ملاقات و گفت و گوی مسئولان بخش بین الملل خانه کتاب و ادبیات ایران با فعالان حوزه نشر

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران ، در نخستنن روز فلوشیپ استانبول، در بخش ملاقاتهای فلوشیپ استانبول، چهار ملاقات و گفت و گو با فعالان نشر از چهار کشور، ریم الادبا، سرویراستار دار نشر جامعه قطر، ریانا دوستانتوس فاریا، سردبیر گروه انتشارات Best Seller از کشور پرتقال، لوییسا لوپز، مدیر اجرایی انتشارات Goto - Bravo، از کشور پرتقال، زالا استانونیک، موسس و مدیر انتشارات Pivec از کشور اسلوانی با مسئولان موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار گردید.

ملاقات و گفت و گوی مسئولان بخش بین الملل خانه کتاب و ادبیات ایران با فعالان حوزه نشر

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

ریم الادبا، در گفت وگو با مسئولان بخش بین ­الملل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، در بخش ملاقاتهای فلوشیپ استانبول، درباره انتشارات دانشگاه قطر گفت: انتشارات غیرانتفاعی دار نشر جامعه قطر در سال 2018 تأسیس شد. این انتشارات با هدف پیشبرد دانش، پژوهش و آموزش در کشور قطر و منطقه در زمینه ­های مختلف ازجمله علوم اجتماعی، علوم انسانی فعالیت دارد.

سرویراستار دار نشر جامعه قطر برای حضور در نمایشگاه بین ­المللی کتاب تهران؛ به دو شیوه مجازی و یا فیزیکی ابراز علاقه ­مندی کرد و برای تبادلات فرهنگی بین قطر و ایران خواهان برگزاری نشست­های آنلاین بین ­المللی مشترک ناشران دو کشور شد و اضافه نمود: با توجه به حضور مترجمان حرفه­ای آشنا با زبان فارسی در تیم ترجمه­ انتشارات، انتشارات دانشگاه قطر برای خرید رایت کتاب ­های دانشگاهی ایرانی آمادگی دارد.

ریم الادبا همچنین با اشاره به کیفیت چاپ آثار مکتوب ایرانی خواهان ارتباط و عقد قرارداد با چاپخانه های ایرانی شد.

پرفروشترین کتابها در پرتقال، ژانرهایی با موضوعات خودسازی و خودیاری است

دومین ملاقات بخش بین الملل خانه کتاب و ادبیات ایران با ریانا دوستانتوس فاریا، سردبیر گروه انتشارات Best Seller از کشور پرتقال، در فلوشیپ استانبول برگزار گردید.

ریانا دوستانتوس فاریا، گروه انتشارات Best Seller را یکی عظیمترین انتشارات آمریکای لاتین معرفی کرد و گفت: در حال حاضر، 17 اثر منتشر نموده ایم که به طور عمده کتاب های غیرداستانی بچه ها و نوجوانان، ادبیات داستانی، داستان های تجاری و ژانرهایی با موضوعات خودسازی و خودیاری است.

در فهرست انتشارات، نویسندگانی مانند دیل کارنگی، دیپاک چوپرا، جوزف مورفی، ناپلئون هیل، هال الرود، تونی رابینز، هنریک فکسوس، ایجئوما اولو و برنه براون داریم. بعضی از نویسندگان برزیلی انتشارات مونجا کوئن، رجینا ناوارو لینز، پروفسور هرموژنس، کلوویس دو باروس فیلیو و ژیزل بوندچن حضور دارند.

سردبیر گروه انتشارات Best Seller ادامه داد: به ترجمه و انتشار آثاری از جامعه بین الملل علاقه مندیم که بینش جدیدی درباره سبک زندگی و خودیاری به ارمغان آورد.

ریانا دوستانتوس فاریا، اشاره نمود: پیشنهاد می کنیم برای تبادل نشر بین ناشران ایرانی و انتشاراتBest Seller، در وهله اول، کتاب هایی با موضوعات ادبیات غیرداستانی کودک و نوجوان و پس از آن ژانرهایی با موضوعات خودسازی و خودیاری است.

معرفی طرحهای حمایتی ترجمه و نشر کتاب ایران و پرتقال از سوی بخش بینالملل خانه کتاب و ادبیات ایران و انتشارات Goto - Bravo پرتقال

لوییسا لوپز در شروع گفت وگو گفت: انتشارات Goto - Bravo که در سال 2017 تأسیس شد، با بیش از 50 عنوان کتاب، متعلق به نویسندگان پرتغالی و ترجمه¬هایی به پرتغالی فعالیت خود را ادامه داد. وی در ادامه اضافه نمود: همه ترجمه¬های این انتشارات از نویسندگان پرتغالی به زبان های دیگر با پشتیبانی برنامه DGLAB؛ طرح حمایتی ترجمه و نشر آثار به زبان پرتقالی است که از سوی اداره کتابخانه ها و اسناد کشور پرتقال انجام می گردد.

در ادامه گفت وگو، بخش بین الملل خانه کتاب و ادبیات ایران نیز به معرفی طرح حمایتی گرنت ایران پرداخت و گفت: در زمینه طرح حمایتی ترجمه و نشر کتاب بین ایران و پرتقال می تواند تبادل هایی در آینده صورت بگیرد.

مدیر اجرایی انتشارات Goto - Bravo، موضوعات مورد علاقه این انتشارات را داستان (رمان و داستان کوتاه) و ادبیات غیر داستانی (مذهبی/ اجتماعی/ سیاسی/ روانشناسی/ رفاه/ رشد شخصی) برشمرد. وی در ادامه علاقه خود برای حضور فعال در همه بخش های نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در سال های آینده ابراز کرد.

برگزاری نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران بهصورت مجازی تحسینبرانگیز است

زالا استانونیک، در این گفت وگو ضمن اشاره به اینکه رشته تحصیلی او در زمینه ایرانشناسی است، ابراز کرد: شخصا به فرهنگ ایران علاقه مندم و مشتاق تبادل و گسترش روابط فرهنگی بین ایران و کشور اسلونی هستتم.

وی در ادامه به معرفی انتشارات خود پرداخت و گفت: انتشارات Pivecدر سال 2003 فعالیت خود را در زمینه

ادبیات تالیفی و ترجمه شده برای بچه ها و عظیمسالان، کتاب هایی از حوزه های علوم انسانی، علوم اجتماعی و پزشکی، همچنین فرهنگ لغت، کتاب های راهنما و کتاب های درسی شروع کرد. وی ادامه داد: اخیراً کتاب های صوتی و آلبوم های موسیقی نیز به آثار ما اضافه شده است.

مدیر انتشارات Pivec ادامه داد: این شرکت حداکثر 40 عنوان کتاب در سال فراوری می نماید که تقریباً 5 عنوان ترجمه و مابقی عناوین تالیفی هستند.

بخش بین الملل خانه کتاب و ادبیات ایران نیز در این گفت وگو به توصیف بخش هایی از نخستین نمایشگاه بین المللی مجازی کتاب تهران در ژانویه 2021 پرداخت و جرییات آن را بازگو کرد. سپس مدیر انتشارات Pivecاین رویداد مجازی عظیم را تحسین برانگیز برشمرد و اشتیاق خود را برای حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در سال های آینده گفت.

زالا استانونیک در ادامه گفت وگو به فعالیت در سایر حوزه های ادبی انتشارات Pivec اشاره نمود و اضافه نمود: این انتشارات سالانه حدود 50 رویداد ادبی را سازماندهی می نماید که مهمترین رویداد ادبی مسابقات ادبی است. این مسابقه، یک رقابت ادبی در شعر است که در آن از هر 12 شاعر به یک شاعر عنوان شوالیه شعر اهدا شده و به آنان جایزه ادبی اهداء می گردد.

وی اضافه نمود: انتشاراتPivec، در سطح بین المللی فعال است و تا به امروز سالانه در دو نمایشگاه عظیم کتاب اروپا در بولونیا و فرانکفورت شرکت نموده ایم که امیدواریم به زودی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز حضور پیدا کنیم.

در ادامه گفت وگو بخش بین الملل خانه کتاب و ادبیات ایران به معرفی طرح گرنت ایران اشاره نمود و در مقابل زالا استانونیک گفت: مشابه این طرح را در کشور اسلوانی سازمانی با عنوان Slovanian Book Agency برگزار می نماید که با حمایت اقتصادی وزارت فرهنگ اسلوانی است. این طرح شامل ترجمه و چاپ آثار ادبیات داستانی؛ به ویژه کتاب های ادبیات کودک می گردد. ضمناًً درصورتی که ترجمه این آثار احتیاج به ملزوماتی همچون سفر مترجم برای کیفیت ترجمه داشته باشد، این طرح حمایتی، هزینه های مربوط به آن را نیز پرداخت می نماید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

malayro.ir: مالزی: سفر به کشور زیبای مالزی و دیدار از شهرهای توسعه یافته کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 44861

به "ملاقات و گفت و گوی مسئولان بخش بین الملل خانه کتاب و ادبیات ایران با فعالان حوزه نشر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات و گفت و گوی مسئولان بخش بین الملل خانه کتاب و ادبیات ایران با فعالان حوزه نشر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید