خلق شخصیت های دیجیتال با فناوری جدید اپیک متحول می گردد
به گزارش بلاگ پو، خلق شخصیت های دیجیتالی قانع نماینده برای مخاطب، کاری بس سخت است. این کار به مهارت و کوشش فراوان و هزینه بالا برای تجهیزات و استخدام افراد ماهر احتیاج دارد و به علاوه همه این ها وقت زیادی را می طلبد. سختی این امر به وضوح برای افرادی که در این حوزه کار می نمایند آشکار است. اگرچه در سال های اخیر نمونه های بسیار خوبی از شخصیت های خیالی باورپذیری مثل سنوئا (از بازی هل بلید) و سایرن (از دمو تکنیکی Project Spotlight) و همین طور کپی های دیجیتالی از چهره اندی سرکیس و مایک سیمور را دیده ایم اما با این وجود، سختی های گفته شده باعث شده اند تا این کار برای بسیاری از افراد امکان پذیر نباشد یا زمان زیادی از وقت آن ها را به خود اختصاص دهد. فناوری جدید اپیک گیمز، که با نام MetaHuman Creator معرفی شده است، به گفته این شرکت تحولی بزرگ و کاملا قابل توجه در این زمینه خواهد بود.

شرکت اپیک گیمز به تازگی از فناوری جدیدی با نام MetaHuman Creator پرده برداری نموده است. MetaHuman Creator برنامه ای تحت سرویس های ابری است که برای خلق شخصیت های دیجیتالی سه بعدی ساخته شده است که می توانید آن را به وسیله مرورگر اینترنت خود بهره ببرید. این ابزار در چند زمینه از جمله بازی های ویدیویی و انیمیشن ها کاربرد دارد. بزرگترین اهمیت و جذابیتش این است که می تواند شخصیت های دیجیتالی واقع گرایانه را در چند ساعت خلق کند، به جای آنکه هفته ها زمان سپری گردد.
ولادیمیر مستیلوویچ، معاون بخش فناوری های شخصیت های دیجیتالی اپیک گیمز، درباره این فناوری در بیانیه خبری جدید خود اعلام نموده است:
طبق ادعای اپیک گیمز، با استفاده از این تکنولوژی، زمان ساخت یک شخصیت سه بعدی از چند هفته یا حتی چند ماه به چیزی حدود یک ساعت یا کمتر می رسد. همچنین این برنامه ساخت چند شخصیت مختلف را برای توسعه دهندگان آسان تر می نماید. چنین چیزی برای توسعه دهندگان مختلف در ساخت شخصیت هایی باورپذیر در آثار نسل بعدی کنسول های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس/ اس بسیار کاربردی خواهد بود. این برنامه تا به امروز برای کنسول های ایکس باکس سری ایکس/ اس، پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4 و حتی گوشی های موبایل آزمایش شده است. البته طبیعی است که در آزمایش ها کیفیت بصری روی گوشی ها به آن کیفیت بالای کنسول ها نرسیده باشد.
مستیلوویچ در جریان مصاحبه خود با گیم اسپات می گوید:
با این وجود، این برنامه در ابتدای راه سخت گیری های و محدودیت هایی خواهد داشت؛ برای مثال اجازه نمی دهد که فعلا شخصیت های کودک یا نوجوان را خلق کرد. همچنین بنا بر گفته اپیک، اگرچه مدل های سه بعدی واقع گرایانه هستند اما MetaHuman Creator برای طراحی و جایگزینی چهره افراد واقعی (مثلا در یک فیلم) طراحی نشده است.
یکی از ویژگی هایی جذاب این برنامه، وجود استایل های متفاوت مو برای شخصیت ها است که متناسب با افراد مختلف در نظر گرفته شده است. فعلا حدود 30 مدل مو مختلف در نظر گرفته شده و همچنین 18 نوع مدل بدن مختلف و همچنین چندین گزینه برای لباس برای MetaHuman Creator در نظر گرفته شده است که می تواند به تنوع نسبی شخصیت ها یاری کند. وقتی از کار خود برای شخصیت دیجیتالی ساخته شده رضایت داشته باشید، به وسیله Quixel Bridge می توانید Asset ها را دانلود کنید.
- آنریل انجین 5 رونمایی شد؛ دموی آن را روی پلی استیشن 5 ببینید
اولین بار در ماه مه سال 2020 شرکت اپیک گیمز از نسخه جدید موتور بازی سازی معروف خود یعنی آنریل انجین 5 رونمایی کرد و دمویی فوق العاده را نمایش داد که روی کنسول پلی استیشن 5 اجرا می شد. آنریل 5 به کاربران وعده گرافیک واقع گرایانه تر و به توسعه دهندگان وعده راحتی و امکانات بیشتری را داده است. حتی اپیک اعلام نموده که بازی فورتنایت هم در سال 2021 به آنریل انجین 5 منتقل خواهد شد. طبیعی است که در آینده بسیاری از توسعه دهندگان از این موتور بازی سازی بهره ببرند. برنامه و ابزار جدید اپیک یعنی MetaHuman Creator مانند هر تکنولوژی پیشرفته این چنینی، محاسن و تهدید های خود را دارد، با این حال از هم اکنون برای استفاده های احتمالی آن در کنار آنریل انجین 5 هیجان زده هستیم. بستگی دارد که راستا این برنامه چگونه پیش رود اما همان گونه که اپیک گیمز می گوید، به راستی این پتانسیل را دارد که تحول بزرگی را در صنعت ایجاد کند.
منبع: Epic Games /Gamespot
منبع: دیجیکالا مگ