خبرنگاران ترویج کتابخوانی همراهی همه دستگاه ها و جامعه را می طلبد

به گزارش بلاگ پو، بیرجند - خبرنگاران - استاندار خراسان جنوبی گفت: بدون تردید توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، همراهی تمامی نهادها و دستگاه های اجرایی همچنین مشارکت آحاد افراد جامعه را می طلبد.

خبرنگاران ترویج کتابخوانی همراهی همه دستگاه ها و جامعه را می طلبد

به گزارش روز شنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، حمید ملانوری در پیامی به مناسبت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار گفت: کتاب، دروازه ای به سوی دنیا بی منتهای دانش و معرفت است، راهی برای نفوذ به تجربه های گسترده اهل علم و معرفت که به فرموده ائمه معصومین (ع)، مطالعه آن، آرامشی جاودانه در پی دارد.

وی اضافه کرد: بی شک ترویج فرهنگ کتابخوانی به عنوان یکی از بارزترین جلوه های فرهنگی، ضرورتی اجتناب ناپذیر در جامعه امروزی است و در استانی مثل خراسان جنوبی با پیشینه غنی ادبی، این اصل از اهمیتی دوچندان برخوردار است.

استاندار خراسان جنوبی بیان نمود: بدون تردید توسعه و ترویج این فرهنگ شایسته، همراهی تمامی نهادها و دستگاه های اجرایی و همچنین مشارکت آحاد افراد جامعه را می طلبد، به همین منظور متولیان امور بایستی به مقوله مهم کتاب و کتابخوانی و البته بالا بردن سرانه مطالعه در همه مناطق شهری و روستایی توجهی ویژه داشته باشند.

وی ادامه داد: اینجانب ضمن تبریک بیست و هشتمین دوره هفته کتاب و فرارسیدن هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار که شعار نیکوی دانایی؛ مانایی را برخود دارد، از همت والای همه اهل قلم و اندیشه، نویسندگان، مترجمان، پدیدآورندگان و تلاشگران عرصه نگارش، چاپ و نشر کتاب استان که در ترویج این مسئولیت خطیر از هیچ کوششی فروگذار نیستند، قدردانی می کنم.

ملانوری اظهار امیدواری کرد که با سیاستگذاری های درست و بجا بتوانیم شاهد نهادینه شدن باور کتابخوانی و تکریم و پاسداشت اهالی کتاب و قلم به ویژه اندیشمندان و صاحبنظران در جامعه باشیم.

24 آبان در تقویم رسمی کشور روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار نام دارد و تا 30 آبان هفته کتاب نامگذاری شده است.

بیشتر برنامه ها در هفته کتاب سال جاری با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا به صورت غیرحضوری و در فضای مجازی اجرا می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: ایرنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 37754

به "خبرنگاران ترویج کتابخوانی همراهی همه دستگاه ها و جامعه را می طلبد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ترویج کتابخوانی همراهی همه دستگاه ها و جامعه را می طلبد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید