دو جایزه برای فیلمساز کره ای ، دله دزدها بهترین فیلم آسیا شد

به گزارش بلاگ پو، فیلم سینمایی دله دزدها به کارگردانی هیروکازو کُره-ادا جایزه بهترین فیلم را از سیزدهمین دوره جوایز فیلم آسیایی در هنگ کنگ از آن خود کرد.

دو جایزه برای فیلمساز کره ای ، دله دزدها بهترین فیلم آسیا شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ورایتی، دله دزدها که بهار سال جاری جایزه نخل طلایی بهترین فیلم را از جشنواره کن برده و به نمایندگی از ژاپن نامزد اسکار بهترین فیلم خارجی زبان بود، در جوایز فیلم آسیایی جایزه بهترین موسیقی متن را هم به دست آورد. فیلم تحسین شده کُره-ادا در گیشه سینماهای ژاپن و چین به فروشی بسیار خوب دست یافته است.

دیگر فیلم پیروز سیزدهمین دوره جوایز فیلم آسیایی سوختن لی چانگ-دونگ بود که جایزه بهترین کارگردان را برد. این درام روانشناسانه که بر اساس داستانی کوتاه هاروکی موراکامی ساخته شده، با هشت نامزدی پرامیدترین فیلم این دوره بود اما در نهایت به همان جایزه بهترین کارگردان بسنده کرد. ضمن اینکه چانگ-دونگ 64 ساله یک جایزه دستاورد عمر هم به دست آورد و پس از آن گفت: من برای بردن این جایزه هنوز خیلی جوانم!

پیروز ترین فیلم سال جاری درام حماسی تاریخی سایه به کارگردانی ژانگ ییمو بود که چهار جایزه در بخش های فنی از جمله بهترین فیلمبرداری و بهترین تدوین برد. جایزه بهترین بازیگر زن به سمال یسلیامووا برای بازی در آیکا رسید؛ بازیگری که همین جایزه را در جشنواره کن برده بود. یاکوشو کوجی هم برای بازی در خون گرگ ها جایزه بهترین بازیگر مرد را از آن خود کرد.

خاکستر ناب ترین سفید است به کارگردانی جیا ژانک گه جایزه بهترین فیلمنامه را به دست آورد و جایزه پرفروش ترین فیلم سال 2018 آسیا به اکشن جنگی ماموریت دریای سرخ به کارگردانی دانته لام رسید. این فیلم نزدیک به 600 میلیون دلار فروخته است.

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 5524

به "دو جایزه برای فیلمساز کره ای ، دله دزدها بهترین فیلم آسیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو جایزه برای فیلمساز کره ای ، دله دزدها بهترین فیلم آسیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید