درباره تحصیل در تایلند چه می دانید؟

به گزارش بلاگ پو، اگر قصد تحصیل در تایلند دارید، اول از همه باید با دانشگاه های این کشور آشنا شوید. در این مقاله درباره مهم ترین دانشگاه های تایلند می خوانید.

درباره تحصیل در تایلند چه می دانید؟

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

تایلند به علت مهمان نوازی و فرهنگ غنی مردمش و توسعه مالی، انتخاب خوبی برای دانشجوبان بین المللی است. ترکیبی جذاب از سنت و مدرنیزم و مناظر دیدنی باعث شده تا کشور تایلند هر ساله میزبان بیش از 20,000 دانشجوی بین المللی باشد.

این کشور دارای 80 دانشگاه دولتی و 71 مؤسسه آموزش عالی خصوصی است. از 80 دانشگاه دولتی، 63 مورد محدودیت های پذیرش دانشجو دارند، 2 دانشگاه پذیرش آزاد و 15 تای آن ها دانشگاه مستقل به حساب می آیند. موسسات آموزش عالی تایلند پذیرای دانشجویان بین المللی هستند و هر ساله در حدود 20,000 دانشجوی خارجی در تایلند تحصیل می نمایند. مهم ترین رشته ها برای دانشجویان بین المللی در تایلند مدیریت کسب و کار و تجارت و بازاریابی بین المللی است.

هزینه تحصیل

هزینه تحصیل در دانشگاه ها مختلف و برای دوره های گوناگون، متفاوت است. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های دولتی معمولا حدود 1000 دلار است و در برخی دانشگاه ها تا 2000 دلار در سال می رسد. دوره کارشناسی ارشد به طور کلی دو سال طول می کشد و تعداد کل واحدهای درسی دوره 36 واحد می گردد. به طور معمول در هر ترم هر دانشجو باید بین 9 تا 15 واحد در هر ترم بگذراند.

دانشگاه های تایلند

تایلندی زبان رسمی آموزشی در دانشگاه های تایلند است. با این حال، دوره های تحصیلی متعددی به زبان انگلیسی وجود دارد و همچنین موسسات آموزش عالی روز به روز تعداد دوره های زبان انگلیسی خود را افزایش می دهند. پس ضروری است برای حضور در دانشگاه های تایلندی مهارت های زبان انگلیسی خود را تقویت کنید.

در این بخش چند مورد از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم آورده شده است.

دانشگاه چولولانکورن

دانشگاه چولولانکورن (Chulalongkorn University) قدیمی ترین و یکی از معتبرترین دانشگاه های تایلند است. در رتبه بندی دانشگاهی QS، چولولانکورن در رده 252 جهانی و 45 آسیایی نهاده شده است. این دانشگاه در سال 1917 توسط پادشاه تایلند در مرکز شهر بانکوک تاسیس شد و در طول سال میزبان رویدادهای بسیاری است؛ رویدادهایی چون جشنواره لوی تراکونگ (Loy Krathong) یا ماه کامل که در نوامبر برگزار می گردد و نمایشگاه علمی چولولانکورن که یکی از مهم ترین نمایشگاه های علمی کشور تایلند محسوب می گردد. بیل کلینتون و نلسون ماندلا از این دانشگاه مدرک افتخاری دریافت نموده اند. از 38,000 دانشجو دانشگاه، تقریبا 25,000 نفر آن ها دانشجوی کارشناسی هستند.

در سال 2016، دانشگاه چولولانکورن برای 18 مورد از رشته های تحت پوشش رتبه بندی جهانی QS از جمله رشته های مهندسی، زبان های مدرن، شیمی، علوم زیست شناسی، داروخانه و پزشکی در میان بهترین دانشگاه های جهان نهاده شد.

دانشگاه ماهیدال

دانشگاه ماهیدال (Mahidol University) یکی دیگر از دانشگاه های بانکوک است که در رتبه بندی دانشگاهی QS در رده 61 آسیایی و 283 جهانی نهاده شده است. این دانشگاه که در سال 1888 به عنوان اولین دانشکده پزشکی تایلند آغاز به کار کرد، در حال حاضر، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی با تمرکز ویژه بر علوم بهداشتی است. ماهیدال بزرگ ترین بودجه تحقیقاتی را در کشور؛ یعنی در حدود 147 میلیون دلار در سال دریافت می نماید.

جمعیت دانشجویان دانشگاه ماهیدال تقریبا 30,000 نفر است که از این تعداد حدود 20,100 نفر در مقطع کارشناسی و پایین تر تحصیل می نمایند. علاوه بر محوطه اصلی که در بانکوک نهاده شده است، محیط های آموزشی دیگر دانشگاه در استان های ناقون سوان، کانچانابوری و امت چاروین قرار دارند. در رتبه بندی جهانی QS سال 2016، دانشگاه ماهیدال در میان 150 دانشگاه برتر جهان برای رشته پزشکی نهاده شد. همچنین، نام این دانشگاه در میان بهترین دانشگاه ها در جهان برای شش رشته دیگر دیده می گردد.

دانشگاه چیانگ مای

دانشگاه چیانگ مای معتبرترین دانشگاه تایلند در خارج از پایتخت است که دارای رتبه 104 آسیایی است و در میان 600 دانشگاه برتر جهان نهاده شده است. این موسسه در سال 1965 به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی و اولین موسسه آموزش عالی در شمال تایلند تاسیس شد و اکنون جمعیت دانشجویی آن به بیش از 36,600 نفر می رسد.

محوطه اصلی دانشگاه میان مرکز شهر چیانگ مای و کوه دای سوتپ (Doi Suthep) واقع شده است. این دانشگاه از 725 هکتار زمین های نیمه جنگلی تشکیل شده است و تنها در چند قدمی یکی از بهترین خیابان های خرید و باغ وحش چیانگ مای نهاده شده است. دانشگاه چیانگ مای در میان 150 دانشگاه برتر جهان در زمینه کشاورزی و جنگل داری نهاده شده است و همچنین در میان 300 دانشگاه برتر برای علوم پزشکی و زبان های مدرن جای گرفته است.

دانشگاه تاماسات

دانشگاه تاماسات (رتبه 101 آسیا؛ 601 تا 650 جهان) دومین دانشگاه قدیمی در تایلند و یکی از بهترین موسسات شناخته شده و معتبر آموزش عالی در این کشور است. این دانشگاه به طور رسمی در تاریخ 27 ژوئن 1934 تأسیس شد و به نام Thammasat Lae Karn Muang یا دانشگاه علم و سیاست اخلاقی نام گذاری شد. این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه آزاد با 7,094 دانشجو در اولین سال تحصیلی در زمینه حقوق و سیاست آغاز به کار کرد. فلسفه آموزشی این دانشگاه آموزش دانشجو برای دوست داشتن و قدردانی از دموکراسی است.

این دانشگاه معتبر بین المللی تمام سطوح تحصیلی و طیف گسترده ای از رشته ها را پوشش می دهد. فارغ التحصیلان این دانشگاه شامل اعضای خانواده سلطنتی، نخست وزیران و شخصیت های حکومتی، شخصیت ها و هنرمندان ملی هستند. در حال حاضر، دانشگاه تاماسات دارای بیش از 30,000 دانشجو (25,000 دانشجوی کارشناسی) در 23 دانشکده است. دانشکده های این دانشگاه شامل حقوق؛ بازرگانی و حسابداری؛ علوم سیاسی؛ اقتصاد؛ روزنامه نگاری و ارتباطات جمعی؛ هنر لیبرال؛ اداره اجتماعی؛ جامعه شناسی و ... می گردد.

سایر دانشگاه های تایلند در آخرین رتبه بندی آسیایی QS:

  • دانشگاه کسرسارت (129 آسیا؛ بالاتر از 701 در جهان)
  • دانشگاه تکنولوژی شاه مانکوت (161 در آسیا؛ بالاتر از 701 در جهان)
  • دانشگاه کوان گن (165 آسیا؛ بالاتر از 701 جهان)
  • دانشگاه شاهزاده سونگلاک (185 در آسیا؛ بالاتر از 701 در جهان)
  • مؤسسه فناوری لدکرولانگ (251 تا 300 در آسیا)
منبع: کجارو / masterstudies.com / topuniversities.com
انتشار: 27 تیر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 6874

به "درباره تحصیل در تایلند چه می دانید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درباره تحصیل در تایلند چه می دانید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید