خبرنگاران 121 محدوده معدنی در خراسان جنوبی آزادسازی می شود

به گزارش بلاگ پو، بیرجند - خبرنگاران - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: 121 محدوده معدنی این استان آذر ماه امسال از طریق سامانه کاداستر برای سرمایه گذاران جدید آزادسازی می شود.

خبرنگاران 121 محدوده معدنی در خراسان جنوبی آزادسازی می شود

عباس جرجانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران افزود: طرح آزادسازی محدوده های معدنی اکتشافی استان از دوم آذرماه امسال ساعت 10 صبح آغاز می شود.

وی وسعت این محدوده های معدنی را یکهزار و 924 کیلومتر اعلام نمود و گفت: این محدوده های معدنی در سامانه اینترنتی کاداستر معادن به آدرس http://cadastre.mimt.gov.ir درج شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: متقاضیان سرمایه گذاری در حوزه معدن می توانند از روز یکشنبه دوم آذر با مراجعه به این سایت نسبت به ثبت درخواست و پیگیری های بعدی اقدام کنند.

وی شرح داد: هرگونه ثبت محدوده اکتشافی بر اساس مفاد قانون معادن و آئین نامه اجرایی مربوطه است و متقاضیان می توانند پس از ثبت نام در سامانه کاداستر معادن و اخذ گواهینامه صلاحیت فنی و مالی از سازمان نظام مهندسی معدن، متناسب با امتیاز اخذ شده نسبت به ثبت محدوده اقدام کنند.

جرجانی گفت: بلوک سه پهنه لوت شمالی مربوط به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در استان، نیز 27 آبان ماه (روز سه شنبه) برای سرمایه گذاران حوزه معدن آزادسازی می شود.

وی با بیان اینکه وسعت این پهنه 705 کیلومتر است ادامه داد: متقاضیان می توانند نسبت به ثبت درخواست خود از ساعت 11 روز سه شنبه 27 آبان ماه جاری از طریق سامانه کاداستر اقدام کنند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی یادآور شد: امسال 58 فقره مجوز معدنی در استان صادر شده که زمینه اشتغال 80 نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است.

وی گفت: از این مجوزهای معدنی، 14 فقره پروانه بهره برداری معدنی، 9 فقره گواهی کشف و 35 فقره پروانه اکتشاف بوده است.

جرجانی گفت: پروانه های اکتشاف معدنی در مساحت حدود 264 کیلومتر مربع صادر شده است و برای عملیات اکتشاف مواد معدنی مربوطه 169 میلیارد و 900 میلیون ریال اعتبار پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: همچنین امسال 6 میلیون و 560 هزار تن ذخیره قطعی مواد معدنی جدید نیز با هزینه کرد 22 میلیارد و 731 میلیون ریال در بخش گواهی کشف های صادره شناسایی شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: با صدور 14 فقره پروانه بهره برداری معدنی، 135 میلیارد و 630 میلیون ریال سرمایه گذاری در استان صورت گرفت.

وی مطرح نمود: امسال 10 فقره پروانه بهره برداری معدنی با استخراج اسمی سالانه 2 میلیون تن تمدید شده است.

namasho.com

نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.
منبع: ایرنا
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 37767

به "خبرنگاران 121 محدوده معدنی در خراسان جنوبی آزادسازی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 121 محدوده معدنی در خراسان جنوبی آزادسازی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید