خبرنگاران همدان؛ شهر فعال در توسعه ورزش شهروندی

به گزارش بلاگ پو، همدان- خبرنگاران- زیرساخت های انبوه در اقصی نقاط همدان در راستای توسعه ورزش شهروندی باعث شد تا این شهر به عنوان نامزد کسب نشان برگزیده کشور معرفی گردد.

خبرنگاران همدان؛ شهر فعال در توسعه ورزش شهروندی

وزارت ورزش و جوانان کشور با تمجید از فعالیت گسترده مدیریت شهری همدان در توسعه زیرساخت های ورزشی در راستای فراگیر شدن ورزش در بین آحاد جامعه، این شهر را به عنوان نامزد برتر در اجرای طرح ملی شهرهای فعال (شفا) برگزید.

طرح ملی شهرهای فعال در حوزه ورزش همگانی و شهروندی از چندی پیش کلید خورد و همدان به همراه یزد پیروز به اخذ نامزدی شهر برتر در این طرح شد و نشان وزارت ورزش را دریافت کرد.

طرح شفا مخفف شهرهای فعال ایران است و در این طرح طراحی و بازسازی شهر به سمتی است که از فعالیت های فیزیکی شهروندان حمایت کند.

طرح شفا مخفف شهرهای فعال ایران است و در این طرح طراحی و بازسازی شهر به سمتی است که از فعالیت های فیزیکی شهروندان حمایت کند.

شهر فعال شهری است که برای تمام اقشار زیرساخت، برنامه های مشارکت و کارهای آموزشی را توسط شهردار داشته باشد.

این طرح با هماهنگی کمیسیون کلان شهرهای کشور و مشارکت محوری شهرداران اجرایی شده است و به سمت اخذ استانداردهای لازم در شهرهای کشور حرکت می نماید.

طرح شفا با ایجاد انگیزه برای شهرداران کوشش خواهد شد تا زیرساخت های توسعه فعالیت بدنی در پیاده روها و مسیرهای دوچرخه سواری و سایر رشته ها توسعه یابد.

همچنین این طرح، شهرداران را به سمت طراحی و ساخت شهر فعال تشویق می نماید و در این بین همدان پیشتاز در اجرا است.

حالا قرار است مسوولان فدراسیون ورزش های همگانی کشور ارزیابی های لازم را داشته باشند تا در نهایت شهر برگزیده ایران زمین معرفی گردد.

شهرداری همدان در ماه های اخیر با اقدامی جهادی در راستای ایجاد زیرساخت های لازم ورزشی برای دسترسی تمامی آحاد مردم اقدام نموده است.

ایجاد زمین های چند منظوره و نیز چمن های مصنوعی فوتبال از مهمترین اقدام های انجام شده از سوی مدیریت شهری همدان است.

توسعه ورزش حق شهروندان همدانی

شهردار همدان در این باره گفت: توسعه ورزش در سطح محله ها حق شهروندان همدانی است و بر این اساس ضمن تجهیز پارک ها، احداث زمین های چمن مصنوعی چند منظوره، المپیاد فرهنگی ورزش محلات را نیز سرلوحه امور ورزش شهروندی قرار داده ایم.

عباس صوفی اعلام کرد: امروزه ورزش شهروندی در سطح فراگیر در سطح شهر همدان در حال گسترش است و علاوه بر برگزاری المپیاد، نصب دستگاه های ورزشی و نیز ایجاد زمین های چمن مصنوعی در مناطق مختلف را اجرایی نموده ایم.

وی افزود: ورزش شهروندی همدان با گستره جمعیتی و رشته های متنوع، هم اینک الگوی کشوری به شمار می رود.

صوفی اعلام کرد: هم اکنون در ورزش محلات در قالب شهروندی بیش از یکصد تیم در رده های سنی و رشته های مختلف فعالیت دارند و جزو شهرهای برتر در گستره فعالیت ورزش در محلات هستیم که البته با توجه به شیوع کرونا، سال جاری این شرایط را متوقف نموده ایم و به سمت فعالیت های آنلاین و مجازی روی آورده ایم.

وی اضافه نمود: هدف ما فراهم سازی زمینه فعالیت گسترده خانواده ها در ورزش شهروندی است و زیرساخت های خوبی را در تمامی نقاط سطح شهر به خصوص کمتر برخوردار ایجاد نموده ایم.

شهردار همدان: هدف ما فراهم سازی زمینه فعالیت گسترده خانواده ها در ورزش شهروندی است و زیرساخت های خوبی را در تمامی نقاط سطح شهر به خصوص کمتر برخوردار ایجاد نموده ایم.

شهردار همدان یادآور شد: رویکرد شورا و شهرداری به توسعه و رونق ورزش در عرصه های مختلف همگانی، قهرمانی و شهروندی مثبت است و تا به امروز حمایت های بسیار مطلوبی را شاهد بوده ایم.

صوفی با تاکید بر توسعه فضای فرهنگی، تفریحی و ورزشی در محلات مختلف شهر همدان گفت: احداث چندین پارک عظیم و کوچک در سطح مناطق مختلف شهر همدان را تکمیل و یا در حال ساخت داریم و سیاست ما ایجاد فضای برای ورزش های متنوع در این پارک ها است.

وی ایجاد فضاهای تفریحی را حق مردم شهر همدان دانست و گفت: ایجاد پارک ها علاوه بر افزایش سرانه فضای سبز، در راستای فراهم کردن محیط شادی، نشاط و تفریح خانواده ها مورد توجه واقع شده است.

ساخت 21 زمین چمن مصنوعی

مدیر اجرایی ورزش شهروندی همدان گفت: احداث 21 زمین ورزشی در دستور کار شهرداری همدان قرار گرفته و عملیات ساخت آن در حال اجرا است که البته از این بین چند زمین تکمیل شده است.

مدیر اجرایی ورزش شهروندی همدان : احداث 21 زمین ورزشی در دستور کار شهرداری همدان قرار گرفته و عملیات ساخت آن در حال اجرا است که البته از این بین چند زمین تکمیل شده است.

سعید پناه آبادی گفت: این زمین های ورزشی با حمایت کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان و در مناطق چهارگانه شهرداری در حال احداث است.

وی اعلام کرد: احداث این تعداد زمین ورزشی در راستای برخورداری جمعیت مناطق کمتر توسعه یافته از امکانات ورزشی و امکان حضور آحاد مردم به خصوص نوجوانان و جوانان در برنامه های ورزشی است.

پناه آبادی افزود: شورا و شهرداری رویکرد حمایتی از طرح های ورزشی محلات دارد و همین مساله باعث شده تا مراحل اجرای طرح های پیشنهادی با پیگیری های مجدانه آنها روان سازی گردد.

وی گفت: ساخت این زمین ها که دارای چمن مصنوعی است، براساس استانداردهای ورزشی ایجاد می گردد و امکان فعالیت های ورزشی از جمله فوتبال را فراهم می سازد.

مدیر اجرایی ورزش شهروندی همدان اعلام کرد: این زمین های ورزشی روباز است و امکان استفاده در بیشتر فصول سال را دارد ضمن اینکه درصدد هستیم تا نسبت به برگزاری مسابقات و دوره های آموزشی در این مناطق اقدام کنیم.

وی اضافه نمود: هم اکنون بیش از چهار هزار ورزشکار در قالب ورزش شهروندی شهر همدان فعالیت دارند و حتی با وجود شیوع کرونا برنامه هایی نظیر ورزش صبحگاهی، آموزش های مجازی و مسابقات آنلاین را در دستور کار داشته ایم.

ورزش برای همه

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان نیز گفت: زیرساخت های ورزشی را در تمامی نقاط شهر همدان به ویژه کم برخوردار ایجاد نموده ایم و به سمتی حرکت می کنیم که تمامی مناطق و محلات شهر در بحث ورزش شهروندی مشارکت داشته باشند و هر رشته ورزشی که در محله ها بیشتر مورد استقبال قرار گیرد، آزمونه (پایلوت) همان محله خواهد شد.

روح الله وجدی هویدا اضافه نمود: نگاه شورای اسلامی شهر همدان و شهرداری رشد زیرساخت های ورزش شهروندی بوده که سال گذشته قدم های خوبی برداشته شد و زمین های ورزشی متعددی در پارک ها ایجاد شد.

نگاه شورای اسلامی شهر همدان و شهرداری رشد زیرساخت های ورزش شهروندی بوده که سال گذشته قدم های خوبی برداشته شد و زمین های ورزشی متعددی در پارک ها ایجاد شد.

وی یادآور شد: همچنین تعداد زمین های ورزشی متعددی امروز در تمامی مناطق شهرداری همدان در حال ساخت بوده و به سمتی حرکت می کنیم که کمترین مسائل را در بحث سرانه ورزشی در محلات داشته باشیم.

وجدی هویدا ابراز امیدواری کرد با گذر از شیوع کرونا، امکان برگزاری برنامه های توسعه ورزش شهروندی باردیگر در سطح شهر فراهم گردد تا بتوان از زیرساخت های ایجاد شده به نحو احسن استفاده کرد.

چمن های مصنوعی در خدمت آموزش فوتبال

رییس هیات فوتبال همدان نیز گفت: چمن های مصنوعی ایجاد شده در سطح مناطق چهارگانه این فرصت را مهیا ساخته تا مربیان آموزش استعدادها را در این مکان ها هدفگذاری نمایند.

عباس صوفی اضافه نمود: از این چمن های مصنوعی می توان علاوه بر دوره های آموزشی، استعدادیابی کرد و امکان حضور تمامی علاقه مندان به ورزش در این مناطق فراهم است.

وی افزود: همیشه یکی از دغدغه های اصلی فوتبال همدان نبود زمین های تمرین و آموزشی بود و اکنون با ایجاد زیرساخت های لازم، این کمبود رفع شده است.

وی از مربیان استعدادیاب خواست تا از این ظرفیت ایجاد شده برای شناسایی نخبه ها و برنامه های آموزشی استفاده نمایند.

wonder-hanger.ir: واندر هنگر | مجله معرفی کالاها و خدمات و تولید داخلی

10az10.ir: مجله سرگرمی، مجله گردشگری، موفقیت، پزشکی، سلامت، مد و لباس

منبع: ایرنا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 34131

به "خبرنگاران همدان؛ شهر فعال در توسعه ورزش شهروندی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران همدان؛ شهر فعال در توسعه ورزش شهروندی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید