاه های اجرایی نیز متذکر شد برای استفاده از منابع تسهیلات کم بهره سهم استان به میزان یک هزار و 120 میلیارد تومان، طرح های مرتبط را زودتر به بانک ها معرفی نمایند.

وی با یادآوری اینکه گیلان نخستین استانی بود که تفاهم نامه جهش فراوری را با سازمان برنامه و بودجه کشور منعقد کرد، گفت: با توجه به آمادگی برای تخصیص یارانه تسهیلات، انتظار داریم شتاب در پرداخت تسهیلات 95 طرح منتخب استان در موضوع جهش فراوری ، توسط بانک های استان در دستور کار قرار گیرد.

حدود دو هزار و 950 واحد صنعتی در گیلان فعال است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 28363

به "خبرنگاران استاندار: چراغ هیچ یک از واحدهای تولیدی نباید خاموش گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار: چراغ هیچ یک از واحدهای تولیدی نباید خاموش گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید