خبرنگاران توفانی که نسیم شد گزارشی از درمان یک اختلال شخصیت مرزی

به گزارش بلاگ پو، اراک - خبرنگاران - توفانی که نسیم شد عنوان کتابی است که به قلم حسین مهدوی نگاشته شده و محتوای آن گزارشی از یک اختلال شخصیت مرزی به همراه نقد شبه خانواده و قانون حمایت از بچه ها در ایران است.

خبرنگاران توفانی که نسیم شد گزارشی از درمان یک اختلال شخصیت مرزی

این کتاب 114 صفحه ای با شمارگان یک هزار نسخه از سوی نشر نکته (موسسه فرهنگی و هنری راوی ترانه های باران) به چاپ رسیده و راهی کتابفروشی ها شده است.

قیمت هر جلد از این کتاب برای علاقه مندان به مطالعه و مسایل روان درمانی 20 هزار تومان است.

از جمله سرفصل های این کتاب که موضوع آن برای مادر ناسازگار و دختر ماجراجو است، می توان به اختلال شخصیت واقعی پر از درد، دلارام آشوب دل، زخم های عمیق، خودآگاهی نسبی، بحران های پیش رو، خبرهای خوش، تهی از ارزش ها تحلیل درمان، ماجرای تلخ، مادر ناسازگار و پدر واداده، مدرسه بی مسئولیت، ناجوانمردی یک فیلم ساز، خانواده از نوع دیگر، شبه خانواده گریزگاهی برای درمان، دفتر شبه خانواده و و خدمات آن، همه چیز برای نزدیکی بیشتر به خانواده، مطالعات اجمالی ساختار شبه خانواده و پرسش هایی برای تمرین ذهنی اشاره کرد.

فرم داستان وار ارایه معضلات و اختلالات شخصیتی مادران و دختران جذابیت خاصی به این کتاب داده و نویسنده به شکلی حرفه ای نکات مهم و آموزنده ای را در این راستا منتقل کرده که به دلیل شیرینی روایی آن در ذهن می نشیند.

در این کتاب آمده است: اخلال شخصیت عارضه ای روان شناختی است که از ناتوانی در حل تضادها و دست نیافتن به اغنای عاطفی و هیجانی نشات می گیرد.

هر یک از ما ممکن است در محدوده ای از اخلال رفتار گرفتار باشیم و یا برای مدتی با آن دست و پنجه نرم کنیم، شکل گیری اولیه اخلال شخصیت از خانواده و در دامن مادر است و در پی آن مدرسه، جامعه و رسانه آن را قوام می دهد.

عزت نفس شاه کلید ماجرای اخلال شخصیت است و فرد در تقابل تضادها و دور شدن از هنجارها نخستین مولفه ای که در حوزه روانشناختی از دست می دهد عزت نفس است و افرادی که در حیطه اخلال رفتار گرفتار هستند مستعد خطر کردن بوده و ممکن است بدون محاسبه به تعبیری به آسانی زمینه اسیب به خود را فراهم کنند.

در تبیین اخلال شخصیت و در کنار تزلزل در عزت نفس مفهوم ندای درون اهمیت زیادی دارد، وقتی پایه های عزت نفس سست می شود فرد آماده پذیرش هرگونه مخاطره است و وسوسه هنجارشکنی و دور شدن از یک شرایط متعادل روانشناختی به مثابه همان ندای درونی است که باید به فراخور حال هدایتگری کند.

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

thailandnet65.ir: سفر به تایلند | تور تایلند ارزان، تور لحظه آخری، تور نوروز بهار، تابستان، پاییز، زمستان

منبع: ایرنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 29343

به "خبرنگاران توفانی که نسیم شد گزارشی از درمان یک اختلال شخصیت مرزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توفانی که نسیم شد گزارشی از درمان یک اختلال شخصیت مرزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید