خبرنگاران سه نماینده ایران در آستانه کسب مدال برنز کاراته وان ترکیه

به گزارش بلاگ پو، تهران- خبرنگاران- سه ملی پوش ایران با راهیابی در ملاقات رده بندی کاراته وان ترکیه در آستانه کسب مدال برنز قرار گرفتند. چند نماینده مطرح ایران نیز حذف شدند.

خبرنگاران سه نماینده ایران در آستانه کسب مدال برنز کاراته وان ترکیه

به گزارش خبرنگاران؛ اولین مرحله لیگ دنیای کاراته وان در سال 2021 از امروز(آدینه) با حضور 584 کاراته کا از 72 کشوردنیا در استانبول ترکیه شروع شد و تا یکشنبه ادامه دارد.

تیم ملی کاراته ایران در دو بخش کاتا و کومیته زنان و مردان در این رویداد شرکت نموده است.

در انتها روز نخست، فاطمه صادقی در کاتای زنان، علی اصغر آسیابری در کومیته مردان و سارا بهمنیار در کومیته زنان به ملاقات رده بندی رسیدند.

سایر نفرات کشورمان از دور مسابقات کنار رفتند که در این بین ناکامی امیر مهدی زاده، بهمن عسگری و طراوت خاکسار دور از انتظار بود.

نتایج نمایندگان ایران بدین توضیح است

بخش زنان

کاتای انفرادی

فاطمه صادقی در دور اول با 24.34 امتیاز و قرار دریافت در رتبه اول گروه خود به مرحله دوم صعود کرد. او در مرحله دوم با امتیاز 24.12 و قرار دریافت در رتبه سوم به نیمه نهایی رسید.

صادقی در نیمه نهایی با امتیاز 25.12 و قرار دریافت در صندلی دوم از صعود به فینال باز ماند و برای کسب مدال برنز با تریانا دی انوفریو دارنده دو مدال نقره و یک مدال برنز لیگ های دنیای کاراته وان از ایتالیا مسابقه خواهد داد.

مهسا افسانه و نگین باقری دیگر کاتاروهای کشورمان نیز در مسابقات امروز روی تاتامی رفتند و حذف شدند.

وزن منهای 50 کیلوگرم

سارا بهمنیار پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل دالیا اسدولینا از روسیه با نتیجه سه بر دو به پیروزی رسید و در دور سوم نیز در مقابل سلوا نور آکوت از ترکیه با نتیجه سه بر صفر به پیروزی رسید تا به نیمه نهایی برسد.

وی در این مرحله مقابل سراب اوزچلیک نفر اول رنکینگ المپیک و نایب قهرمان دنیا با حساب پنج بر دو شکست خورد و فینال را از دست داد.

بهمنیار برای کسب مدال برنز مقابل کاترینا کریوا از اوکراین قرار می گیرد.

وزن منهای 55 کیلوگرم

طراوت خاکسار پس از استراحت در دور نخست، با نتیجه 8 بر صفر از سد هانا کوکلوا از اسلواکی گذشت، اما در ادامه مقابل ایوت گورانوا از بلغارستان در هانتی(رای داوران) شکست خورد.

با شکست کاراته کا بلغارستانی، خاکسار نیز از دور مسابقات کنار رفت.

بخش مردان

وزن منهای 67 کیلوگرم

امیر مهدی زاده در دور نخست مقابل لی جی وان از کره جنوبی 5 بر یک شکست خورد و با توجه به شکست کاراته کا کره ای در مراحل بعد، از ادامه مسابقات بازماند.

در همین وزن امیررضا میرزایی دیگر نماینده کشورمان در دور نخست با نتیجه 7 بر 3 دیش لونکو از اوکراین را شکست داد و در دور دوم نیز مقابل دیویدکوهن از آلمان به فزونی یک بر صفر دست یافت.

میرزایی در دور سوم با نتیجه 2 بر صفر مغلوب علی الساوی از مصر شد، اما با توجه به فینالیست شدن کاراته کا مصری به جدول شانس مجدد راه یافت.

او در اولین ملاقات خود در جدول شانس مجدد، استفان استیماچ از کرواسی را یک بر صفر شکست داد، اما در مقابل ارنست شرف الدینوف از روسیه 2 بر یک شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

وزن منهای 75 کیلوگرم

علی اصغر آسیابری ابتدا با نتیجه 5 بر یک از سد کاریل کوزنتکو از روسیه گذشت و در دور دوم نیز مقابل هنری وکوئا از گرجستان به فزونی یک بر صفر دست یافت.

او در دور سوم نیز با نتیجه 3 بر یک از سد توماس اسکات از آمریکا گذشت. آسیابری در دور چهارم مقابل لوئیجی بوسا، نایب قهرمان دنیا از ایتالیا 3 بر 2 شکست خورد، اما با توجه به حضور کاراته کا ایتالیایی به ملاقات نهایی، شانس حضور در جدول شانس مجدد را کسب کرد.

آسیابری در جدول شانس مجدد با فزونی 5 بر یک مقابل دوان عثمانی از مقدونیه به ملاقات رده بندی راه یافت تا رقیب آرمان تیمور از ترکیه گردد.

در همین وزن بهمن عسگری کاراته کای المپیکی ایران، پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 6 بر صفر از سد یوسف الامانی از قطر گذشت.

او در دور سوم نیز انیس گاربوویچ از کرواسی را یک بر صفر شکست داد، اما در دور چهارم با نتیجه 6 بر 3 مقابل الهامی شعبانی از کوزوو شکست خورد. با باخت کاراته کا کوزوویی در مرحله بعد، عسگری از دور مسابقات کنار رفت.

همچنین تیم اراک که در بخش کاتای تیم شرکت نموده بود از رسیدن به موفقیت بازماند.

فردا (شنبه) مسابقات کاتای انفرادی مردان، کاتا تیمی زنان و مبارزات اوزان 84- و 84+ مردان و اوزان 61- ، 68- و 68+ زنان برگزار می گردد.

ملاقاتهای رده بندی و فینال هر دو بخش کاتا و کومیته هم یکشنبه انجام خواهد شد.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 44466

به "خبرنگاران سه نماینده ایران در آستانه کسب مدال برنز کاراته وان ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سه نماینده ایران در آستانه کسب مدال برنز کاراته وان ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید