خبرنگاران فرماندار: مشاغل گروه های 2 تا چهار تا بهبود شرایط خمین تعطیل شدند

به گزارش بلاگ پو، خمین - خبرنگاران - فرماندار خمین با اشاره به شرایط قرمز این شهرستان در رنگ بندی شیوع ویروس کرونا گفت: فعالیت اصناف گروه های 2، سه و چهار در خمین تا اطلاع ثانوی و بهبود شرایط این شهرستان تعطیل شد.

خبرنگاران فرماندار: مشاغل گروه های 2 تا چهار تا بهبود شرایط خمین تعطیل شدند

احمد طهرانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: انتظار می رود با تعطیلی اصناف گروه های 2، سه و چهار شرایط رنگ بندی شیوع ویروس کرونا در این شهرستان را از قرمز به نارنجی و حتی زرد بازگرداند.

وی ادامه داد: گروه مشترک بازرسی شرایط فعالیت مشاغل اعلام شده را رصد می نمایند و در صورت تخلف از سوی اصناف، واحد صنفی متخلف مهر و موم و متخلفان به مراجع قضایی معرفی می شوند.

فرماندار خمین گفت: با توجه به افزایش مبتلایان به بیماری کرونا در این شهرستان و تکمیل ظرفیت بیمارستان و بخش های ویژه و خستگی و کاهش توانایی مدافعان سلامت در ارائه خدمات به بیماران کووید 19 از شهروندان درخواست می گردد موازین بهداشتی را به طور کامل رعایت نمایند.

طهرانی افزود: شهروندان از تردد غیر ضروری در سطح شهر خود داری نمایند و در صورت انجام کارهای ضروری از ماسک استفاده و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمایند.

وی با بیان اینکه دورهمی های خانوادگی یکی از عوامل مهم گسترش بیماری کرونا است، افزود: خانواده ها به طور جدی از حضور در اجتماعات خانوادگی و به ویژه جشن های عروسی پرهیز نمایند.

فرماندار خمین تاکید نمود: در صورت بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی شهروندان، محدودیت های تردد در سطح شهر و فعالیت اصناف افزایش پیدا می نماید.

مشاغل گروه شغلی شماره 2 شامل پاساژها، مراکز خرید، بازارهای روز، موارد فروش مواد غیرغذایی، مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مراکز شماره گذاری اتومبیل، مراکز طبخ غذا با پذیرش مشتری، مراکز متبرکه و زیارتگاه ها، مساجد و مصلای ها، مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی و شیرینی فروشی ها، آب میوه و بستنی فروشی ها، آرایشگاه های مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت فروشی، خدمات چاپ دیجیتال، تزئینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی ها، اسباب بازی فروشی ها، عمده فروشی ها و خرده فروشی های پوشاک، پارچه فروشی ها، پرده سراها، مراکز فروش مبلمان، کیف و کفش فروشی ها، مراکز فروش لوازم التحریر، خیاطی، خرازی، آتلیه و عکاسی ها، مشاوران املاک، فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل است.

مشاغل گروه شغلی شماره سه شامل تالارهای پذیرایی، استخرهای سرپوشیده و باشگاه های ورزشی، چایخانه ها و قهوه خانه ها، آکادمی های موسیقی و زبان، موزه ها، سینماها و تئاترها و مهدهای کودک می گردد.

مشاغل گروه شغلی شماره چهار شامل باغ وحش ها و شهرهای بازی، مراکز تفریحی آبی و گیم نت ها است.

ویروس جهش یافته کرونا، معروف به کرونای انگلیسی، از قدرت سرایت پذیری بیشتری برخوردار است یعنی تا حدود 80 درصد بیشتر از کرونای قبلی قابلیت انتقال و مبتلا کردن افراد جامعه را دارد.

خمین با 105 هزار نفر جمعیت در جنوب استان مرکزی براساس اعلام وزارت بهداشت ودرمان از روز شانزدهم فروردین ماه جاری در شمار شهرهای قرمز کرونایی نهاده شد.

تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تا کنون به 40 هزار و 860 نفر رسید.

در روزهای گذشته هشت مورد فوتی در اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی گزارش شده که بر این اساس تعداد فوتی ها از شروع شیوع تا به امروز به یک هزار و 522 نفر می رسد.

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه پارسال شروع شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش بیان نمود: تا به امروز یک میلیون و 932 هزار و 74 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 161 نفر از بیماران مبتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 63 هزار و 160 نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید 19 در کشور بیان نمود: از دیروز تا امروز 15 فروردین 1400 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 11 هزار و 680 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که یک هزار و 572 نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید19 در کشور به یک میلیون و 932 هزار و 74 نفر رسید.

وی ادامه داد: در طول 24 ساعت گذشته، 161 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 63 هزار و 160 نفر رسید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

malayro.ir: مالزی: سفر به کشور زیبای مالزی و دیدار از شهرهای توسعه یافته کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: ایرنا
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 46381

به "خبرنگاران فرماندار: مشاغل گروه های 2 تا چهار تا بهبود شرایط خمین تعطیل شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار: مشاغل گروه های 2 تا چهار تا بهبود شرایط خمین تعطیل شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید