خودروهای صفر در محدوده 250 تا 400 میلیون تومان
به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، بنا بر اگهی های ثبت شده در نیازمندی های دیوار و قیمت خودرو در بازار، فهرستی از خودروهای صفر در بازار در محدوده قیمت 250 تا 400 میلیون تومان به دست آمده است.

بر اساس جدول زیر، برلیانس H230 دنده ای با قیمت 253 میلیون تومان، پژو 405 SLX بنزینی 259 میلیون تومان، سمند سورن ELX 263 میلیون تومان، پژو پارس سال با قیمت 267 و خودرو سمند LX EF7 بنزینی با قیمت 272 میلیون تومان ثبت شده است.
خودروهای جیلی GC6 اکسلنت و پژو 206 SD V8 با قیمت 300 میلیون تومان ثبت شده اند. پژو پارس LX TU5 با قیمت 302 میلیون تومان اعلام شده است.
دنا معمولی تیپ 1 با قیمت 319 میلیون تومان، 338 میلیون تومان، آریو اتوماتیک 1600cc با قیمت 350 میلیون تومان و جک J4 با قیمت 350 میلیون تومان معامله می شوند.
در بین خودروهای زیر دنا پلاس تیپ 2 دنده ای با قیمت 267 میلیون تومان نسبت به دیگر خودروها قیمت بالاتری را دارد.
در جدول زیر تعدادی از خودروهای صفر در محدوده 250 تا 400 میلیون تومان را مشاهده می کنید.(قیمت خودروها به صورت روزانه، بر اساس بررسی میدانی معاملات انجام شده در مراکز تعویض پلاک، کارشناسی های روزانه خودرو، معاملات روزانه نمایشگاه داران ماشین و تماس های روزانه با فروشندگان اتومبیل استخراج می شود.)
دنیای اقتصاد نوشت:
فولکس دنده دستی را حذف می کند
وقتی همه در حال آماده سازی برای گذار از بنزینی به برقی هستند، شواهد از مرگ تدریجی دنده دستی در برخی شرکت های خودروساز خبر می دهد. به گزارش سایپانیوز، بسیاری از خودروسازان که می دانند خودروهای برقی در حال جایگزین شدن با خودروهای بنزینی هستند، دیگر خود را مجبور نمی بینند محدودیت های ناشی از موتورهای بنزین سوز را به خودروهای برقی تعمیم دهند.
شواهد نشان می دهد فولکس واگن هم دست از دنده های دستی خواهد شست هما ن طور که روزنامه آلمانی Auto Motor und Sport گزارش کرده است. بعد از هزینه های سنگین ناشی از رسوایی دیزل گیت، و پیش از سرمایه گذاری های هنگفت در آینده خودروهای برقی، فولکس واگن خود را در وضعیتی می بیند که مجبور است راهبردهای کاهش هزینه را در پیش بگیرد.
یکی از راهبردهای کاهش هزینه هم ساده سازی و کاهش تنوع در قوای محرکه خودرو است. در چنین وضعی، سامانه های انتقال قدرت [گیربکس] دستی هم در اولویت خروج از گردونه تولید هستند. به این ترتیب به تدریج تولید پدال کلاچ هم متوقف خواهد شد و شروع آن سال 2023 خواهد بود.
حتی نسل بعدی موتورهای بنزینی و گازوئیلی هم می تواند به جای سه پدال، دو پدال داشته باشد.در فولکس واگن، کراس اور جمع و جور تیگوان از سال 2023 به بعد فقط دنده اتومات عرضه خواهد شد.
همین داستان برای مدل های پاسات اتفاق خواهد افتاد به ویژه که در سال جاری دستی به روی ظاهر آن کشیده شده است. البته شایع شده استایل بدنه سدان این خودرو هم متوقف می شود و فقط مدل استیشن [wagon] باقی می ماند.
از نظر روزنامه آلمانی، بعد از گذشت دهه 2020 دیگر اثری از دنده های دستی در محصولات برند فولکس واگن نخواهد بود. البته این گزاره به صراحت در گزارش این روزنامه نگاشته نشده اما بدون تردید در صورتی که این فرایند در برند فولکس واگن ساری و جاری شود، به احتمال زیاد روی سایر برندهای این گروه خودروسازی مثل اشکودا، سئات، و آئودی هم تاثیر خواهد گذاشت.
در این بین، آئودی وعده داده است از سال 2026 به بعد فقط خودروی برقی تولید کند. وقتی قرار باشد پاسات فقط دنده اتومات عرضه کند ، نسل بعدی اشکودای سوپرب سئات هم همین راه را خواهد رفت.
به هر حال حذف دنده دستی از محصولات فولکس طی دهه جاری دور از انتظار نیست و کسی چه می داند، شاید دیگر خودروسازان بزرگ دنیا هم کم کم در این راستا قرار گیرند.البته این را نباید فراموش کرد که استقبال یا عدم استقبال مشتریان، نقش محوری در حذف خودروها یا برخی سیستم های آنها دارد.
آخرین اخبار بازار خودرو را در صفحه خودرو خبرنگاران بخوانید.
منبع: تجارت نیوزbestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا