دریافت خسارت بارهای گمشده در پرواز

به گزارش بلاگ پو، راه حل گم شدن چمدان در سفر چیست؟ اگر تجربه مسافرت به وسیله هواپیما را داشته باشید می دانید که پس از ورود به ترمینال فرودگاه و پذیرش مسافر، نوبت به تحویل بار و چمدان ها می رسد که پس از اتمام پرواز، مسافر به وسیله برچسب اطلاعاتی که مربوط به بار است، در فرودگاه مقصد چمدانش را تحویل می گیرد. در این بین، یکی از اتفاقات ناگواری که در طول سفر ممکن است پیش بیاید گم شدن بار و چمدان است. در این مقاله از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم اطلاعات لازم درباره دریافت خسارت بارهای گمشده در پرواز را در اختیار شما قرار دهیم، تا در صورت بروز چنین مشکلاتی با حفظ خونسردی، بتوانید پیگیری های لازم را انجام دهید.

دریافت خسارت بارهای گمشده در پرواز

اگر چمدانمان در سفر گم شد، چه کار کنیم؟

تصور کنید پرواز شما به اتمام رسیده و شما در کنار نقاله بارهای فرودگاه، منتظر برداشتن چمدانتان هستید و پس از گذشت مدتی می بینید که هیچ گونه خبری از بارهای شما نیست و استرس تمام وجود شما را فرا می گیرد.

اقدامات لازم برای پیگیری گم شدن پرواز در چمدان

  • اولین اقدام پس از حفظ خونسردی، داشتن سرعت عمل و گزارش گم شدن چمدان به طور مستقیم به کنندگی ایرلاین در فرودگاه اطلاع بدهد. هر ایرلاینی قوانین و مقررات خاصی در این مورد برای مسافران خود دارد و خوب است که از این قوانین مطلع باشید تا بتوانید مطلعانه تر روند را پیگیری کنید.
  • در این گونه مواقع معمولا پس از اطلاع رسانی، باید فرمی تحت عنوان فرم مربوط به خسارت و مفقودی جامه دان یا فرم PIR (Property Irregularity Report) پر کنید. در این فرم علاوه بر اطلاعات هویتی مانند نام و فامیل، جزییات پرواز، شماره بار و چمدان و خصوصیات ظاهری چمدان باید نوشته شود. یک کپی از این فرم را حتما نگه دارید.
  • یکی از راهکارهایی که کمک شایانی به ادامه روند پیدا کردن بار گمشده می کند، داشتن تصویر چمدان و ضمیمه کردن آن به مدارک است. پس سعی کنید همواره قبل از تحویل بار به بخش بار از آن تصویری ثبت کنید، چرا که کار از محکم کاری عیب نمی کند. پس از تحویل این فرم به ایرلاین، سعی کنید بر روند پیگیری آن ها نظارت کافی داشته باشید.
  • در این صورت سه حالت وجود دارد؛ یا چمدان شما بلافاصله پیدا می شود، یا بررسی های لازم از طریق ایرلاین صورت می گیرد و چمدان شما، بعدا برایتان ارسال خواهد شد. در نهایت در صورت گم شدن چمدان در سفر ایرلاین موظف به پیگیری است.
  • اگر با وجود پیگیری ها چمدان پیدا نشد، با توجه به شرایط ایرلاین باید پاسخگو باشد. توجه داشته باشید که بیمه براساس شرایط خاص خسارت پرداخت می کند. نکته اینجاست که اگر سهل انگاری از سوی خود مسافر باشد، شرایط متفاوت خواهد بود. اما با این حال بیشتر اوقات این مسئولیت متوجه ایرلاین هاست.
  • شرایط پیگیری گم شدن چمدان در ایرلاین های داخلی و خارجی یکسان است.

دریافت خسارت بارهای گمشده در پرواز از ایرلاین

در بیشتر مواقع ایرلاین ها با پیگیری به موقع شان، چمدان و بارهای شما را طی یک الی دو روز پیدا می کنند، اما خوب است بدانید که شما می توانید بابت این کوتاهی پیش آمده دریافت خسارت داشته باشید. دریافت خسارت بارهای گمشده در پرواز می تواند به صورت نقدی و یا تخفیف در پروازهای بعدی باشد.

یکی از نکاتی که در این مورد بسیار حائز اهمیت است و باید به آن توجه کافی داشت این است که به هیچ عنوان نباید اشیاء قیمتی مانند طلا و جواهرات، وجه نقد، لپتاپ و دوربین و… در چمدان خود در قسمت بار قرار دهید، چرا که در صورت مفقود شدن چمدان، معیار تعهد خطوط هوایی بر اساس وزن بار و چمدان ها است و ارزش واقعی آن در نظر گرفته نمی شود.

توجه داشته باشید، در صورت گم شدن و یا آسیب دیدن بار تنها 7 روز فرصت درخواست دریافت خسارت بارهای گمشده در پرواز از بخش ارتباط با مشتری ایرلاین ها را دارید.

بررسی قوانین بیمه مسافرتی

گاهی ممکن است که شرکت هواپیمایی مربوطه از پیگیری پرونده شما طفره برود و به دلایل مختلف کار شما را به تعویق بیندازند. بنابراین برای دریافت خسارت مفقودی چمدان پیشنهاد خبرنگاران در میان گذاشتن این موضوع با شرکت بیمه مسافرتی خود است، چرا که پیگیری از این طریق گاهی اوقات به نفع شما تمام می شود. بنابراین از قلم نیاندازید که جزئیات قوانین بیمه مسافرتی را با دقت مطالعه و بررسی بفرمایید.

چند نکته مهم:

  • قبل از سفر از چمدان و محتوای داخل آن عکس بگیرید تا در صورت گم شدن، پیگیری آسانتر شود.
  • کپی فرم PIR، تگ چمدان و بلیط را تا پیدا شدن بار به همراه داشته باشید.
  • حتما از قبل، قوانین و شرایط ایرلاین موردنظر خود را در این زمینه بررسی کنید.
  • شرایط پیگیری گم شدن چمدان در ایرلاین های داخلی و خارجی یکسان است.
  • اشیا قیمتی خود مانند طلا و جواهرات، وجه نقد، لپتاپ و دوربین را در چمدان و قسمت بار قرار ندهید.

در صورت گم شدن چمدان سریع اقدام کنید!

داشتن اطلاع از قوانین ایرلاین ها همواره در موارد متعدد به شما کمک می کند تا در صورت بروز هر گونه مسئله ای بهتر و سریعتر اقدام کنید. ما در این مقاله درباره پیگیری گم شدن چمدان در سفر و همچنین دریافت خسارت بارهای گمشده در پرواز صحبت کردیم، تا اطلاعات کافی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

آیا تا به حال تجربه گم شدن چمدان در سفر را داشته اید؟ با ما به اشتراک بگذارید.

admin

منبع: فلای تودی
انتشار: 21 شهریور 1401 بروزرسانی: 21 شهریور 1401 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 66615

به "دریافت خسارت بارهای گمشده در پرواز" امتیاز دهید

1 کاربر به "دریافت خسارت بارهای گمشده در پرواز" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریافت خسارت بارهای گمشده در پرواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید